Specificaties 2-bay NAS met 4TB opslag - Bekijk alle specificaties

ZyXEL NSA325 v2 4TB Review

Ben75 20 september 2016, laatste update op 21 september 2016, 295 views

ZyXEL NSA325 v2 4TB

Een zeer vriendelijk geprijsde NAS, die doet waarvoor een NAS bedoeld is.

Pluspunten

• Goed en stevig gebouwd
  • LEDs geven duidelijk de status aan
  • Veel mogelijkheden (Eigen cloud)
  • USB 3.0 poorten
  • Zeer intuitieve bediening

Minpunten

• Alles in het Engels

Kwaliteit voeding Score: 5
Ik heb deze NAS nu 1 jaar bij mij draaien. Ondanks de vele minpunten die ik in de Reviews tegen kwam, heb ik hem toch gekocht. Je moet wel wat Engels kunnen, want alles is in het Engels (daardoor krijgt hij als waardering geen Uitstekend). Maar dat is eigenlijk toch in het afgelopen jaar waar ik tegen aan ben gelopen. In de NAS zitten 2 WD RED van 2 TB. In de NAS Starter Utility zitten al een heleboel zaken die daar geregeld kunnen worden. Om de icoontjes van Public, Video e.d. via de Windows Verkenner te krijgen, zit er een knop (Network Drive) bij die erg eenvoudig alles in de verkenner laat zien, zodat je met een paar klikken al bij je bestanden bent. In de Map Video zitten de series/films en via mijn Smart TV kan ik in de huiskamer direct gaan kijken.
Verder is de NAS erg stil. Hij staat bij mij onder mijn bureau en ik hoor hem totaal niet. De 1.6Ghz processor doet uitstekend zijn werk. De NAS is voorzien van 1 USB3.0 poort voor een vlotte data overdracht aan de voorzijde en 2x USB 2.0 aan de achterzijde..

Heb jij ook een ZyXEL NSA325 v2 4TB?

Voor alle duidelijkheid: De NSA325-v2 heeft 1 USB 3.0 (blauw) poort aan de voorkant en 2 USB 2.0 (zwart) poorten aan de achterkant.
Je hebt helemaal gelijk. 1 USB 3.0 aan de voorzijde en 2x USB2.0 aan de achterzijde.
Aangepast in de review.

[Reactie gewijzigd door Ben75 op 21 september 2016 12:58]

Grote probleem met deze NAS is bij ons in het verleden toch geweest dat als er een schijf uitvalt, hij er niet in slaagt om een melding te sturen...