Specificaties 55" Ultra HD LCD TV met HDR en 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 55PUS6401 Zilver Review

masterkm65 23 september 2016, laatste update op 23 september 2016, 1.863 views

Philips 55PUS6401 Zilver

Phillips 4K TV voor een schappelijke prijs

Pluspunten

• ambilight
  • design
  • instellingen
  • chromecasten gaat goed!

Minpunten

• software
  • afstandsbediening
  • casten via tv gaat slecht !

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Why a new TV?:

Huidige tv voldeed niet meer aan mijn wensen, deze was namelijk te klein (39'') en te saai (full hd met NIKS). Na flink wat speur werk op tweakers en veel buitenlandse sites (die test reviews hadden) kwam ik tot de conclusie dat de philips perfect voor mij is.

Design:

Het design is gewoon goed, het is een dunne plastics rand die een licht metaale kleur heeft (waardoor het dus op een metale rand lijkt). De pootjes waar de tv op staat zijn echt prachtig en geven een classy toevoeging.

Out of the box, first impresion:

Eenmaal uit de doos en op de tv meubel geplaatst kon de pret beginnen. Out of the box komt de tv met verschrikkelijke slechte beeld instellingen maar voor een beetje tweaker is dat geen probleem. Een wir war van menu's komen je tegemoet (schrikt mij gelukkig niet af) en ALLES kan je instellen. Na veel tweaken, testen en proberen had ik eindelijk mijn ideale instellingen gevonden en kon het gamen beginnen.... dacht ik! Een half uurtje verder in de game knippert het scherm en PATS BOEM, alle instellingen gereset. Dit gebeurde met een te grote regelmaat. Gelukkig na wat contact met philips werd mij op het hart gedrukt dat het probleem bekend is en bij de volgende update is dit verholpen... en dat was bij de volgende update ook echt zo! Perfecto. Nu kon het ''nieuwe'' tv kijken echt beginnen. Een valse start, maar we zijn goed op weg!

Samenvatting:

Wat is er nou daadwerkelijk anders (in mijn beleving) aan een 4k tv:

-de kleuren. Ze ogen levendig
-de scherpte. Het beeld is reete scherp, gamen op mn PS4 werd opeens 4K gamen.
-de bewegingen. Met de juiste instellingen zijn de beelden vloeiend en is er bij het gamen weinig lag.
-AMBILIGHT. Serieus, waar was je heel mn leven nou?? Wat is dit een toffe feauture voor savonds tv kijken, film kijken of gamen.
-NETFLIX. Met 1 druk op de knop (afstands bediening) zit je in NETFLIX, ze hebben een aparte sub groepje voor 4k content en dan kan het kwijlen beginnen. Scherp en vloeiend beeld op motherfucking 4K!!!

Al met al vindt ik de TV een goede prijs kwaliteit verhouding hebben, de opties die erop zitten qua android zijn mwah, netflix is een pluspunt. Het scherm is gewoon goed, maar zeker niet van het hogere segment.

Ik zou hem zeker aanraden boven een full HD TV, de verschillen zijn gewoon te groot om dat te negeren.

Heb jij ook een Philips 55PUS6401 Zilver?

Na een blunder aankoop van een goedkope Panasonic 4K TV ben ik terecht gekomen op deze TV.

Zijn er op deze TV veel apps te verkrijgen via de smart hub? zoals uitzending gemist etc.
En speelt deze TV zonder moeite 4K op Youtube af zonder gestotter?

Werkt streamen goed vanaf een PC via DLNA? en werken subtitles ook?

Sorry voor aal die vragen, ik wil gewoon niet weer teleurgesteld zijn.

Alvast bedankt.

[Reactie gewijzigd door Signex op 7 oktober 2016 20:31]

Beste reviewer. Heb deze TV ook een maandje, hele goede prijs/kwaliteit.

Ik heb echter nog nergens een handleiding gevonden om de juiste kleuren goed in te stellen. Iemand hier misschien wel?

Na handmatig proberen te calibreren met AVS HD 709 krijg ik alles correct behalve groen. Iemand nog tips?

Bedankt!