Specificaties Radiogestuurde muis en 1.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

HP X3000 Rood Review

Thipje 19 september 2016, 242 views

HP X3000 Rood

De muis presteert goed voor de prijs die ervoor moet worden neergelegd. Gevoelig genoeg voor algemeen gebruik en de response time is voldoende.

Pluspunten

• Verschillende kleuren beschikbaar
  • Klein, past dus gemakkelijk in bijvoorbeeld een tas
  • Response time
  • Grootte
  • Dongle kan worden opgeborgen in de muis
  • Muis voor zowel links- als rechtshandigen

Minpunten

• Klepje van de batterij voelt wat goedkoop
  • Muiswieltje maakt veel geluid

HP X3000

De HP muis X3000, die gebouwd is volgens strenge standaarden en richtlijnen, combineert een elegant, modern design met geavanceerde functionaliteit en een lange levensduur. - HP
Uiterlijk
De muis is volgens wat tegenwoordig ongeveer de standaard richtlijnen zijn gebouwd. Hij is draadloos, kan door zowel rechts- als linkshandigen worden gebruikt en is beschikbaar in een aantal verschillende kleurenschema, waarbij de basiskleur zwart wordt gecombineerd met een kleur als rood of blauw.

Aan de bovenzijde bevinden zich de linker- en rechtermuisknop, een scroll wieltje en het HP logo.

Aan beide zijkanten zit een stukje plastic met kuiltjes om extra grip te geven. Dit plastic voelt, anders dan het plastic aan de bovenkant, luxe aan en het weert vingerafdrukken af.

Aan de onderzijde worden we begroet door een aan/uit schuifje, een knopje om hem te koppelen of te ontkoppelen van de dongle. Wanneer de muis is verbonden aan de dongle dan blijft deze de dongle herkennen, ook al gebruik je hem op een andere computer. Daarnaast zit er ook een compartiment waar ruimte is voor een batterij en een opberg plek voor de dongle. (En wat informatie over het product etc).
Tijdens gebruik
De muis voelt goed aan en heeft een bepaalde tactile bump in de knoppen, waardoor klikken erg natuurlijk aanvoelt. Ik heb zelf geen problemen ondervonden tijdens langdurig gebruik. De reactie tijd is vlot en zelfs tijdens een casual game sessie voelde het niet alsof de muis traag was. Acceleration van de cursor staat uit en de DPI instelling is goed, maar kan niet worden aangepast.

Een batterij gaat, als ik HP mag geloven, tot 700 gebruiksuren mee. Ik gebruik hem zelf nu ongeveer 10 dagen elke dag voor school, en ik heb hem nog niet hoeven te vervangen.

De beschermende pads aan de onderzijde slijten snel maar zorgen wel voor een goed beweegbare muis op verschillende oppervlakken, en de sensor pakt alle bewegingen heel goed op. Enkel op plastic heeft de muis soms wat moeite maar goed, daar is hij dan ook niet voor gemaakt.

Heb jij ook een HP X3000 Rood?