Specificaties 22" @ 1680x1050 (WSXGA+) (TN, 2ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster T220 Zwart Review

natju 2 oktober 2009, laatste update op 2 oktober 2009, 511 views

Samsung Syncmaster T220 Zwart

Pluspunten

• Mooie kleuren
  • leuk design
  • prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Nog niets negatiefs gevonden

Ergens in maart 2009 was ik bij de mediamarkt in Zwolle. Ik zocht een 22 inch HD scherm. Opzich doe ik redelijk veel aan grafische bewerkingen. Ik gebruik mijn PC o.a. voor:

- Webdesign
- Foto bewerking (RAW bestanden)
- Adobe after effects
- Af en toe een filmpje

Maar ook online games spelen is niet onbelangrijk!

Terug naar de mediamarkt... Op dat moment was er geen 22 inch HD scherm op voorraad (Ohja.. wel maar dat was er 1 van philips..spuuglelijk) Aangezien ik toch snel een nieuw scherm nodig had besloot ik voor deze te gaan. En....Echt geen spijt van gehad tot nu toe.

Met de 2ms snel genoeg voor de Games, de kleuren zijn erg goed en geen doode pixels.
Zeer rustig aan mijn ogen en een prima resolutie.

Ik gebruik dit scherm icm een Point of view Gforce 8800 GT 512 MB. videokaart

Heb jij ook een Samsung Syncmaster T220 Zwart?

typo: doode pixels.

En jij bent dan ook een van de weinigen die tevreden is met de kleuren voor bij fotobewerkingen e.d. en dat met een TN paneel?

Voor de rest een beetje magere review. Wat meer info zou wenselijk zijn: calibratie, inputlag ...

Dit lijkt me eerder een bekendmaking dat je dit scherm gekocht hebt.
Dat verbaasde me ook al. Ik zit soms ook wel eens te photoshoppen op een TN paneel, maar ik ben toch altijd blij als ik m'n eigen scherm met fatsoenlijke kleuren terugheb.

Wat vind je van de inkijkhoek e.d?
Misschien komt het door het feit dat ik hiervoor een Acer 19" AL1916 had.
Het verschil tussen de Samsung en die Acer is voor reden to enthousiasme.

Volgens Samsung is er een kijkhoek van 170graden.. Ik denk dan het na 100 graden wel ophoudt, wil je er nog fatsoenlijk mee kunnen werken.

Ook wil ik nog wel toevoegen dat ik deze monitor op een resolutie van 1680x1050 gebruik. Een nadeel hiervan is dat er dan max 60hz mogelijk is.