Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart

€ 332,75
Specificaties 28" • 3840x2160 (4K) • 60Hz • TN • 1ms - Bekijk alle specificaties

Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart Review

Xanquezer 16 september 2016, laatste update op 16 september 2016, 1.465 views

Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart

Mooi schermpje, stevige resolutie. Scherm heeft in het begin nogal last van een ochtend humeur ivm warm draaien...

Pluspunten

• Stevige resolute
  • 1MS
  • Groot
  • werkt optimaal
  • 60 HZ
  • Hoogte verstelbaar

Minpunten

• Soms is er een conflict in de AMD freesync waardoor scherm opstart op 640*480 en alle bureau icoontjes verspringen

Hoi,

Recentelijk heb ik een Iiyama Gold Phoenix gekocht.
Mijn oude 24 inch acer scherm hield er mee op, deze wilde niet meer aan, of uit.
Dus zo doende rond gaan snuffellen naar een nieuw scherm.
De Iiyama Gold Phoenix viel op mijn oog ivm grote en resolutie.
Dus naderhand een grote doos met stevige omvang opgehaald.

[img]73YEmOCK[/img]

[img]MHrMYytB[/img]

In de doos bevonden alle benodigde aansluit kabels.
Waaronder, 1 eurostekker, 1 display kabel, Usb 3.0 kabel, audio kabel, 1 HDMI kabel en 1 vga kabel.
Deze gelijk uitgepakt en scherm in elkaar gezet.

Meteen bij het aanzetten zag ik 1 kleine ienniemienie groene dode pixel.
Soms wil het wel eens zijn dat bij nieuwe schermen de kristallen van het TN panel nog niet recht getrokken zijn, dus zo doende heb ik eerst rustig het scherm op gang laten komen waarnaar de groene dode pixel na enkele uren weg was. (ochtend humeur pixel idee)
Nader hand de display kabel aangesloten waardoor ik eerst de instellingen moest gaan aanpassen.

[img]UNA13Isb[/img]

[img]l0pTR0ra[/img]

[img]cEQI5ZCQ[/img]

[img]iQmp1DHP[/img]

[img]FzxgIyw6[/img]

[img]Kyw3sUQj[/img]

Zo doende kon ik netjes AMD free sync aanzetten en de oow allermachtige 3840X2160 60HZ bereiken.
Lekker strak en mooi beeld.

[img]YnmYkIj7[/img]

[img]Qq9xgtEJ[/img]

Alleen soms wil deze wel eens wat vlekkerig overkomen als het scherm zwart wordt.
Zoals bij opstarten of sommige spellen.

[img]6sZ0Uv00[/img]

Verder gaat het gamen best goed.
Een heerlijk snelle reactie tijd van 1ms helpt er uitstekend bij.
Alleen sommige spellen willen niet op 4K vlekkenloos draaien, zoals Euro truck simulator 2.
Deze geeft enorme stotters en frame drops (ondanks 2 sterke videokaarten)
Maar bijvoorbeeld GTA 5 draait uitstekend.
Alles op de hoogste instellingen ziet er perfect uit

[img]YxygQsyW[/img]

[img]cWYLrWKy[/img]

Zoals Fallout 4 draait ook prima, een stuk scherper als op 1920X1080 (full HD)
(Uiteraard ook op de hoogste instellingen.)

[img]ukAxNRU9[/img]

[img]SDj1Qb0o[/img]

[img]wJAP7cju[/img]

De kijkhoek van dit scherm is best ruim, je kan makkelijk je vrienden uitnodigen om samen een potje split screen te spelen.

[img]psVLAHEf[/img]

[img]2RZRFhhc[/img]

[img]NB3zyUe9[/img]

[img]TbBVJTVV[/img]

[img]PLMZhCQw[/img]

Soms wil het iets of wat verkleuren, maar opzich valt het mee.

Je kan tevens ook vrijwel alles aansluiten, van Xbox, playstation of/en meerdere pc`s.
Alleen het geluid uit het scherm is iets of wat blikkerig, al verwachten we niet echt iets anders.

[img]msreFCmN[/img]

[img]J6hPynUp[/img]

Aan de zijkant is er nog extra optie om USB 3.0 aan te sluiten, voor bijvoorbeeld een usb stick.
Tevens heeft Iilyama ook meteen aan de gamers gedacht om een koptelefoon aansluiting te maken.
Omdat mn pc naast mij staat op de grond heb ik deze niet echt nodig.
Bijna overbodige luxe is het.

Het menu en het aan en uit zetten is te bedienen met een touch paneeltje wat overigens bij mij goed reageerd.

[img]SzsmFfmH[/img]
Eindoordeel:
Een gewaagd scherm, stevig geprijsd : pricewatch: Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart
Maar wel een aanrader waard voor de gamer doordat deze 1ms is en in combinatie met AMD freesync netjes en strak 60 HZ is.
In het begin na de aanschaf van dit scherm heeft het even zijn tijd nodig om alles netjes te vormen, zoals de witte vlekken die langzamer hand verdwijnen en soms luie pixels die ook langzamerhand verdwijnen.

* Sorry voor de matige foto`s, mijn camera heeft de beste tijd gehad...

Heb jij ook een Iiyama G-Master GB2888UHSU Zwart?

Vraag & Aanbod

Heb jij je scherm nog specifiek ingesteld betreft helderheid/contrast? Ik heb hem naast mn macbook pro gezet en zo goed mogelijk dat scherm proberen na te “maken”. Ben erg tevreden over dit model.

Ik heb linksonder een dode pixel, ook groen echter is deze tot nu toe nog niet verdwenen.
Hoi,
Wat leuk dat je nu nog reageert.
Ik heb er n poos 3 naast elkaar gehad (wat mijn hele bureau in beslag nam).
Nu 2 staan, deze werken beide goed.

De instellingen die ik gebruik:

50 helderheid

hdmi versie 1.4
Free sync aan

Reolutie:
3840 X 2160 60 HZ via displaypoort / display kabel
Dit op een Titan XP (ondertussen overgestapt naar nieuwe videokaart ipv AMD 290)

Toen ik de 2 andere binnenkreeg had 1 ervan ook een aantal luie/dode pixels.
Deze gingen ook na aantal draai uren eruit (20-30)

Huidig zit ik al op zo`n 5000 brand uren. (na 4 jaar,)

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.