Specificaties 4,7" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Cat S60 Zwart Review

FredvdLaan 20 september 2016, 1.097 views

Cat S60 Zwart

Top toestel wat zeker de komende jaren nog wel mee kan. Android 6, Dual Sim, IP68 dit toestel heeft het allemaal en dat maakt het toestel daardoor zeer compleet. Prima camera's waat je echt wat mee kan. Meer info lees mijn uitgebreidere review.

Pluspunten

• IP68
  • Android 6
  • Dual Sim
  • Voldoende geheugen

Minpunten

• Prijs!!!

Na het verslijten van alle 3 de Samsung Galaxy XCover modellen en een Alcatel One Touch Pop C9 wilde ik toch eens een telefoon die ook echt stevig is in plaats van stevig lijkt. Het moest een toestel worden wat dus echt sterk is, water en stof bestendig, tegen een stootje kan.

Mijn wensenlijst was eigenlijk best lastig ik wilde:
- Lange accuduur
- Stootbestendig, waterdicht enz
- Dual sim, ivm het zakelijk en prive scheiden

Ik had al bij het uitzoeken van de Galaxy's de opties van de voorgangers van de S60 bekeken. Deze waren na wat google werk dusdanig dramatisch dat ik toen tijdelijke uitstap naar alcatel heb gemaakt ivm het Dual Sim verhaal.

Uiteindelijk ging deze ook stuk en kwam de zoektoch, zoeken, chinese import bekijken enz enz. Maar er was niets wat echt voldeed. Totdat Cat bekend maakte met een nieuw toestel te komen de S60. Specs veel belovend.

Uiteindelijk besteld recentelijk en gekregen. Prima levering. Lekker simpel geen zooi erbij, doos, oplader en wat boekjes over garantie en een extra screen protector. Eerste opslag, erg mooi toestel kwa uiterlijk en niet groter dan mijn Alcatel C9 die net zo groot is als een Iphone 6 nog wat. Wel zwaarder maar dat is logisch.

Tijd voor simkaarten, hup luik open daar het gat voor Sim 1 hup erin maar waar moet sim 2? Het was even zoeken maar uiteindelijk toen ik de dummy SD kaart eruit haalde kwam slot 2 tevoorschijn. SD kaart kan er dus ook nog extra in wat ik in eerste instantie niet zeker wist maar het toestel heeft zelf al 32GB aan boord.

Inschakelen wat erg vlot verloopt even instellen en hij is voor jou. Binnen 2 minuten kun je aan de gang. Het toestel loopt erg snel en het nieuwe Android 6 draait vlekkeloos. Weinig vooraf geinstalleerde rommel dus veel ruimte beschikbaar voor je eigen apps.

Ongeveer na 15 minuten, was bezig met mijn apps installeren en oplijnen van wat andere dingen kwam het toestel al in de lucht met een systeemupgrade. Dit duurde wat langer om te installeren maar liever nu dan over 2mnd want dan houd ik er nooit zo van.

Ik heb hem nu een paar dagen en doe minimaal 2 dagen met de accu bij veel gebruik. Het is een erg fijn toestel wat lekker in de hand ligt en ondanks dat hij zwaarder is dan normaal zeker niet te zwaar is. Want zeg nou zelf, als je dit toestel wil heb je zeer waarschijnlijk ook geen kleine handjes.

Camera(s) doen precies wat je ervan wilt. De gewone camera maakt zeer prima foto's waar je zeker wat mee kunt als deze op de PC zet. De FLIR camera doet het ook prima, maar dit is echt een gadget dingetje en waarschijnlijk gebruik je het vrijwel nooit behalve in de kroeg :P }>

De usb aansluiting zit aan de zijkant. Mijn vermoeden is dat dit een heel bewuste keuze is want bij alle Xcovers waren die toch regelmatig het doelwit geweest tijdens vallen. Alle overige knoppen die aan de zijkant zitten hebben een functie en 1 knop is vrij programeerbaar.

De knoppen om te kiezen van 2m/5m onder water vind ik wat fragiel en het is erg jammer dat je hier 2 knoppen voor moet omzetten. Ik heb hem nog niet in het water gehad maar ik geloof dat dit wel goed zit. Erg fijn zijn ook de Fysieke knoppen Terug/Home/Apps die onderop zitten.

Mijn conclusie, een top telefoon die goed mee kan komen de komende jaren. Voor mensen die regelmatig een telefoon verslijten in de bouw of elders kan ik niets anders zeggen dan Probeer dit en ik denk dat je er geen spijt van zult krijgen! Het enige negatieve aan het hele toestel vind ik wel de prijs maar ik vind persoonlijk dat alle telefoons toch zwaar overpriced zijn dus dan ben ik al gauw een zeikerd. :D

Heb jij ook een Cat S60 Zwart?

En je hebt hem niet eens getest met een val van 3 verdiepingen, flauw :+

Ben ook wel benieuwd naar wat FLIR-foto's, een beetje FLIR-camera kost immers een vermogen volgens mij, dus ben wel benieuwd wat ie ervan bakt.
FLIR is op het eerste gezicht een beetje raar maar volgende week moet hij aan het werk dus ik ben benieuwd wat hij ervan bakt.
Zelf ben ik ook aan het twijfelen over deze telefoon. In de pricewatch is het namelijk de enige telefoon die aan mijn eisen voldoet.

- Waterdicht
- Dual Sim
- Sim2 gedeeld met microSD -> NEE

Ik zoek dus een waterdichte telefoon die ruimte heeft voor 2 Simkaarten en een microSD kaart. Echter kom ik nergens tegen of dit toestel nu daadwerkelijk ruimte heeft voor zowel de simkaarten als de SD kaart. Als ik de pricewatch moet geloven voldoet dit toestel aan mijn eisen. Maar in de handleiding van CAT zelf zijn ze hierin onduidelijk.

Heeft dit toestel nu wel of niet ruimte voor 3 (Sim1, Sim2, SD) kaarten?
Toestel heeft ruimte voor 2 sim en de SD.
gister vanaf riemhoogte op een epoxyvloer gestuiterd, en nog niet eens een kras. Heb m nu 2 maanden, en tÝs echt een verademing dat je na 2 dagen op 60 % accu zit, met primair gebruik. Dus mailen, beetje bellen, en WA'en.
Hallo FredvdLaan, bedankt voor je review. Ik ben zelf ge´nteresseerd om deze telefoon te kopen. Alleen heb ik nog een vraag over het microSD slot. Ik lees op verschillende plaatsen conflicterende informatie dat het toestel wel en niet SDXC kaartjes ondersteund. Kan je mij hierover verduidelijking geven?