Acer Aspire 1692WLMi Review

Intrepidity 17 oktober 2005, 633 views

Acer Aspire 1692WLMi

Pluspunten

• Lange accuduur
  • Qua gewicht prima mee te nemen
  • Uitstekende prestaties
  • Scherm van goede kwaliteit
  • Uitstekende hardware uitrusting

Minpunten

• Schermscharnier voelt wat onstevig aan
  • Reflecterende scherm moet even wennen

Features:
Uitstekend arsenaal van hardware en aansluitmogelijkheden. Er zitten 3 USB-poorten op, dit kan voor sommige mensen misschien aan de krappe kant wezen.

Prestaties:
Werkt zowel op accu als aan netstroom snel zat voor het gewone werk, en aan de stroom is er dankzij de Radeon X700 ook nog prima een spelletje op te spelen! Uiteraard ook lekker veel werkgeheugen en een grote harde schijf, wat voor mij de doorslag was dit model te kopen.

Beeldkwaliteit:
Het reflecterende scherm is in het begin wat wennen, maar als je eenmaal gewend bent is het een scherm van prima kwaliteit. Helder en duidelijk. De resolutie van 1280x800 is in vergelijking met andere laptop schermen misschien wat laag, maar dat soort me niet.

Robuustheid:
Ik vind de scharnier van het scherm van matige kwaliteit. Het voelt allemaal niet echt stevig aan. Het enige grotere nadeel van deze laptop.

Ergonomie:
Prima. Ookal vindt ik een los toetsenbord en muis nog steeds fijner werken, dat ligt niet aan de laptop zelf. Het toetsenbord en de touchpad zijn van goede kwaliteit.

Warmte- en geluidsproductie:
Wordt wel warm op sommige plaatsen tijdens gebruik (de Wifi-kaart bijvoorbeeld), maar niet heet. Fannetje slaat tijdens normaal gebruik nog wel eens aan op een laag toerental, maar gaat snel weer uit, en maakt niet veel geluid.

Mobiliteit en accuduur:
Is voor een laptop met deze prestaties totaal niet zwaar, en is prima mee te nemen. Accuduur is met 4 - 4,5 uur met normaal gebruik uitstekend te noemen.

Prijs:
Prijs is voor een laptop van dit kaliber totaal niet duur. Laptops met deze hoeveelheid geheugen en harde schijf ruimte vindt je niet vaak voor deze prijs. Prima prijs/kwaliteit verhouding.

Heb jij ook een Acer Aspire 1692WLMi?

Hoe lang is de duur v/d accu als je dan een goed stevig spelletje speelt?