Specificaties (HT)PC barebone met socket 1151 - Bekijk alle specificaties

ASRock DeskMini 110 Review

m0ridin 20 september 2016, laatste update op 22 december 2016, 3.699 views

ASRock DeskMini 110

Veel waar voor je geld, makkelijk in te bouwen en relatief flexibel. Verder ook stil en zuinig... Een mooie balans.

Pluspunten

• Zuinig/stil
  • Flexibel
  • Redelijk eenvoudig in te bouwen

Minpunten

• Geen grafische kaart mogelijkheid
  • Alleen PCIe Gen3 x4 M.2 SSD support
  • Meer usb poorten had fijn geweest

Inleiding:

In mijn zoektocht naar mijn ideale pc ben ik al heel wat combi's doorgelopen... Het begon met een grote normale kast, daar maakte ik een micro-atx, itx, nuc en nu weer dit van. Ik was op zoek naar een stille, compacte maar toch krachtige pc en ik heb hier met de Asrock Deskmini 110 voor nu de voor mij beste oplossing voor gevonden.

Wat mij trok aan deze asrock was het totaal plaatje. Een erg compacte case met wel de flexibelheid om je eigen cpu te kiezen, cooler (tot op zekere hoogte), ruimte voor 2x2.5" schijven en een M2. SSD... Verder een zuinige voeding en prima prijs.

Het bestellen leverde wel wat problemen op, na 2x in nederland te hebben besteld om te horen te krijgen dat hij toch niet geleverd kan worden heb ik hem uiteindelijk via amazon.de besteld en binnen gekregen. Daarnaast ook een i5-6500 aangeschaft en een Noctua NH-L9i.

Eerste indruk:

Het is inderdaad een erg compacte case, uiteindelijk wel een stukje groter dan mijn NUC6i5 (iets meer dan ingeschat) maar alsnog prima en makkelijk op mijn buro onder de monitor te plaatsen. Qua design ben ik iets meer fan van de NUC, maar vind het zeker niet lelijk.

Inbouwen:

Inbouwen is een kwestie de 4 schroeven aan de achterkant eruit draaien en je kunt het geheel (incl moederbord) er zo uit trekken. Als je ook gebruik wil maken van 2.5" schijven moet je de drivebay ook nog even losschroeven, de sata verbinding wordt met specifieke kabeltjes en connectors gedaan welke gelukkig wel gewoon meegeleverd worden (2 stuks). Zo lang deze niet stuk gaan wat mij betreft geen minpunt.

Enige puntje waar ik even de mist mee inging was dat ik een SATA M2 ssd had. Deze wordt niet ondersteund door het moederbord, alleen de PCIe Gen3 x4 M.2 versie SSD wordt ondersteund... Staat vernoemd op de site, maar niet bij stil gestaan. Gelukkig had ik nog een bracket achtig iets liggen waarmee ik de SSD alsnog kon gebruiken (in de 2.5" slot via sata).

Door de NUC was ik al gewend aan weinig USB poorten, maar toch had ik er graag nog een paar gezien. Al waren het er maar 2 extra ofzo. Then again, geen enorm punt. De voorkant heeft ook een USB-C poort, maar daar heb ik nog niet direct een toepassing voor.

Zoals vermeld had ik er een i5-6500 bij besteld en een Noctua NH-L9i koeler (de stock cooler zou ook moeten passen, maar had positieve ervaringen met de noctua en zoals vermeld wilde ik een zo stil mgoelijk systeempje).

Inbouwen was dus erg eenvoudig, de stock fan op de noctua is vervangen door een iets hogere (2.5cm) be quiet pure wings 2. Dit pas ook net (schroefjes komen wel net tegen het rooster aan van de case, maar kan nog steeds dichtgeschoven worden).

Dan nog een 1.5TB SATA 2.5" HD erin, 8GB DDR4-SODimm en het feest kan beginnen. Ondertussen is de sata schijf eruit (was hetgene wat nog het meeste lawaai maakte dus heb ik deze vervangen voor een 960GB SSD) en zit er 16GB aan ram in...

Gebruik:

Tja, wat kan ik zeggen. Het werkt prima :) De performance van een volwaardige pc met het gebruik en geluid van een uiterst compact en stil systeempje. Het enige wat ik hoor is de 2.5" schijf, die overweeg ik nog te vervangen voor een ~1TB SSD maar eerst zien of ik deze wat sneller/betrouwbaarder in slaapstand kan krijgen. Ik gebruik hem namelijk als dataschijfje en hij hoeft dus niet continu gebruikt te worden.

