Specificaties 120mm diameter met 28dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Scythe Mugen 4 Review

distroyer117 12 september 2016, laatste update op 12 september 2016, 147 views

Scythe Mugen 4

Pluspunten

• Hoge koel prestaties
  • Stille fan
  • braided cable sleeve
  • Alle benodigdheden meegeleverd
  • goed verpakt

Minpunten

• Groot, zo groot dat de fan over het RAM hangt
  • Overkill als je niet doet overclocken
  • clipjes voor fan bevestiging
  • koelvinnen zijn scherp en redelijk fragiel

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 4
Heb een nieuwe game pc samengesteld met een Intel i7-6700k die ik van plan ben te overclocken. De Scythe Mugen 4 is in mijn omgeving al een paar keer gebruikt geworden voor een pc en iedereen is er zeer tevreden mee dus de keuze was snel gemaakt.

Pros: De koelprestaties zijn meer dan voldoende, mijn i7-6700k (niet overclocked) word niet warmer dan 65oC.
De fan is erg stil, zo stil dat ik hem niet hoor (dit ligt ook deels aan mijn behuizing, een Fractal Design Define R5. zelfs als ik de kast open heb hoor ik de fan nog niet).
Bij de koeler word alles meegeleverd wat nodig is zelfs een tool om de schroeven vast te zetten (ook al werkt een normale kruis schroevendraaier beter).
De verpakking zorgt ervoor dat de koeler niet beschadigd raakt tijdens vervoer.

Cons: Het is groot, heel GROOT, en is dus niet geschikt voor alles behalve een ATX of een e-ATX moederbord De clipjes om de fan mee te bevestigen zijn erg friemelig (zitten wel goed vast), ze zijn wel recentelijk vernieuwd en zijn al makkelijker dan voorheen.
De koelvinnen zijn redelijk scherp en erg fragiel dus pas op tijdens de installatie.

Conclusie: De Scythe Mugen 4 is een grote cpu koeler met goede koel prestaties en een stille fan. hij is perfect voor overclocken en zeer aan te raden. wel is het heel erg groot! en overkill bij builds die niet erg veel warmte produceren.

Heb jij ook een Scythe Mugen 4?

Overkill als je niet doet overclocken
Niet helemaal waar, ik had de orginele Mugen op een mediapc met een Q8200 als proc.
Die kon ik undervolten en passief koelen. Ideaal voor in de woonkamer.

Dat clipjessysteem voor de fan is wel een keer aan revisie toe. Wist niet dat ze die pokkedingen bij revisie 4 nog steeds gebruiken :(