1 review

PowerWalker DC SecureAdapter 12V

Specificaties UPS met 25VA capaciteit - Bekijk alle specificaties

PowerWalker DC SecureAdapter 12V Review

cj1 13 september 2016, laatste update op 16 maart 2019, 1.157 views Product gekocht

PowerWalker DC SecureAdapter 12V

Ik heb al zo'n 8 stuks van deze 12 volt UPS ingezet gedurende circa 1 jaar. Tot nu toe is er geen enkel exemplaar uitgevallen. Het standby energieverbruik is 0,470 watt. De partij met als stickercode 3-2016 werd geleverd met ICR18650-26F cellen van Samsung SDI.

Pluspunten

• nog geen uitval in 1 jaar tijd
  • standaard 18650 cel
  • batterij vervangbaar door gebruiker

Minpunten

• hoog standby energieverbruik: 0,47W
  • 4,25V celspanning -> kortere levensduur
  • te langzaam voor Fritz!box 7581

Capaciteit Score: 3
Volgens de datasheet zijn dit 2600 mAh cellen, met een capaciteit van ongeveer 8,6 Wh bij een vermogensafname van 18,5 VA.

Na de laadperiode wordt de spanning op 4,2462 volt gehouden. Dat is vrij hoog aangezien de fabrikant een spanning van 4,2 ±0,05 volt specificeert als laadspanning bij 25ºC.

Een quote uit de Samsung SDI ICR18650-26F datasheet:
- Normal operating voltage of cell is 4.20V.
- Max operating voltage of cell is 4.25V.
Nog twee andere exemplaren ter controle gemeten @23-24ºC:
1. Udc=4,2448 V (Upp max= 18,8 mV)
2. Udc=4,2371 V (Upp max= 19,2 mV)
3. Udc=4,2411 V (Upp max= 18,4 mV)

Na 1 dagen zijn de celspanningen als volgt:
1. Udc=4,2309 V (Upp max= 18,0 mV)
2. Udc=4,2396 V (Upp max= 18,8 mV)
3. Udc=4,2346 V (Upp max= 16,8 mV)

Een derde meting kort na het herladen van de cellen:
1. Udc=4,2398 V
2. Udc=4,2518 V
3. Udc=4,2448 V

Daarnaast werkt dit apparaat wel als onderbrekingsvrije energievoorziening voor een Genexis glasvezelmodem, maar weer niet in combinatie met een (XS4all) Fritz!box 7581 VDSL modem. Dat is vreemd want de Fritz!box 7581 modem verbruikt met 2 gebundelde VDSL lijnen namelijk niet meer energie dan tot 21,77 VA (bij 229V). En die 22,9 VA is ruim lager dan het specificeerde maximum van 25VA.

Anderzijds is er geen probleem bij het aansluiten van een Bluewalker DC Secure Adapter in combinatie met een AVM FRITZ!Box 7560 in combinatie met een glasvezel transceiver en alle ook alle andere ethernet poorten in gebruiken. Weliswaar is de overbruggingstijd nog geen 20 minuten.

Heb jij ook een PowerWalker DC SecureAdapter 12V?

Dank voor je uitgebreide review, ik ga um ook proberen.

An sich vind ik het standby verbruik per apparaat nog meevallen. Een 220v UPS verbruikt al snel zo'n 5 watt, daar kan je dus makkelijk een paar van deze rakkers van draaien en toch voordeliger uitkomen.

Heb je inmiddels al een batterij moeten vervangen?
Ik heb nog geen batterijen hoeven vervangen. Ik heb er wel een aantal uitgebreid voor een langere runtime bij energie vretende Fritz!Box routers. Ik heb dus nu een paar van die 12V UPS-en met 2, 3, 4 en zelfs 5 stuks van die Samsung INR18650-35E cellen in parallel draaien.
Dank voor je reactie, 'k heb er inmiddels eentje voor een EdgeRouter X, dat ding vraagt zo'n 500mAh. Na 1 uur testen vond ik de runtime meer dan voldoende en heb ik um weer ingeplugd.

Als de batterij een paar jaar goed blijft lijkt het me een prima ding.
Ik heb er ééntje gehad die kapot is gegaan. Die heeft Piet van Meel uit Holtum voor € 20 gerepareerd. Ik weet niet eens wat hij gedaan heeft: of het de batterij was of iets met de electronica.

Zolang de temperatuur laag maar boven het vriespunt blijft gaat de batterij jaren mee.

Ik heb er één gehad in een 40+ ºC patchkast. Die was binnen 10 maanden stuk.