Ik speel verder (bijna) nooit spellen, anders was dit systeempje geen goede keuze geweest. Je hebt namelijk geen manier om een videokaart in te bouwen of aan te sluiten.

De cpu wordt op een 36-37graden idle gehouden zonder dat ik de koeling hoor, er zit verder ook geen andere fan in.

Nu het me eindelijk gelukt is de 2e harddisk echt in slaap te laten gaan na x minuten is het systeempje werkelijk helemaal stil...

Een toevoeging mbt energie verbruik

Idle: 14-15W
Beetje internetten: 19-20W
Youtube Big Buck Bunny @1080p60: 22-30W
Youtube Big Buck Bunny @2160p60: 40-58W

Dit alles was nog met de volgende specs:

i5-6500 cpu
2x8GB Kingston Valueram
1x256GB M2 Intel 600p SSD
1x960GB Sandisk Pro SSD
1x250GB Samsung Evo 850 SSD
1xIntel WIFI m2 kaartje
USB Geluidskaart

Al met al prima tevreden hier ;)

Benchmarks schijven:

Op verzoek van een comment hieronder hier ook nog even de benchmarks van alle schijven in het systeem (voor details rondom de 960evo, zie de review zelf daarvan ;) )
AS SSD:
CrystalDIsk Mark:
~40GB File copy van sandisk naar target SSD:
(Sandisk is de limiterende factor hier, max 500mb/s transfer snelheid mogelijk):

Conclusie:

So far so good, een prima apparaatje met volle pc mogelijkheden maar een fractie van het formaat en energieverbruik. Het moederbord IS te vervangen dus evt zou je een toekomstig socket formaat, indien daar een STX moederbord voor komt, moeten kunnen gebruiken maar dat is natuurlijk afwachten.

Verder heb je best veel flexibiliteit in de vorm van keuze voor cpu en deels cooler, 2x2.5" HD en een M2 (mits PCIe Gen3 x4) SSD en 2 slots voor RAM. Ook is er een M2 slot voor een wifi kaartje en heeft het moederbord aansluitingen (en de case openingen) voor een twee-tal extra usb slots. Kabeltje is onderweg via ebay (evenals wifi kaartje, just becase).

Het wifi-kaartje welke ik had besteld was de volgende: Intel 8260NGW Dual Band Wireless-AC 8260 867Mbps BT4.2 NGFF ( http://www.ebay.com/itm/391514200476?rmvSB=true )

Daarnaast had ik deze antenne gekocht: DeLOCK 89454 ( https://www.megekko.nl/pr...nnes/DeLOCK-89454-antenne ).

De connectors op het wifi kaartje zijn IPEX-MHF4 (kleinere variant van IPEX) en veel van de antennes zijn gewoon IPEX, dus bovenstaande antenne was vooral omdat de prijs prima was en hij snel te krijgen was.

Werkte als een trein en snelheid was volle ziggo snelheid (heb een 120mb verbinding). Ondertussen heb ik deze er wel weer uitgehaald omdat hij toch altijd aan de kabel hangt, wat mijn voorkeur heeft.

Je krijgt voor het geld een ASrock H110M-STX moederbord, 120W powerbrick/voeding en prima afgewerkte case. Als je bedenkt dat een dergelijke moederbord los al zo'n 100 euro kost en een 120W picopsu met brick al gauw 70 euro kun je zien dat (vanaf) 150 euro voor de Deskmini een prima deal is...

Grootste punt was vooral levering, maar ik kan ook net pech gehad hebben.

Als er nog specifieke vragen zijn hoor ik het graag ;)

Heb jij ook een ASRock DeskMini 110?

Dan nog een 1.5TB IDE 2.5" HD erin,

foutje?

