Specificaties DLNA -support - Bekijk alle specificaties

Eminent EM7075 HD media Stream Review

natju 19 oktober 2009, laatste update op 19 oktober 2009, 11.780 views

Eminent EM7075 HD media Stream

Pluspunten

• Speelt echt ALLES
  • Firmware updates beschikbaar
  • zeer snel menu (behalve bij foto's)
  • Produceert geen geluid
  • Kastje is zeer compact (ongeveer 1 3,5 inch HDD)

Minpunten

• Donkere beelden zijn korrelig
  • "goedkope" plastic behuizing
  • Foto's bekijken gaat traag
  • Snel skippen in een film niet mogelijk
  • ISO bestanden gaat erg moeizaam

Geluidskwaliteit Score: 5
Bestelling
Op http://www.onedayonly.nl was de EM7075 in de aanbieding voor 119,95 (+4,96 verzendkosten). Een leuk prijsje, dus de moeite waard om eens te kijken wat de mediaspeler allemaal kan.
Rond 11:00 besteld. Volgende morgen 10:00 uur had ik de postbode op de stoep. Erg netjes dus!

Verpakking
De EM7075 wordt overcompleet geleverd met o.a.:
- Afstandsbediening(met batterijen)
- HDMI kabel
- Optical kabel
- CVBS kabels
- Voeding (ook wel handig :) )

Aansluiten
Het aansluiten spreekt voor zich. Erg makkelijk en zeker zonder handleiding te doen.

Nou... aan de slag
Alles aangesloten en nog geen letter gelezen van de gebruiksaanwijzing. Ik stop mijn lacie 1TB externe HDD in de USB aansluiting aan de voorkant en zet de EM7075 aan. Tot mijn verbazing start het apparatje binnen 2 sec een prachtig menu. Je kunt kiezen uit VIDEO/AUDIO/FOTO.
Onder het videomenu staat een USB icoontje die aangeeft dat er media herkent wordt op mijn HDD. Even bladeren en afspelen. Tot dusver heb ik de volgende bestandsformaten kunnen testen:

*.mov, *.mkv,*.wmv (allemaal met h.264 codec)
*.avi (Divx en xvid)
*.jpg (foto's)
*.mp3 (muziek)

In eerste instatie leek alles goed te werken behalve de *.mov bestanden. Daar kreeg ik geen geluid uit. Via het instellingen menu is er een optie om upgrades te downloaden. Na installatie update 1.0.0.4 ging het afspelen wel goed. Nieuwe firmware was makkelijk te installeren dus.

Beeld kwaliteit is echt super, ook dit is handig te verstellen naar 720P of 1080P.

Kortom een aanrader!

Toevoegingen
08-10-09 Als de EM7075 aan blijft staan zonder USB HDD, dan wordt deze bij het aansluiten niet meer herkent. Een reset naar fabrieksinstellingen is dan de enige optie om dit weer voor elkaar te krijgen. Heb dit gemeld aan Eminent. Tot nu toe nog geen reactie mogen ontvangen.
Vanmiddag reactie ontvangen van Eminent. Ze hebben me nieuwe Firmware geleverd. Helaas heeft dat mijn probleem nog niet verholpen. Ik zal de review bijwerken als het verholpen is.

2 foto's toegevoegd om een indruk te geven van het uiterlijk. Ook een foto van de afstandbediening.

19-10-09
Ik heb een 2 DVD's (3.5 GB en 4.1 GB) omgezet naar een ISO. Hij speelt de ISO4.1 GB helemaal niet af. De 3,5 GB ISO is wel af te spelen, maar ondertiteling werkt niet en ook skippen tussen de hoofdstukken is gen optie.

Ook heb ik gisteren een HD film gestreamed vanaf mijn lokale netwerk (1000 mbit) Dit ging vlekkeloos!

• Lacie Desktop hard disk 1TB

Heb jij ook een Eminent EM7075 HD media Stream?

Reviews door de redactie

Bedankt voor je review, je bent de eerste gerbuiker met een review van deze mediaspeler! :)

Even over de positieve en negatieve eigenschappen.

Je zegt dat hij *bijna* geen geluid produceert.
Er zit geen koelfan in, dus wat voor geluid hoor je dan wel?

Ziet de behuizing er echt cheap ass goedkoop uit, of bedoel je het alleen in vergelijking met een metalen behuizing? Dus dat hij wel mooi is, maar dat plastic wel goedkoper is dan metaal?
Inderdaad kan ik beter zeggen....GEEN GELUID. Het geluid dat ik hoorde kwam bij mijn externe HDD weg. Ik heb dit veranderd in de review.

En wat betreft de behuizing: Ziet er niet "cheap-ass" uit. Een metalen case was echt wel wat mooier geweest. Doordat het plastic is weegt het kastje ook bijna niks. Ik heb niet het idee dat het een gammelle behuizing is...Maar mooi is anders.

