Wileyfox Storm Zwart Review

Sceedster 16 september 2016, laatste update op 4 oktober 2016, 504 views

Wileyfox Storm Zwart

Complete krachtige smartphone voor een prachtige prijs! Cyanogenmod 13 (Android 6.0.1), 3Gb RAM, 32Gb opslag, opslag uit te breiden met 128Gb, 20mp en 8mp camera´s, 8 core processor, full hd scherm 5,5", 4G

Pluspunten

• Kan zware apps aan
  • Goede ontvangst
  • Razendsnelle GPS
  • Cyanogenmod OS
  • Geen bloatware
  • Mooi scherm
  • Alles instelbaar
  • Goed telefoongeluid

Minpunten

• Geen 5Ghz Wifi
  • Lastig hoesjes te vinden

Zo, hier ben ik dus echt heel erg blij mee!

Deze telefoon heb ik aangeschaft om zijn specificaties en de prijs.

Het toestel voelt fijn aan en ligt prettig in de hand. Het 5,5" scherm geeft een mooi natuurlijk beeld en de grafische prestaties zijn echt uitstekend.

Het toestel draait op Cyanogenmod, een opensource besturingssysteem. CM is gebaseerd op Android maar met aanpassingen om de bruikbaarheid en instelbaarheid te vergroten. Een klein voorbeeldje: Je kunt de kleur van de meldingsledjes instellen :D. Maar bijvoorbeeld ook de volumeknop gebruiken als cursortoets tijdens het typen! Cyanogenmod geeft veel meer mogelijkheden om je privacy te beschermen en de user interface naar je eigen wensen in te richten.
Alle apps voor Android draaien er gewoon op en dat blijft ook zo. Er zijn zeer regelmatig security updates.

De telefoon komt zonder bloatware, dat wil zeggen geen overbodige apps. Hierdoor mag je zelf bepalen wat er op je telefoon staat en wordt er geen ruimte gebruikt voor apps die je niet gebruikt.

Ik gebruik mijn smartphone vaak voor navigatie op de fiets. De GPS ontvangst is echt uitstekend en het toestel is erg snel in het vinden van de locatie, zelfs binnenshuis. Ik kan de telefoon gewoon lekker in mijn binnenzak laten zitten en de gesproken aanwijzingen volgen.

De Wifi ontvangst is goed, wel jammer dat het toestel geen 5Ghz ondersteunt. Ik dacht dat ik daar wel last van zou krijgen maar dat valt erg mee.

Speedtest: 39,73 Mbps Download en 20,84 upload (het maximum bij mij thuis)

Het is natuurlijk geen Iphone of een Samsung waar je de blits mee maakt als je het nummertje 5,6 of 7 bij noemt. Maar dit toestel doet in het gebruik zeker niet onder voor de snellere bekende merken smartphones.

Geekbench 4 score: single core 631 multi core 2531
Antutu score: 38589

Per app is in Cyanogenmod in te stellen welke gegevens beschikbaar moeten zijn, erg handig om je gegevens te beschermen. Per slot van rekening hoeft een zaklamp app niet bij je bestanden te komen. Ook locatieservices kun je per app aan of uit zetten.

Test gedaan met Kodi, Kodi draait prima op de Storm en ik vind het beeld heel natuurlijk en scherp. Heb met plezier een aflevering van Earthflight in 1080p weer eens opnieuw bekeken.

Onderaan een drietal foto´s van de 20mp camera, Ik heb ze moeten verkleinen tot 5mp omdat ze niet groter mogen zijn dan 4MB. Mijn Panasonic Lumix TZ60 maakt betere foto´s, maar dat is ook te verwachten. Ik ben zeker te spreken over de kwaliteit. Ik gebruik zelf liever Open Camera dan de meegeleverde app maar dat is persoonlijk.

Update 3 okt: De accu was even een zorgenpuntje de afgelopen week, ik heb het ee ntijd gegeven en nu kan ik concluderen dat de accu echt sterk genoeg is voor ruim twee dagen gebruikt als je gewoon af en toe je berichten en Facebook checkt. Mijn criterium is 1 dag dus ik ben weer eens dik tevreden.

Heb jij ook een Wileyfox Storm Zwart?