Verder een leuk product, heb je ook waardes m.b.t. energieverbruik??
Vandaag eindelijk aan gedacht naar energieverbruik te kijken:

Idle: 14-15W
Beetje internetten: 19-20W
Youtube Big Buck Bunny @1080p60: 22-30W
Youtube Big Buck Bunny @2160p60: 40-58W

Dit alles met de volgende specs:

i5-6500 cpu
2x8GB Kingston Valueram
1x256GB M2 Intel 600p SSD
1x960GB Sandisk Pro SSD
1x250GB Samsung Evo 850 SSD
1xIntel WIFI m2 kaartje
USB Geluidskaart

Al met al prima tevreden hier ;)

[Reactie gewijzigd door m0ridin op 25 oktober 2016 19:22]

Idle: 14-50W
Dan kan je beter Big Buck Bunny HD kijken :)

i.i.g. bedankt voor het meten en melden, leuk systeem(pje).
Oh, heh... idd. Moest een 1.5TB SATA schijf zijn ;) Hoewel die ondertussen vervangen is door een 960GB SSD.

Zal binnenkort even checken qua energie verbruik, heb wel zo'n meter die ik in het stopcontact kan prikken.
Zou een Scythe Shuriken Rev B ook passen? heb zo-een nog liggen maar zie dat ie iets groter is als de Noctua.
Dat lijkt me niet...

Hij is vooral ook hoger (64mm vs 37mm voor de noctua). Nu heb ik op mijn noctua wel een dikkere fan gezet trouwens, maar die is 25mm hoog als ik het goed zie ( BeQuiet Pure Wings 2, 92mm) en die komt al zo goed als tegen het rooster aan.

Dus 37mm - hoogte oude fan + 25mm = een stukje lager dan 64mm en al zo'n beetje de max hoogte.

Dat is dan nog naast de vraag of die scythe niet tegen je ram oid aankomt.

Dus ik zou zeggen, 99.56% zeker van niet ;)
Volgens de Asrock pagina zou er ook een 110W versie bestaan die de WiFi module en antenne's al meelevert.

Ik overweeg dit kastje ook, omdat 'ie net even wat flexibeler is dan een NUC (processorsprekenderwijs en 2 hdd's) tegen ongeveer dezelfde kosten voor meer CPU-power.
Echter vraag ik me af of 'ie ook makkelijk achter een monitor te plakken is?
Of gaat 'ie dan misschien resoneren als 'ie hangt? Aan de andere kant, zou 'ie ook prima in de vensterbank passen en dan is eventueel geluidsproductie alweer iets verder weg.

Heb je de interne USB poortjes al kunnen bemannen? Het lijkt mij ideaal om daar bijvoorbeeld de Logitech ontvanger te plaatsen, zodat je alles aan de buitenkant vrij kunt houden, al vraag ik me af of je het RF-signaal nog wel uit het metalen kastje kunt krijgen.
Geen idee qua monitor, mijn monitor is er niet geschikt voor maar het kastje IS er geschikt voor. Tis wel een blokje wat je er dan achter hebt, maar an sich prima te doen denk ik.

Overigens heb ik er nu 2 ssds als schijven in zitten en een Noctua NH-L9i als koeler en hij is letterlijk geruisloos. Daarvoor had ik er een 2.5" ide hd inzitten en dat was het enige wat je nog hoorde... (DIt icm een i5-6500).

Qua usb poorten, dit zijn geen interne poortjes die je als usb-poort kan gebruiken maar een interne connecter waar je dus nog iets op aan moet sluiten. Om die reden heb ik deze besteld (aansluitingen hiervoor zitten in de case), maar deze moet nog binnen komen:

Overigens heb ik ook deze wifi module besteld (en zit er al in), maar moet de antenne nog krijgen... die verwacht ik morgen weer. Niet zozeer omdat ik het nodig heb, maar meer omdat het kan ;)

En deze antenne:
Let met die USB poortjes trouwens op dat ze goed bedraad zijn.
In mijn tijd als TD'er bij een computerzaak had je 2 varianten van die verloopjes, die uiteraard niet compatible waren, maar wel pasten.
Gevolg was dat de 4 pinnen (GND, data-, data+, +5V) op het ene mainboard pin 1...4 waren en op het andere 4...1.
Resultaten laden zich raden.

Dus let heel goed op, boekje en gezond verstand in de aanslag!

Dat die gaten niet in de kast zitten had ik al begrepen, vandaar ook dat ik zat te denken om zo'n verloopje in een kast vast te maken voor bijv. een keyboard transceivertje.

In elk geval bedankt voor de linkjes :)
Enige linkje wat nog ontbreekt is die van de koeler ;) pricewatch: Noctua NH-L9i
Hmmm, goed om te weten... Zal het dubbelchecken als ik ze binnen heb.

