Specificaties 55" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 55" Goud Review

KDL 11 september 2016, laatste update op 22 juni 2017, 253 views

LG 55" Goud (Product gekocht)

Prima TV, overgestapt van 40" Samsung, 1 jaar in bezit, nog geen gebreken

Pluspunten

• Full HD beeld
  • voldoet aan mijn eisen
  • prijs

Minpunten

• hoeveelheid aansluitingen (achterkant)
  • plek van de aansluitingen (achterkant)
  • speakers, wel luid, niet altijd verstaanbaar

Inbrandgevoeligheid Score: 5
55LF561V

Prima TV, overgestapt van 40" Samsung,
1 jaar in bezit, nog geen klachten/gebreken

Was huiverig om nieuwe tv uit te zoeken, keek alleen naar samsungs en wilde eigenlijk 4k tv door marketing maar erover nagedacht en toch een LG geprobeerd.

Beeld ziet er beter uit dan ik had verwacht, als je bijv bij de mediamarkt de beeldinstellingen normal zet is het evengoed als de 2x zo dure TV's bij normaal gebruik, veel 4k uitzendingen verwacht ik niet te kijken de komende jaren, 3D werkt toch voor geen meter, wifi wil ik niet hebben op me TV, camera ook niet.

Ik kijk weinig TV, ondanks HD decoder, natuurdocumentaires en films en Eigen content kijk ik het vaakst.

Moderne gouden rand is dun (van ver lijkt het eerder zilver/metaal)
Bewust gekozen voor een tv zonder poespas,
met full hd tv kast en chromekast en htpc met versterkers gebruikt,
speakers vind ik te zwak, zoals alle TV's eigenlijk, soms mis ik spraak (versta ik woorden niet door vervorming) ondanks hoge volume, ben ook altijd gewend 2.1 of 5.1 op tv's aan te sluiten dus deels daaldoor denk ik.

bedieningsknop onderaan is wel handig, standbyled is ook niet te opvallend/storend.
Nog niet opgehangen aan de muur, pootjes bevallen me wel op tv meubel.

Update:
2e jaar in bezit, nog steeds tevreden,
inmiddels opgehangen aan de muur.

Heb jij ook een LG 55" Goud?

Ik zat zo te kijken naar de eerste productfoto maar damn wat is die misleidend zeg.
Als ik daar van uit ga zijn er vrijwel geen bezels, ga ik wat verder zoeken naar afbeeldingen zijn er wel degelijk bezels aanwezig.

Heb je misschien een foto van de TV in het echie?
bovenkant en zijkant ongeveer 1 cm onderkant wat breder mss 1,5cm, niet storend in mijn beleving (ook door 55")
Ik had mijn twijfels bij deze foto's of het wel dezelfde voetjes zijn, in het echt zien die er veel kleiner uit.
Ook had ik zo mijn twijfels over LG, misschien helpt dit iemand anders ook over de twijfel/angst heen, blijft toch wel een investering vind ik.