Specificaties Soundbar met subwoofer en 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Sony HT-RTZ7 Review

MrBear123Newbie 18 september 2016, 931 views

Sony HT-RTZ7

Geweldig product voor een mooie prijs! Geen kabels meer!

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Multi-room speakers
  • Alleen voedingkabels

Minpunten

• Software kan nog een update gebruiken
  • Echo bij stereo setup multi-room speakers

Geluidskwaliteit Score: 5
Op het moment dat ik het binnen kreeg en de dozen voelde verbaasde ik me over het gewicht, het zijn zware speakers, ik ben benieuwd! Toen begon het uitpakken en installeren, toch altijd een van de leukste dingen bij het aanschaffen van nieuwe spullen. Dankzij de draadloze verbinding tussen de speakers en de subwoofer is het makkelijk om ze een mooi plekje te geven. Alleen een stopcontact is nodig. Gelukkig geen speaker kabels meer door het hele huis! Het instellen en afstellen van de multi-room speakers gaat gemakkelijk en snel, het kan via de Songpall app of via het menu van de soundbar op de tv. Wel jammer dat na het neerzetten van de spullen ik eerst een tijd heb moeten wachten op een systeemupdate voordat ik het kon gebruiken. Toen begon het uitproberen, eerst wat muziek streamen vanaf m'n telefoon, wauw!! Verbazingwekkend hoe ruimte vullend het geluid is en hoe goed de subwoofer klinkt! Na het uitproberen van meerdere soorten muziek was ik al zeer tevreden met mijn keuze, voordat ik er ubehoud een film op had gekeken. Vooral de volledige DTS ondersteuning was ik erg benieuwd naar.

Na een aantal bluray's te hebben gekeken ben ik overtuigd! Wat een verschil met mijn vorige surround set. Naar de bioscoop gaan heeft eigenlijk geen zin meer. Ik zit liever thuis naar mijn sony setje te luisteren!

De multi-room speakers zijn ook erg handig, je neemt ze zo mee naar een andere ruimte, plugt hem in het stopcontact en luisterd mee met de surround set, of speelt via bluetooth muziek er op af. De geluidskwaliteit is verbazingwekkend goed voor het formaat! De bas is goed aanwezig, alleen als je de speaker harder zet valt de bas wel weg.

Er zijn helaas ook wat minpunten, als de multi-room speakers in combinatie met de soundbar op surround staat heeft de soundbar geen internet verbinding meer, bedienen met de songpall app moet dan met bluetooth, of (zoals ik zelf heb gedaan) een internet kabel in de soundbar.
Bij een stereo setup tussen de 2 multiroom speakers ontstaat er soms spontaan een echo, ik denk een door een software fout.

Kortom een set wat ik zeker aanraad! Ik ben er erg tevreden mee, naar mijn mening doet de geluidskwaliteit niet onder voor een sonos systeem.

Heb jij ook een Sony HT-RTZ7?