Overigens kom ik nu eigenlijk niet eens een poort tekort, achterin zit een hubje waar eigenlijk bijna alles op aangesloten zit en heb degene voor vrij voor 'losse' zaken. Wie weet verdwijnt de kabel wel direct in de kast.

En hey, als we zo gaan beginnen moet ik ook de links van de ssd's, cpu en ram er nog bijzetten ook! Maar het is wel mooi zo ;)
Ik heb zo'n antenne nog nooit gezien. Normaal denk ik bij een antenne alleen aan de kabeltjes met connectors voor het wifi-kaartje en een aansluitingen voor die plasticen 3-5DBI zwarte antennes. Die zwarte antennes die buiten de case komen zeg maar (net als op de meeste routers router). Heb je deze antenne intern aan de case vastgeplakt met ducktape bijvoorbeeld en is het signaal dan niet wat minder?

Ben ook aan het kijken voor een kleine vesa oplossing voor ouders en deze setup lijkt me wel wat (vesa mount zit als het goed is bij de case geleverd?)

[Reactie gewijzigd door ToFast op 27 oktober 2016 20:39]

Tja, volgens mij is het er eigenlijk een die normaal in een laptop of tablet verwerkt zit... Maar dit was er een die ik direct kon krijgen en uberhaupt kon vinden (ging in eerste instantie ook voor die jij in gedachten had, maar dan kwam ik snel op china sites uit en moest ik zowel die kabeltjes als de antennes zelf gaan kopen... dit kwam eigenlijk voordelig uit ook).

Ik heb hem gewoon buiten het kastje hangen (aan de achterkant). De kabels/connectors gaan makkelijk door het roostertje heen en het is uit zicht. Wat mij betreft prima zo, snelheid is ook gewoon max (120+mb bij ziggo, wel gewoon in de woonkamer... router op ~10meter).

Hij steekt er net uit en de kabels zijn stug genoeg dat hij gewoon 'zweeft'.

Die vesa mount, weet ik eigenlijk niet hoor. Probeer me te bedenken of ik het heb gezien (doos ligt nu al ergens in de berging dus kan het niet even snel checken). Durf het niet te zeggen.
Ah bedankt voor de uitgebreide uitleg. Dan is dit wel een leuke (tweakers) oplossing ja :).

Zou dit geen oplossing zijn waarop je externe omni-directional antennes op kunt zetten:

Het is dan wel de vraag of je een speciale moet hebben voor 2.4ghz en voor 5ghz en dus je externe plasticen antennes ook, of dat je dan af kan met 2 van zulke kabels en gecombineerde 2.4/5ghz externe antennes.

[Reactie gewijzigd door ToFast op 28 oktober 2016 09:34]

De connectors op het wifi kaartje zijn IPEX-MHF4 (kleinere variant van IPEX) en veel van die antennes zijn gewoon IPEX, dus dat was al 1 punt.

Dan is die kabel die je noemt volgens mij ook de prijs per stuk (en geen idee of deze ook 5ghz is of alleen 2.4) en zou je dan nog een keer de antennes zelf moeten kopen :)

In eerste instantie wilde ik ook gaan voor gewoon die kabeltjes met antennes maar prijstechnisch was dat gewoon niet interessant, daarnaast gedoe ivm uitzoeken van de connectoren. Of ik moest het via china bestellen, kwam ik op ~ongeveer dezelfde prijs uit als ik nu heb betaald maar zou ik 3-4 weken moeten wachten :)

Dus dit is voor mij gewoon een prima oplossing en het werkt ook perfect. Idee was ook om hem met dubbelzijdig tape vast te plakken voor nu oid, dan zie je er echt bijna niets meer van... maar dat is er nog niet van gekomen verder en eigenlijk vind ik het wel best zo.
Oei heel goed om te weten, vooral met die ipex -connectoren.
Weet niet of dat voor alle wifi kaartjes geldt hoor, maar wel voor degene die ik uiteindelijk heb gekocht... Maar idd, wel iets om even in de gaten te houden ;)
Nog even wat verder uit gepluisd:
Voor de M2-wifi kaartjes dus wel IPEX-MHF4 nodig. Ik vond op ebay deze (ultra) goedkope kabels. Veel exact dezelfde kabels worden ook natuurlijk duurder aangeboden op ebay:

Dan moet je nog 2 dual band antenne's gebruiken met RP-SMA-female (want bovenstaande is immers male), f een losse 2.4Ghz en een losse 5Ghz (beste oplossing).

