Specificaties 2,4GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router Review

dressie 1 oktober 2009, laatste update op 1 oktober 2009, 2.683 views

Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router

Pluspunten

• zeer snel lan netwerk
  • zeer uitgebreid instelbaar
  • zeer goed WiFi bereik

Minpunten

• loopt vaak vast bij streaming via WiFi
  • word erg warm
  • geen energie besparende functies

Beheerbaarheid Score: 5
WLAN-bereik Score: 5
Met alle vertrouwen heb ik deze router een half jaar geleden gekocht omdat deze goed uit de test kwam. In eerste instantie ging alles goed totdat ik een dvd ging streamen via WiFi. Hierna moest ik de router resetten waarna alles weer goed ging. Aangezien ik niet iedere dag dvd stream leek er niets aan de hand totdat hij weer spontaan vast liep. Vanaf die tijd moest ik de router minimaal 1 keer per week resetten. Ik vond dit erg jamer want voor de rest is het een zeer fijne router die zeer uitgebreid in te stellen is. Ook het bereik was geweldig, door 2 betonnen vloeren is echt geen probleem voor deze router.
Afgelopen week moest ik de router weer resetten wat ook gelijk de laatste keer is geweest want hij is hierna nooit meer aangegaan. Ik heb hem inmiddels terug gestuurd naar de webshop die mij een nieuwe gaan toesturen. In de tussentijd heb ik wel een andere router gekocht die mij eigenlijk veel beter beval.

Heb jij ook een Sitecom WL-308 - Wireless 300N XR Gigabit Gaming Router?

Ik heb zelf het probleem dat na enige tijd downloaden (vaak tussen 2-5 uren) de router vastloopt. Reset is dan enige optie. Ik heb al 3 firmwares geprobeerd, maar probleem blijft.
Waar kan dit aan liggen? Ik zit bij ziggo.
Is het niet gewoon je ziggo lijn die vastloopt? Ik moet als ziggo eruit knalt of mijn modem reset, ook de router even een reboot geven.
en welke andere router heb je nu aangeschaft?
Ik heb er 2 24uur per dag aanstaan, een router retour vanwege een defecte wifi ontvanger bij 1e gebruik, retourneren ging overigens zonder problemen. Grootste nadeel vind ik is de warmteontwikkeling. Verder af en toe resetten, tot nutoe behoorlijk tevreden :)
Ik hoef mijn gaming router nooit te resetten?! Hij blijft bij mij altijd prima draaien. Ik weet wel dat er problemen zijn met de laatste firmware versie (4.0.04). Ik draai zelf op versie 2.1.
Ik draai ook op 2.1... Geen problemen eigenlijk =)
Ik denk gewoon dat je een kapotte router had
Ik heb de router ook, niks FW upfdate gedaan na het lezen van de ervaringen hier en daar.
Haal volle snelheid op ziggo 50 Mbit, pings in cod4/5 15 tot 30 op de meeste servers.

Denk dus inderdaad dat je een kapotte had...
Wel grappig dit nu te lezen. Ik had ook een wl-308 en die gaf gisteren spontaan de geest. Hij was erg heet, toen de stekker eruit gehaald, er weer in gestoken en toen ging hij helemaal niet meer aan. Een vervangend exemplaar was niet meer leverbaar dus toen maar een netgear wndr 3300 en een losse gigabitswitch mee naar huis genomen. Verder wel een half jaar probleemloos plezier gehad van de sitecom.
Typisch, ik heb 'm al lang draaien, ik heb 'm sinds de nieuwe zwarte firmware uit kwam, maar nog nooit hoeven resetten. Gebruik wel de laatste firmware. 4.0.04
Ik heb er ook al één terug gebracht die niets meer deed plotseling.

Nu heb ik dus een andere die ik regelmatig (eens per week) moet resetten.

Waarschijnlijk ga ik deze ook maar terugbrengen en een ander merk vragen.

Ik vind het belachelijk dat je netwerkapparatuur moet resetten, mijn volgende router wordt dus zeker geen Sitecom meer.