Specificaties 36GB 3.5" HDD (SATA-150) - Bekijk alle specificaties

WD Raptor WD360GD, 36GB Review

charlie 21 juli 2007, 1.600 views

WD Raptor WD360GD, 36GB

Pluspunten

• Ideale bootschijf (misschien op 72 Gb Raptor na, die toch nog iets rapper start, maar weer heel wat meer kost).

Minpunten

• Geluidsproductie ligt tamelijk hoog, prijs per Mb is natuurlijk een pak hoger dan een 250 Gb exemplaar.

Dit was mijn eerste Raptor. Ik was direct verkocht aan de vlotte opstartijd van XP en zijn toepassingen.
Ik zou deze schijf aanraden als bootschijf voor een performance PC, gecombineerd met een groter exemplaar voor pure storage. Als je nog sneller wil kan je natuurlijk nog kiezen voor het 72Gb model, wat in mijn huidige machine zit, maar dit verschil is niet meer zo enorm als ten opzichte van mijn vorige 7k2 Maxtors.

Ook geschikt als bootdisk voor een entry Servermodel met SATA schijven.

Als bootdisk voor een HTPC kan je hem begrijpelijkerwijs maar beter niet nemen, hiervoor is de geluidsproductie te hoog en de capaciteit te laag.

Heb jij ook een WD Raptor WD360GD, 36GB?

Ik heb hem ook maar heb net die Zalman ZM-2HC2 harddisk heatpipe gekocht en moet zeggen topie man.

De geluidsoverlast is vrijwel weg.
Alleen als hij heel hard moet werken hoor je hem iets maar is niet noemenswaardig.

In mijn geval werkt dit perfect.
Ze zijn niet goedkoop maar dan heb je wel wat vind ik he ;)
Hoe "vrijwel" is vrijwel weg? Ik ben bezig een stille PC in elkaar te zetten maar zoek nog steeds een snelle boot disk die ik kan gebruiken. Als deze Raptors stil zijn met die zalman dingen dan kan dit best eens interresant worden
Same als hierboven, heb ze dan in RAID0 :)
Ik heb ooit een artikel gelezen over Raptors 36GB in Raid0 wat bijna geen verschil had inplaats van 1 Raptor.

Kan iemand dit backupen?
nou, een raptor is niet zo groot, dus een 2disk raid 0 moet nog wel te backuppen zijn ja :+ :+
Ik vermoed dat het artikel wel erg oud was ;) RAID0 met Raptors is net zoveel (relatief gezien) sneller als RAID0 met andere HDDs hoor. Misschien dat het artikel op limiet van PATA-133 interfaces doelde, maar met SATA heb je daar nog geen last meer van.

Real life RAID0 ervaringen met Raptors vind je hier op GoT, inc. mooie benchmark grafiekjes ;)
Je kan toch ook gewoon opbouwende kritiek geven ipv afbrekende kritiek? Je kan gewoon op een normale manier vragen of charlie (die tenslotte de moeite neemt een review te schrijven!) even het punt voor punt kan toelichten met behulp van kopjes geplaatst.