Voordeel van deze oplossing zou zijn dat je beter bereik hebt (niet zeker, is mijn verwachting) en enigszins kunt uitrichten. En het zit dan netjes vast in en aan de kast. Zelf ga ik ook voor de dlock 'laptop' antenne en ducktape waarschijnlijk ;).
Zou inderdaad een mooiere oplossing zijn, en misschien dat ik het in de toekomst ooit nog wel eens op die manier doe, maar ach.. Dit was meer een 'niet omdat het moet, maar omdat het kan' projectje ;)

Uiteindelijk gebruik ik gewoon de bekabelde verbinding, had ik die wifi module besteld omdat het goedkoop was (uit china) en toen ik die eenmaal binnen had dacht ik 'ach, waarom dan ook niet zorgen dat ik hem daadwerkelijk kan gebruiken'...

Daar was mijn oplossing het snelst en goedkoopst voor, en voor mij goed genoeg... Nu hangt de kabel er weer in en ga ik mijn tijd weer besteden aan andere hobby projectjes waar ik ooit in de toekomst misschien 1 keer daadwerkelijk gebruik van ga maken maar het nu een principezaak wordt om het uberhaupt aan de praat te krijgen allemaal :P
Is dit systeem ook goed inzetbaar als Plex Media Server? Ik ben op zoek naar iets zuinig en stil en klein van formaat. Natuurlijk is de besproken i5 overkill, met een i3 6100 zou het misschien beter passen.
Zou niet weten waarom niet, ik hoor hem nu absoluut niet meer (komt ook doordat ik de sata schijf heb vervangen door een ssd). Maar wellicht nog steeds wat overkill? Weet niet wat de eisen zijn voor een plex media server...
Is een i3 niet nog steeds overkill? Aangezien een PassMark score van 2000 al voldoende is voor transcoderen op 1080p volstaat een Celeron G3900 al. Zelf zou ik dan waarschijnlijk liever voor de G3920 gaan, maar beide zijn in ieder geval een stuk goedkoper dan de 6100.
Voeg svp die specs toe in daarvoor bestemde lijstje (klikbaar). Mis de bewerking / toevoegingen van de comments. En had graag benchmarks gezien van alle schijven in het systeem. Voor de rest? Was een goed begin, maar het had me ongeveer 3uur werk gescheeld met wat kleine aanpassingen aan je review ;) toch bedankt. Ga 'm denk ik ook bestellen.

[Reactie gewijzigd door Rhy op 21 december 2016 23:30]

Thanks voor de reactie, maar als je dan in ieder geval laat weten wat /hoe het je 3 uur had gescheeld kan ik er misschien nog wat mee.

Ik kan ook niet echt bedenken wat allemaal relevant zal zijn voor iedereen, dus als iemand vragen heeft of comments plaatst kan ik daar op aanpassen en reageren en verder is het meer een persoonlijke opzet.

Hoe dan ook, heb de op- en aanmerkingen iig voor nu weer in de review verwerkt ;)
Die ca. 3 uur was benchmarks zoeken/vergelijken en SSD reviews lezen, plus e.e.a. over WiFi mods, alsmede intel stock cooler vs. wat er zo speciaal is aan Noctua. Maar je review
is helemaal perfect nu! _/-\o_ van +1 naar +3 qua review waardering.

[Reactie gewijzigd door Rhy op 24 december 2016 17:03]

Zo snel kan het gaan (in tegenstelling tot deze reactie, heh) ;) Tnx iig!

[Reactie gewijzigd door m0ridin op 3 januari 2017 23:27]

Leuke review, bedankt daarvoor.
Lijkt me een erg mooi systeem voor een zelfbouw NAS.

Zijn de onderdelen zoals moederbord en voeding in de toekomst nog te vervangen indien er wat defect raakt? Oftewel: zijn er bepaalde onderdelen vastgesoldeerd (voeding op moederbord) en is de de voeding van een standaard formaat?

Edit: Ah ik zie het al. De DC zit op het moederbord, dit moederbord pricewatch: ASRock H110M-STX

[Reactie gewijzigd door yorroy op 24 februari 2017 01:51]

Thanks, en graag gedaan ;)

Maar klopt ja, voeding zit in het mobo (was me daar eigenlijk niet eens zo bewust van... Heb wel vaker met pico-psu systemen gewerkt dus zo'n adapterblok was ik al gewend. MAar dit is inderdaad helemaal geintegreerd).

