Specificaties 46" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE46B6000 Rood, Zwart Review

josvane 6 oktober 2009, laatste update op 6 oktober 2009, 1.995 views

Samsung UE46B6000 Rood, Zwart

Pluspunten

• Slank /dun

Minpunten

• Matig geluid
  • Slechte scart connector

De dikte van de TV is erg mooi. Met de bijbehorende wandbeugel hangt het toestel als een schilderij aan de muur. De beugel is erg gebruiksvriendelijk.

Aansluitingen
Bij gebruik van de beugel komt gelijk het nadeel dat de aansluiting erg moeilijk weg te werken.
In mijn geval had ik een scartaansluiting hiervoor wordt een adapterkabeltje meegeleverd. De connector hiervoor op de tv is erg slecht te noemen. Erg fragiel en met het proberen weg te werken door een uitsparing schoot deze stekker los en bleef vervolgens niet meer goed zitten. Dit snoertje is erg kort en het valt haast niet te voorkomen dat deze stekker loschiet.

Verder kan door deze stekker in combinatie met de beugel de tv niet meer vlak tegen de muur. (Tenminste mij lukte het niet).

Het geluid
Het geluid valt toch eigenlijk ook wel een beetje tegen. Wat mag je eigenlijk ook verwachten van zo'n platte tv. Daarop had ik het idee ik sluit hem wel aan op mijn versterker. Het volgende probleem audio out is alleen optisch. Helaas ondersteunt mijn versterker dit niet. Erg jammer.

Beeld
Daar heb ik niet veel op te zeggen. Aangesloten met DTV is dit erg strak en goed naar mijn zin.

Heb jij ook een Samsung UE46B6000 Rood, Zwart?

Reviews door de redactie

Beetje kort, maar ik had de minpunten eigenlijk niet verwacht van zo'n dure tv. Ik ben zelf van plan de 40" versie aan te schaffen. Weet u ook of deze tv geschikt is voor ziggo? met een kaartje?
Ja, de LED tv's van Samsung hebben geen problemen met de CI Plus module.
De lijst van tv's die hem ondersteunen vind je hier.
Ik heb de 40" versie tot 3 keer toe teruggebracht omdat ik gek werd van een hoog frequente pieptoon... Erg jammer...
Wel appart dat ik dit bij de 46" tot nu toe nog nergens heb gehoord.
Dit heeft mij dan toch nog wel weer even aan het denken gezet.
(Ik heb mijn geld uiteindelijk teruggekregen, dat was dan weer goede service van de zaak (Plasma discounter)).

Ben toch wel weer van plan een zelfde maar dan ook de 46" te kopen.
Ik heb hier een tijdje op gewacht ivm de Ziggo certificering (voor het CI+ gebeuren).
Op dit moment heeft Ziggo de LED tv's van Samsung aan zijn lijst toegevoegd dus daar hoef je het niet meer voor te laten.

Wat betreft de aansluitingen valt het wel mee, tja je moet ook niet aan de stekker trekken want echt heel stevig is het niet maar hij valt er niet zomaar uit.

Mij viel het beeld met de Digitale TV box van ziggo erg tegen, heel sneeuwerig.
Ik wil het dan ook weer gaan proberen met de CI+ Cam van Ziggo waardoor je dan ook gelijk geen last meer hebt van Scart (wat ook gelijk beeldkwaliteit winst geeft)
Wel erg korte review.. gebruik hem nu bijna 2 weken en iedereen valt van zijn stoel zodra ik iets op 1080P afspeel.. geluid is niet super maar heb toch een andere 5.1 set eraan hangen..

beeld blijft bizar mooi alleen soms met donkere achtergrond zie je de LED's bepaalde gebieden iets lichter maken..

verder! super tevreden!
Zelf verwacht ik de 46" deze week nog te krijgen. Nu had ik een vraag over die CI+ CAM module;

decodeert die module ook HDTV of moet je dan wel een aparte HD-decoder aanschaffen?