Corepad Deskpad XXXL Review

Comfortable 4 oktober 2009, laatste update op 4 oktober 2009, 1.376 views

Corepad Deskpad XXXL

Pluspunten

• Groot, de muis glijd nooit meer van de muismat af
  • Strak design
  • Fijne structuur
  • Dun (3 mm)
  • Goede grip

Minpunten

• Randjes lijken gevoelig voor rafelen, maar aangezien de mat stil ligt en je nooit bij de randen komt is dit geen groot bezwaar.
  • Aan de linker rand blijft ie een ietsiepietsie bobbelen.

Aanleiding
Wie kent het niet? Je bent lekker aan het muizen en als je een langzame beweging maakt over het hele beeldscherm rolt je muis van de mat af. Voor mij was dit de aanleiding om te gaan zoeken naar een grotere muismat. Daarnaast overweeg ik de Hippus muis aan te schaffen, een ergonomische muis waarbij je hand in een comfortabele houding ligt en de bewegingen meer met de armen worden gemaakt. Daarvoor is dus ook meer muisruimte nodig.

De aanschaf
Een paar maanden geleden kwam ik de Deskpad XXXL van Corepad tegen op internet. Een muismat die bijna het hele bureau bedekt leek mij de ideale oplossing! Eerst heb ik een aantal reviews gelezen. Alle reviews die ik tegenkwam waren ronduit positief. Toen bleek dat de Deskpad nergens meer leverbaar was.. maar er bestaat wel een soortgelijke mat van Ratscar, de Deskpad eSporter XXL. Deze heeft dezelfde afmetingen (900 x 450 mm) maar is 2 mm dikker en het design past meer bij een game pc. Verder is deze iets groffer qua structuur. Maar eigenlijk wilde ik de Deskpad XXXL van Corepad gewoon hebben, want ik wil een dunne mat die met alle muizen overweg kan en met een strak en sober design. De volledig zwarte mat met enkel het witte Corepad logo en de afgeronde hoek rechtsonder vind ik gewoon het mooist.

Twee dagen geleden besloot ik toch weer eens te gaan zoeken en zag op de website van Corepad een voorraad van 5 en de mogelijkheid om rechtstreeks te bestellen. Een aantal maanden geleden was dit niet mogelijk en stond de voorraad nog op -2, dus ik besloot het erop te wagen. Het bestellen verliep soepel. Even een account aanmaken en de mat was besteld. Het afrekenen kan niet via iDeal, maar gelukkig heb ik een Paypal account. De mat werd de volgende dag keurig bezorgd. Hij zat opgerold in een sealing in een nette kartonnen doos.

De mat
Na het uitrollen bleek de mat niet voor mijn oude CRT beeldscherm te passen, maar dat is geen probleem aangezien ik die ook op korte termijn wil vervangen door een TFT scherm. Dan maar voor de monitor van mijn vriendin neergelegd. Doordat hij opgerold heeft gezeten blijft hij in eerste instantie nog een beetje bobbelen, maar een dag later ligt de mat bijna helemaal strak op het bureau, op een bobbeltje langs de linker rand na. Hij is echt groot, het toetsenbord en de muis passen er ruim op. In het begin ruik je ook een klein beetje de rubber geur, maar ik vind dit niet echt storend en ik ga ervan uit dat de lucht na een paar dagen wel weg is. Het muizen gaat ontzettend goed, ik heb een gewone standaard Microsoft optische muis. De mat bestaat uit een fijne stof op luchtig rubber met structuur voor een goede grip op het bureau. Daardoor blijft hij goed op zijn plaats liggen en glijd de muis soepel over de mat. De randen van de mat lijken wel gevoelig voor afrafelen, maar ik denk dat dit minder snel zal gebeuren omdat de muis niet meer over de rand heen komt.

Verder valt er weinig over te zeggen. De mat is dun (3 mm), zacht en soepel en de muis heeft nu alle ruimte!

Alternatieven

De Deskpad XXXL heeft een vervolg gekregen met de C1 XXXL van Corepad. De Deskpad is een onderdeel van de Eyepad serie en de opvolger hoort bij de C1 serie. Deze is iets dikker en volgens Corepad zelf is de C1 serie een verbeterde versie van de Eyepad serie. De C1 XXXL heeft alleen een groter gekleurd logo en dat vind ik persoonlijk minder mooi. Het design was voor mij dus de reden op voor de Deskpad te gaan. Verder kan gekeken worden naar de Ratscar eSporter XXL. Deze is 5 mm dik, wat grover en persoonlijk vind ik die minder mooi.

Heb jij ook een Corepad Deskpad XXXL?

bruikbare review, zou het alleen fijn vinden als er plaatjes bijstaan ?
Je hebt het over het uiterlijk, dat die beter past bij een game look, maar we zien niet hoe dat uitziet. tis maar een idee.

Greetz