Maar er zijn op dit moment zo te zien 3 mini-stx moederborden te krijgen die (lijken te) voldoen aan de layout en connecties voor in dit kastje. Wat dat betreft dus geen punt (en moederbord is inderdaad gewoon los te schroeven).

[Reactie gewijzigd door m0ridin op 24 februari 2017 13:13]

Bedankt, dankzij jou review deze kast ook gekocht.
Overigens kun je 2 extra USB poorten creren door deze aan te schaffen:

Edit: lees nu in de reacties dat je dat al lang ontdekt hebt.

[Reactie gewijzigd door yorroy op 7 maart 2017 22:54]

Hopelijk veel plezier ermee :)

En handig van die usb-poorten, ik had destijds zo'n geval aangeschaft (ander merk, deze waren toen nog niet beschikbaar) maar die pastte niet. Op dit moment eigenlijk minder behoefte aan denk ik, door hoe en waar ik het bakje heb staan nu zitten die poorten toch op een wat minder handige plek.

Maar dan nog, an sich handig om de optie te hebben... thanks!
Ik sta op het punt ook een DeskMini te bestellen maar twijfel nog over welke CPU koeler ik zal nemen.

Ik begrijp dat een Noctua NH-L9i past maar ik zou misschien liever een Scythe Kozuti Low Profile willen gebruiken.
Die is echter langer en breder (110x103) dan de Noctua (95x95). Zou die gaan passen?
Oef, lastig te zeggen...

Bijna een cm en anderhalve cm, dat is op dit kastje best een stuk. Ik zou mijn case weer uit elkaar moeten halen om het te dubbelchecken (en dat zie ik de komende dagen nog even niet gebeuren ;) ) maar als ik zou moeten gokken zou ik zeggen dat dat niet gaat passen.

Mocht ik ergens tijd en zin hebben kan ik nog eens precies nameten hoeveel speling deze huidige koeler heeft (ik zie dat de scythe ook iets hoger is dan deze noctua, nu heb ik de fan vervangen op mijn noctua door een iets hogere maar daarmee zit deze ook qua hoogte echt op de grens. Een mm of 2 hoger kan echt niet.

Mocht het passen zal het echt op de micrometer zijn :)
Mooie review.
Vraagje: Kan de Deskmini ook opstarten vanaf de 2.5 inch HD aansluiting via een SSD ?
Ik wil de Deskmini 24x7 aan laten staan en ik gebruik de mini voor internet en office activiteiten.

De M.2 SSD schijnt ook meer te verbruiken dan een reguliere SSD.

Ik hoor graag van je.
Hi, thanks en dat kan gewoon hoor. Heb hem eerst in zo'n configuratie gedraaid (met een Samsung 850 evo als bootdisk) maar ook tijdens testen en klooien van wat andere ssds geboot.

Moet dus geen enkel probleem zijn :)
Wat denken jullie van deze antenne ?
Hij is maar 2 dBi, sommige anderen zijn 6dBi maar dan wordt de antenne groter dan de deskmini....
Is de antenne ook belangrijk voor de kwaliteit van de Bluetooth verbinding?
Want die vind ik belangrijker dan de wifi....

En is het niet beter om ipv een 8260 een 8265 wifi/BT kaartje te nemen zoals deze?

[Reactie gewijzigd door Sensai op 21 mei 2017 10:02]

De bovenstaande antennes en wifi/bluetooth kaartje doen het uitstekend!

Erg goed bereik voor zowel wifi als ook BT
Ik heb deze http://www.ebay.de/itm/25...atine-Kabel-/291694167562 USB poorten besteld maar ze passen niet helaas. Ik had even gemist dat dat hierboven al gemeld was.

Heeft iemand deze: https://www.heise.de/prei...rb000010020-a1530358.html all geprobeerd?

Ik heb geen zin weer wat te bestellen dat niet past of gewoon niet werkt...
De interne USB-bracket heb ik vanmiddag in mijn Deskmini 110 geplaatst.

Gekocht bij Newegg.com: https://www.newegg.com/gl...provel-_-Content-_-text-_-
Wel prijzig vanwege de verzendkosten. Maar hij past wel. Via ebay had ik een goedkopere, maar die paste niet.
Overigens prachtige reviews over het machientje.