Sitecom WL-575 Wireless Router 300N + USB Adapter Review

n00bn00bNewbie 3 oktober 2009, 1.230 views

Sitecom WL-575 Wireless Router 300N + USB Adapter

Pluspunten

• Snel
  • Eenvoudig op te zetten
  • goedkoop

Minpunten

• Verbinding niet constant
  • Menu-taal altijd Engels

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 3
Nadat ik deze combi had 'gewonnen' op fok.nl, mits ik hem zou reviewen, staat ie nu al weer een paar maanden te draaien. Op zich een prima en erg snel ding. Ik gebruik hem overigens zonder de 300-N usb stick. Mijn laptop heeft een ingebouwde 54G-antenne en in mijn vaste pc zit een sitecom PCI-card (300N). Wat me op begon te vallen was dat de verbinding enkele malen per minuut wegviel. Als je domweg aan het surfen bent valt dat niet eens zo op, maar als je binnen het netwerk (vaste PC en notebook vormen een netwerk) iets verplaatst en de verbinding valt even weg, dan komt Windows uiteraard met een foutmelding en kun je weer overnieuw beginnen.
Āls je verbinding hebt dus een heel snelle, maar de betrouwbaarheid van die verbinding is naadje. Op de vaste pc hetzelfde verschijnsel, dus oorzaak ligt in router. Systeemsoftware geupdate (erg aardige mensen bij Sitecom, maar ze hebben weinig kennis van zaken) maar dat mocht niet baten.
Als je via je browser de router ingaat, kun je de taal van de router (het menu dus) op Nederlands instellen. Dat onthoudt de router helaas niet! Als je de volgende keer weer de router 'ingaat' staat 'ie weer op Engels. Geen ramp, wel dom.

Tzt. gaat deze router eruit en komt er een Netgear 300N router, liefst dual-band.

Heb jij ook een Sitecom WL-575 Wireless Router 300N + USB Adapter?