Specificaties 25" @ 2560x1080 (IPS, 5ms) - Bekijk alle specificaties

LG 25UM58-P Zwart Review

shejaidon 10 september 2016, laatste update op 3 oktober 2016, 2.563 views

LG 25UM58-P Zwart

Een strak vormgegeven Ultrawide monitor met een fantastisch kleurbereik

Pluspunten

• IPS
  • hoog kleurbereik (99% sRGB)
  • strak vormgegeven

Minpunten

• Pianolak afwerking dus zeer snel vies
  • geen usb-hub
  • 2560x1080 support voor games zeer mativ

Vakantie zit erop en school is weer begonnen alleen ben ik helemaal vergeten op vakantie te gaan |:( . Dat betekende dus dat ik mezelf maar even mocht verwennen met het overgebleven geld en aangezien mijn 6 jaar oude scherm, die het overigens nog prima doet, niet meer helemaal naar wens is besloten nieuwe schermen uit te kiezen.

What's in the box

In de doos zit naast het beeldscherm nog 3 zakjes met daarin de voet, tussenbeugel en een (te) klein zakje met afdekplaatje en 2 schroefjes. dit laatste zakje was ik al bijna kwijtgeraakt en had wat handiger in de doos geplaatst kunnen worden zodat die er niet meteen uitvalt. Ook krijg je er een HDMI-kabel bij en uiteraard de garantieboekjes en garantie CD-rom.

Specs

Hier som ik het lijstje op van specificities die LG geeft.
- 25 inch ultrawide (2560x1080)
- sRGB over 99%
- Screen split 2.0
- game mode
- 2x HDMI

Uiterlijk

Kijken we naar het uiterlijk van de schermen vind ik ze er prima degelijk uitzien. De voet is afgewerkt met een soort van pianolak finish wat resulteert in direct zichbaar stof vanaf stofje 1.
Van voren is hij eigenlijk zoals ieder scherm alleen nu een stuk breder en in verhouding minder hoog dan je gewend bent.
Aan de achterkant vind je 2 hdmi aansluitingen, de powerconnector en een 3.5MM jack aansluiting.

De 25um58-p in gebruik

Ik gebruik de schermen nu 2 dagen en ze bevallen mij zeer positief. 2 van deze schermen creeert zeer veel werkruimte voor bijvoorbeeld excel. In Word daarentegen is het nut beperkt gezien de hoogte natuurlijk nog steeds normaal is en de schermen zijn niet dusver kantelbaar dat je ze in een 1080x2560 opstelling kan gebruiken. In mijn huidige opstelling ziet het er zo uit.
Ik durf niet te zeggen of de geadverteerde kleurbereik word gehaald maar naast mijn oude TN-paneel en ietwat oudere IPS scherm van mijn laptop steekt dit scherm er toch wel met kop en schouders bovenuit betreffende kleurbereik.
Het enige wat apart is aan het gebruik is de on/off knop. in plaats van knoppen onder het scherm om door menu's te bladeren zit er maar 1 knop onder het beeldscherm dat je in 4 richtingen kan bewegen om zo je keuze te maken. het heeft de eerste keer dan ook even geduurd voor ik mijn beeldscherm uit kreeg :z .

Het was even schrikken in het begin om te zien hoeveel werkveld in de breedte er zo bij komt maar ik kan zeggen dat het na enige gewenning fantastisch werkt.

Heb jij ook een LG 25UM58-P Zwart?

Goede review!
Mag ik vragen welke video kaart je hebt? Ik wil deze monitor kopen met een nieuwe videokaart, maar ik weet zo nog niet welke..
Ik heb zelf een gtx 690.gebruik maar 1 beeldscherm voor gamen, heb er vooral 2 vanwege het meerdere werkvelden hebben. Als een videokaart op full HD alles goed aankan zal dit niet zo heel veel issues opleveren op deze resolutie. Verschil is niet vreselijk groot
Ghosting? Backlight bleeding?
Geen blacklight bleeding. Ook zeer weinig verschil tussen het midden en de zijkanten dus lijkt zeer egaal en goed verlicht te zijn. Qua ghosting, ik game er niet heel veel op. Merk wel dat het scherm een stuk trager is dan mijn 120hz game tn paneel dus mocht je hem voor gamen willen gebruiken raad ik deze niet direct aan. Vooral ook omdat de support van 2560x1080 echt belabberd is in veel games.
Bedankt voor de snelle reactie!
Hoe is de ghosting als je een website als Tweakers op hebt? Ik merkte op mijn 29" versie dat de IPS Glow echt enorm was. Was echt niet te doen met normaal office werk terwijl ie voor films echt heel goed was. Heb hem uiteindelijk ook maar gewoon terug gebracht.
Totaal geen last van, als je een geheel zwart scherm laat zien dan kun je wel zien aan de hoeken van het scherm dat het daar iets lichter is maar het is geheel niet aanwezig of merkbaar als je gewoon aan het werk bent. Ghosting is licht aanwezig in gaming, als je gewend bent aan 120 HZ gaat het je opvallen.