Xiaomi Redmi Note 3 Pro Zilver Review

lolle1212 22 september 2016, laatste update op 22 september 2016, 723 views

Xiaomi Redmi Note 3 Pro Zilver

Xiaomi Redmi Note 3 3GB/32GB uitvoering met Qualcomm processor(Pro versie) Uitgerust met "Dual Sim + MicroSD hack" Zodat er 160GB opslag gecombineerd is met dual SIM functionaliteit. (Zie verder in deze review hoe dit te realiseren valt) Dit toestel heb ik in juni 2016 nieuw gekocht van tweaker "ed737"

Pluspunten

• 4050Mah Accu
  • Metalen Body
  • Snelle 64-bits Qualcomm SOC
  • Uitstekende Dev support. (CM13/14)
  • Nog geen 200 euro
  • Capacitieve knoppen ipv "loze ruimte"

Minpunten

• Geen NFC
  • Verkrijgbaarheid in EU omslachtig

Na een lange lijn bij Samsung ( Galaxy S1, S2, S3, S5) de overstap gemaakt naat Xiaomi.
Voornaamste reden was de wens voor Dual Sim, veel opslag en een vriendelijk prijsje.
Gezien ik toestellen nooit met originele software gebruik maar altijd van Cyanogenmod gebaseerde ROM's voorzie was goede developer support voor mij ook een must.
Hierbij kwam ik op de Xiaomi Redmi Note 3 Pro/Qualcomm.

Deze ondersteunt geen 4G op 800mhz, maar gelukkig zit mijn provider Ben op het T-Mobile netwerk en heb ik dus overal gewoon 4G (T-Mobile gebruikt 1800mhz als voornaamste 4G band)

Om te komen tot 160GB Ún dual SIM moest de simkaart op het geheugenkaartje worden geplakt. Een simkaart is echter veelste dik en moest dus minstens gehalveerd worden.
Op internet zag ik een veel gebruikte methode van het "Afbranden" van het plastic.
Zie hier mijn eigen resultaat hiermee:
Opzich werkte dit goed, alleen door het eraf halen buigt het chipje wel wat.
Helaas had ik deze verkeerd gelijmd en met seconden lijm… Dus werd het tijd voor SIM2:
Zoals je kunt zien heb ik deze niet "Afgebrand" maar geveild.

Ik heb ze tot de helft geveild en vervolgens nog even op een fijnschuurpapiertje geschuurd.

Vast gelijmd op een Samsung 128GB EVO+ MicroSD en naast mijn zakelijke sim in de tray gestopt:

Tray gaat vervolgens wel wat moeilijker in de telefoon maar resultaat: Dual Sim en 32+128=160GB opslag!

Het echt een top telefoon, grote accu, groot scherm, snelle SOC (64-Bit Snapdragon 650, qua rekenkracht tussen de 808 en 810, alleen wat efficienter vanwege de veel nieuwere A72 cores)

Draait bij mij Resurrection Remix ROM (Gebaseerd op Cyanogenmod)

NU enkele maanden in deze opstelling in gebruik en zeker aan te raden toestel! Lekker vlotte ervaring met een geweldige accuduur en perfecte 4G dekking!

Heb jij ook een Xiaomi Redmi Note 3 Pro Zilver?

Leuk zo'n zelf knutsel project :) Altijd maar afwachten of zoiets werkt als je het in je telefoon stopt.

Maar hoe bevalt de telefoon nu eigenlijk? Hoe houdt deze telefoon zich tegenover de Note's van Samsung? Dat is nou net hetgeen wat ik in deze review mis :P

[Reactie gewijzigd door danielmolenaar op 22 september 2016 17:02]

De review is snel opgezet om de foto's / mogelijkheden voor dual SIM + mSD toe te lichten aan een andere tweaker ;) Vandaar dat er weinig werd ingegaan op de telefoon zelf.

Ten opzichte note's van Samsung zou ik niet weten... Ik heb alleen de "gewone" S reeks gehad.

Echter gebruikte ik ook op mijn Samsungs nooit de Samsung firmware, maar altijd custom roms. Dus de "Samsung-ervaring" met de "Xiaomi-ervaring" vergelijken is moeilijk.. ik gebruik(te) op beide custom firmware. Wel kan ik zeggen dat de software die Xiaomi erop had staan, MIUI, mij 300% meeviel. Erg uitgebreid met veel toevoegingen en alles in een Apple-alike fancy manier gegooten. Qua uiterlijk in iedergeval een stuk mooier dan de Samsung stock roms.. maar dat is natuurlijk persoonlijk..