[Reactie gewijzigd door natju op 8 oktober 2009 17:11]

Hmm, die extreem lichte kastjes blijven meestal niet op hun plek staan door het gewicht of de stugheid van de kabels.

Heb je al ervaring met het afspelen van 1:1 Bluray rips via het netwerk, (m2ts bestanden als ik het goed heb)? Of doe je alles via USB?
Tot nu toe alles via USB gedaan.
Volgende week ga ik 20 meter UTP cat6 kabel in mijn huis verwerken. Ik zal jullie op de hoogte houden.

En wat betreft verschuiven....totaal geen last van. Er zitten 2 kabels in(HMDI en Optical).
Inmiddels gedaan. Gaat prima!
Ik gebruik een 1000mbit ethernet connectie.
Zie mijn bevindingen van de EM7075 in het desbetreffende topic.

Hoe de indeling is via USB, dat alles mooi onder de hoofdcategorieen komt te staan,
heb ik nog niet werkend kunnen krijgen via netwerkshares.

Moet nu gaan browsen in de UPNP server, wat omslachtig is.

Ook geeft hij op deze manier de cover art niet goed weer (je zit dan in een soort file mode, ipv library mode - net als XBMC) -, wat bij USB shares wel het geval is.
heb je een URL van die topic?
Zeker geen cheap device daarentegen klein solide kastje dat zeker op zijn plaats blijft staan. De afstandbediening is wel el-cheapo maar deze gebruik ik straks niet meer ivm Harmony One van Logitech. Klein nadeel vind ik dat ie (te) warm blijft in standby en bij inschakelen van stroom staat ie aan (power on) ipv standby.
Speelt tot nu toe alles feilloos af ook blue ray rips van usb en via netwerk ! Ik gebruik uitsluitend netwerk omdat mijn downloads op mijn Vista pc staan. De Samba server doet goed zijn werk echter Vista had wel wat moeite om de EM7075 te vinden. De Vista firewall blokte nog e.e.a. Ben tot nu toe zeer tevreden. Zitten nog wel bugs in......na eindeloos afspelen van diverse formaten via netwerk is plotseling het geluid helemaal weg. Tot nu toe 2 keer gehad. Alleen resetten helpt dan nog. Kwestie van firmware update denk ik. Ik heb zelden zoveel value for money gehad.
Wil nu media gaan streamen mbt TVersity. Heeft iemand hier toevallig ervaring mee ?
Nog niet geprobeerd, maar mocht je het inmiddels wel gedaan hebben laat het me dan even weten!
Inmiddels stream ik internet content (youtube en google video) vanaf mijn Vista pc waar TVersity op draait naar de EM7075. Het werkt allemaal goed. De EM7075 vindt de TVersity media server en vervolgens is het een kwestie van een van de aangelegde internet sources aankiezen.

Let op : voorheen had ik mijn devices gekoppeld via SpeedTouch 780 WL van HetNet. Hierdoor zag de EM7075 de media server niet!!! Alles geprobeerd maar kreeg het niet aan de praat. Op de een of andere manier wordt UPnP en/of DLNA geblokkeerd op de switchpoorten van deze Router/switch/firewall. Nu zit er een separate switch tussen waarmee het probleem is opgelost!
iemand enige ervaring met een gefailde firmaware update naar 2.00.5?
Bij mij doet hij echt niks meer ...
Goeie review :)

Kan deze net als de Eminent EM7071 ook uitzending gemist aan?

Dat is voor mijn ouders het interessantst natuurlijk. De full hd films voor mij ;)
Negatieve eigenschappen:
- Snel skippen in een film niet mogelijk
Bedoel je in .iso films (of DVD's) of met DVD-rips 700MB?
Omdat DVD-rips volgens mij geen chapter functies hebben.

[Reactie gewijzigd door jorrit1992 op 20 juni 2010 17:59]

Thnx

[Reactie gewijzigd door Player007 op 16 november 2009 04:00]

Hoe zit het met scrollen, gaat dat eenvoudig? Kan je met xvids stukken van bv 10 min skippen of moet je dan 2x speed gebruiken ofzo? Kan ik bv een film (Xvid) aanzetten en een half uur vooruit zetten, of verder kijken waar ik de dag ervoor gebleven was?
Vooruitspoelen gaat in stappen van 10 minuten (eerst op FFW drukken, hij spoelt dan 2 speed en dan op SKIP-forward. Die toetsen heten niet zo maar ik noem ze maar even zo) echt soepel kan ik het niet noemen maar het werkt wel. Met xvids moet het allemaal wel lukken; met grote MKV bestanden gaat het wat lastiger maar het hangt er ook vanaf hoe het apparaat aangesloten is (via NAS of PNP, SAMBA, etc.)
Overigens onhoud de speler ook waar je gebleven bent (meestal.... ;)
Bedankt voor de info. M'n dvd player speelt namelijk ook wel xvids maar kan niet skippen, ik moet dus de film helemaal kijken, of eerst op de pc het bestand in stukjes van 10 min hakken.. ;)