Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 1,128TB (ssd+hdd) - Bekijk alle specificaties

Asus ROG GL552VW-CN470T Review

hjvg 7 september 2016, laatste update op 7 september 2016, 609 views

Asus ROG GL552VW-CN470T

Let op review is van de Asus ROG GL552VW-CN353T (enige verschil de hoeveelheid geheugen.) Zeer mooie laptop voelt degelijk aan en is lekker vlot. Lees de uitgebreide review voor meer inforamtie

Pluspunten

• snel
  • ziet er goed uit
  • voelt degelijk aan
  • toetsenbord verlichting

Minpunten

• word warm
  • prijs

Aan gezien de precieze laptop niet in de pricewatch staat heb ik heb ik de review maar onder deze laptop geplaatst de review is gemaakt van de Gl552VW-CN353T. zo ver ik kan zien is het enige verschil dat de GL552VW-CN353T standaard met 8GB geleverd word en maximaal 16GB aan kan.

Specificaties:
Intel Core i7-6700HQ
Windows 10
Nvidia GTX 960M
8GB DDR4 RAM
1TB HDD + 128GB SSD
Bluetooth, Wifi
Gewicht 2,59 kg

Zelf ben ik meer van het gamen op een normale desktop pc`s dan op laptops daarom zijn sommige dingen die ik als nadeel beschouw misschien niet echt een nadeel voor de mensen die opzoek zijn naar een game laptop.

eerst even wat foto`s van de doos en laptop

Installatie
De accu in de laptop gedaan en de laptop op de netstroom aangesloten. Dit aangezien de accu meestal niet vol is op het moment dat hij geleverd word ook hier het geval op het moment dat ik in windows kwam was de accu 40% opgeladen.
na de pc aangezet te hebben de standaard installatie van windows na 5 minuten stond de laptop in windows. Daarna krijg je een pop-up van Asus gift box hier kun je meerdere programma`s laten instaleren op je pc maar je kunt er ook voor kiezen om dit niet te doen. Ik heb hier gekozen om winrar wel te laten instaleren maar veder niets te laten installeren vanuit de gift box. Echter staat er helaas nog steeds wat bloatware op de laptop zie de foto hier onder.

Nvidia Geforce experiance geeft direct aan dat er een nieuwe driver te downloaden is. Dit zou normaal door 2 muisklikken te regelen moeten zijn echter bij mij kon hij geen verbinding maken met Nvidia om de driver te downloaden dus eerst maar even laten wezen. Dit een aantal dagen later nogmaals geprobeerd met het zelfde resultaat toen de driver maar handmatig van de Nvidia website gedownload

Daarna windows updates gedraaid helaas heeft de laptop nog niet de windows 10 anniversary update standaard ge´nstalleerd. Windows updaten duurde ongeveer 15 minuten voor windows aangaf helemaal up-to-date te zijn helaas ook nu nog geen anniversary update (deze word geleidelijke uit gerold mijn normale desktop heeft deze update op dit moment ook nog niet)

Asus heeft ook nog een speciaal programma genaamd ROG Gaming center ge´nstalleerd. hier in kun je aangeven dat de laptop bij een bepaald profiel bijvoorbeeld windows toets en touchpad moet worden uit geschakeld ook kan het programma werkgeheugen vrij maken door sommige programma`s af te sluiten.
Ook is in dit programma de tempratuur uit te lezen van de laptop.

Bios
Voor een laptop heeft deze nog een best uitgebreide bios het is geen click bios zoals tegenwoordig bij veel desktop moederborden maar gewoon een standaard bios zie ook hier onder het screenshot.

Benchmark
Hier heb ik 3dmark voor gebruikt de gratis versie (demo). Met de standaard installatie van asus dus zoals hij uit de doos komt. Ik heb met en zonder netstroom getest om te kijken als hier een verschil in zit en heb dit wederom gedaan zonder instellingen in de laptop aan te passen.
Eerst 2 runs met Time Spy gedaan beide runs haalden precies de zelfde score

En daarna nog 2 runs met fire strike gedaan hier zat een heel klein verschil in 4020 en 4022

Daarna de zelfde runs nogmaals gedaan dit keer op de accu
Time Spy kwam nu tot een score 1138
En firestorm fire storm liet deze keer nog meer verschil zien dan met net stroom vandaar 3 runs gedaan op de accu
run 1: 1780
run2: 1401
run3: 1584 http://www.3dmark.com/3dm/14382257

in totaal 5 runs gedaan op de accu in 2 uur tijd tussen tijds heft hij een tijdje op desktop gestaan en nu nog 12% accu over wat volgens windows nog 37 minuten is. Wat ik eigenlijk zeer netjes vind. Het opladen van 10% naar 100% terwijl de laptop uit is was in 1 uur en 50 minuten klaar.
Toetsenbord:
Het toetsenbord ziet er mooi uit en typt ook lekker de WASD toetsen zijn standaard rood gemarkeerd waardoor deze opvallen op het toetsenbord. Ook heeft het toetsenbord rode toetsen verlichting waardoor ook in het donker de toetsen goed zichtbaar zijn.

Tempratuur.
Ja een game laptop moet ook zijne warmte kwijt dit gebeurt aan de kant van de WASD toetsen. Ook word aan deze kant de laptop + toetsenbord warm na een tijdje gamen de fan draait behoorlijk hard en maakt hier dus ook wel wat geluid. Om eerlijk te zijn heb ik niet gekeken naar de tempraturen van de laptop maar naar 2/3 uur gamen vond ik dat de tafel waar hij opstond behoorlijk warm begon te worden . echter ik denk dat dit eigenlijk voor elke game laptop zal gelden.

mochten er vragen zijn of opmerkingen op mijn review stel ze gerust dit is voor mij ook de eerste keer dat ik een beetje uitgebreide review schrijf.

Heb jij ook een Asus ROG GL552VW-CN470T?

Heb jij ook last van gele vlekken vooral aan de randen van het scherm? ik heb ongeveer hetzelfde model maar dan het model zonder ssd (zelf erin gezet) maar is inmiddels al 2x weg geweest voor reparatie en zelfs mijn 3e scherm vertoont rare gele vlekken vlakbij de rand
bedoel je dit?

ja maar ik zie het alleen bij het opstarten van de laptop eenmaal in windows kan ik het eigenlijk niet terug zien. Het lijkt mij een beetje op ips bleeding

[Reactie gewijzigd door hjvg op 16 september 2016 10:11]

Ja dat bedoel ik inderdaad de vorige keer toen de laptop terug kwam van reparatie was dit weer weg maar na een paar weken weer zichtbaar vooral vervelend bij kijken van films en dergelijke
zo ver ik weet komt ips bleeding altijd voor bij ips schermen.