Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 256GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH Review

e.vanbeek 8 september 2016, laatste update op 17 augustus 2017, 1.503 views

Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH (Product gekocht)

Prima Laptop! Mooi design, goede prestaties en mooi geluid.

Pluspunten

• Design
  • Geluid
  • Goede prestaties
  • Mooi scherm

Minpunten

• Kwetsbaar voor stof/krassen
  • Gevoelige touchpad
  • Beetje bloatware

Nu een tijdje in het bezit van deze gave laptop. Het design is super, het wit verlichtte toetsenbord kun je in 3 standen zetten dmv een sneltoets (uit, zacht en vol). Omdat hij mat zwart is is hij wel erg besmettelijk dus een sleeve/tas is aan te raden!
Het geluid dat uit de boxen komt is overigens super!

De scharnieren waarmee het scherm vastzit zijn wel fragiel

Op het scherm zit een anti-glans laagje die je eraf kunt halen voor NOG scherper beeld. Maar als je hem erop laat zitten heb je geen last van de zon op je scherm.

Voor vragen stuur gerust een berichtje.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 700-15ISK 80RU00CLMH?

Mijn 3,5 jaar oude ideapad heeft een nadeel, wat deze volgens mij ook heeft. Is het makkelijk om de ssd te vervangen door iets groters, zonder dat je dat ding uit elkaar moet trekken?
Nou om eerlijk te zijn heb ik me daar nooit echt in verdiept, deze SSD vind ik namelijk goed zat. Kans is er inderdaad dat je het hele zooitje moet demonteren.
Bedankt voor je snelle reaktie. Het is een mooi apparaat met goede specs, waar je vast heel veel plezier van hebt. Maar ik zie het wel als een serieus nadeel dat Lenovo het op deze manier doet.
Ik weet dat het een late reactie is maar ik heb gister een goedkopere(?) variant gehaald en het is vrij makkelijk om de SSD en RAM te verwijderen/upgraden. Je hoeft alleen de achterkant er af te halen. Het is ook fijn om te weten dat er iig in de 700-ISK ook nog een fijn M2 slot ingebouwd is welke niet is gebruikt!
Inderdaad, een beetje laat :))
Evengoed bedankt, je zult met deze informatie vast iemand anders erg blij maken
Beste Nymphetic, hierover heb ik zelf ook geprobeerd veel over te vinden! Welk type heb jij gekocht? Ik wilde graag weten of de versie zonder 1tb HDD wel de slot heeft om er zelf een schijf in te plaatsen.

ook wilde ik weten of de 8GB ram in 1x8 of 2x4 komt! (er zijn als het goed is 2 slots, dus als er maar 1 gebruikt wordt, kan je vrij voordelig een upgrade doen).

Hopelijk heb je hier antwoord op! (Ik ga hem waarschijnlijk eind deze maand kopen!
Ik heb de 700-15ISK gekocht met 256Gb, i5 6300HQ(quad core) van 800e bij MM. Volgens de info die ik heb gekregen is het mobo bij al die dingen hetzelfde en zit er dus bij alle een M2 slot.

RAM bij de laptop die ik heb is 1x8, maar dit staat 9/10x ook bij de specs op Tweakers in de Pricewatch
Hi Johnghana,
Ik heb de 80RU008PMH met 256 GB M.2 SSD. Ik heb de laptop vanmiddag open gemaakt. Er is nog een vrij SATA-connector aanwezig voor een HDD of een extra SSD. Ik heb er een 2 TB HDD uit een Seagate Expansion externe HDD bijgeprikt.

Punt is alleen, dat het bracket voor de HDD ontbreekt. De Seagate is echter met vier rubbertjes in de externe behuizing geborgd. Met één van die rubbertjes lukte het om de HDD enigszins in de laptop te fixeren. Ik heb overigens het vertrouwen, dat de disk stevig genoeg bevestigd zit. Je zou eventueel dubbelzijdig tape kunnen gebruiken. Op Ebay worden ook wel brackets aangeboden. Het is een beetje een gok of je de juiste hebt. Ik zag er een die wel geschikt leek. Komt voor ongeveer twee tientjes uit China.

Zie verder
voor een goede blik op de binnenkant van de laptop.
ahh super! Het is meer dat als ik in de toekomst meer opslag wil ik dus een SSD erbij haal. Ik moet dus opletten dat hij solide er in past. is het een SATA of mSATA aansluiting?

Thanks voor de link ook!
(er staat daar trouwens dat het ram 2x4 is... Of is de retail versie toch 1x8?)

In ieder geval enorm bedankt voor je reactie! Ik heb hem ondertussen net binnen, en het is superhandig om te weten dat het kan! (over een paar jaar dus ram en SSD erbij ;)

[Reactie gewijzigd door Johnghana op 30 januari 2017 10:25]

Volgens mij is het eenmaal 8 GB RAM, maar heb er eigenlijk niet op gelet.

De aansluiting is SATA.

Je moet trouwens wel uitkijken met de ondergrond waarop je de laptop ondersteboven legt. Het materiaal van de achterkant van het scherm krast enorm. Dat is mij dus gebeurd.

Voor de rest is hij fijn snel. Al is hij wel al twee keer gecrasht. Dat is mij met andere Windows 10 apparaten nog nooit gebeurd. Ik ben er nog niet achter wat het probleem is. In ieder geval niet de extra HDD.
Goede tip! Ik zal nog wel reageren mocht ook mij dat crashen overkomen.

Voorlopig ga ik hem nog niet openmaken, maar mocht ik een keer met een leuke korting nog 8gb ram en een sata SSD erbij halen dan zal ik m ff op een handdoekje leggen!