Sony Bravia KD-85XD8505 Zwart Review

julius barthusNewbie 22 september 2016, laatste update op 26 september 2016, 525 views

Sony Bravia KD-85XD8505 Zwart

erg groot, snel in menu's, maar na aankoop vind ik wel dat het scherm in uitstand erg lelijk reflecteert, omdat een dunne bobbelige half matte plastic plaat over het beeldscherm is geplaatst die het interieur vervormd terug kaatst en de tv een goedkoop uiterlijk meegeeft. edit. edit

Pluspunten

• goed beeld
  • android werkt snel en accuraat
  • redelijk dun en modern

Minpunten

• lelijk bobbelig scherm in uitstand
  • matig afstandelijk geluid bij ophangen

Ook tijdens gebruik is over het scherm de bobbelige plastic plaat soms irritant aanwezig. enige oplossing is het scherm overdag aanzetten op een mooie screensaver (4k youtube scenes), en kijken alleen bij het verduisteren van de ramen.De mogelijkheid om je android (gmail) account te gebruiken werkt erg goed en snel . Met de microfoon in de afstandsbediening kun je echt alles vragen, en binnen enkele seconden bekijken.

Wat ik vreemd vind is dat de tv sinds maart 2016 wordt aangeboden, ik hem net heb gekocht bij plattetv.nl maar dat in het menu van de tv ook na het bijstellen van de datum en klok, staat dat deze tv de productiedatum heeft in januari 2015 ...?

ik ga hierover en over het lelijke uiterlijk van het beeldscherm in uit stand nog wat vragen stellen aan de verkoper en aan Sony Nederland.

tip aan alllen vraag bij aankoop ook de tv even te bekijken in uit stand..

edit: na contact met verkoper , begrijp ik nu dat ALLE grote schermen van tv's tegenwoordig bobbelig zijn door het ontbreken van een glasplaat. Fabrikanten kunnen nog geen strak alternatief bieden.
Het andere merkwaardige met de datum in de televisie, schijnt te maken te hebben met het feit dat moederboorden e.d. al lang van te voren worden geproduceerd om aan de wereldwijde vraag bij introductie van een nieuw model te kunnen voldoen.
Er zitten dus behoorlijk wat 'oude' componenten in een televisie die nu vers in de winkel wordt geleverd. wijzer geworden en gedeeld bij deze.

Heb jij ook een Sony Bravia KD-85XD8505 Zwart?