Recom Flexboard Review

Dhr_Soulslayer 5 oktober 2009, laatste update op 5 oktober 2009, 348 views

Recom Flexboard

Pluspunten

• Waterdicht, Oprolbaar, Goed geprijsd

Minpunten

• Je moet de toets precies in het midden raken om contact te maken.

Ik heb dit toetsenbord gekocht omdat ik nogal de neiging heb om op mijn werkplek met koffie te zitten en dat heeft mij al 2 toetsenbord gekost. Toen kwam ik dit toetsenbord tegen op de website van Salland automatisering voor een hele schappelijke prijs. Nadat het toetsenbord thuis was aangekomen en uitgepakt was het eerst heel erg wennen.

Het hele toetsenbord is ongeveer een plak rubber waarin een qwerty toetsenbord in zit. Zoals gezegd wordt op de website van Recom zelf is het toetsenbord inderdaad oprolbaar en opvouwbaar. De algemene beoordeling van dit product heb ik een goed gegeven omdat ik vind dat het een goed product is. De ergonomie heb ik maar een voldoende gegeven omdat het niet echt snel op dit toetsenbord kan typen daar moet je te precies op de toetsen drukken. Daarom heb ik de precisie ook maar een voldoende gegeven. Het typen op dit toetsenbord kan wel maar je moet er niet hele dagen achter zitten maar voor de kleine teksten is het geen probleem.

Verder ben ik te spreken over de vormgeving en de bouwkwaliteit. Wanneer je het toetsenbord oprolt zijn er geen randen en scheurtjes in het rubber te zien. Het rubber wat gebruik is is volgens mij van een goeie kwaliteit maar dat kan ik niet echt beoordelen omdat ik geen rubber deskundige ben.

De numlock, scroll-lock en Caps-lock lampjes zitten samen met een kleine printplaat volledig rechts op het toetsenbord. Vandaaruit gaat ook het snoer naar de computer. De meeste electronica zit goed verpakt in dik rubber zodat een kop koffie of een glas cola geen probleem moet zijn. Deze test moet ik zelf alleen nog wel even doen maar daarover zal ik de review nog wel eens aanvullen.

Heb jij ook een Recom Flexboard?

Heb je misschien ook foto's van het ding?
Ik heb namelijk al best wat van die dingen in handen gehad, maar ze zijn lang niet allemaal hetzelfde.

En er staat geen prijs in de pricewatch, wat was jij kwijt voor het ding?
10 euro bij Salland. Incl foto, ziet er niet zo flitsend uit...
Foto's zal ik vanavond even erbij zetten, Ik zal dan meteen even kijken of ik de waterdichtheids test kan doen.