Wiko Fever 4G Grijs, Zwart Review

bartboyNewbie 7 september 2016, 276 views

Wiko Fever 4G Grijs, Zwart

De telefoon reageerde van begin af aan erg slecht op speakers, waarbij een hevige ruis op de achtergrond ontstond. Een weekje later kon ik de telefoon alleen nog maar opladen, als het toestel helemaal uitstond. Als de telefoon aan of in stand-by stand, reageerde deze niet op de adapter.

Pluspunten

• Lage prijs

Minpunten

• Anti-speaker
  • Alleen opladen in uit-stand
  • Oplader maakt veel herrie
  • Slechte service van WIKO

Ik had eerder een positieve ervaring met Belsimpel, maar bij het aankoop van dit toestel was ik zeer ontevreden.

De telefoon reageerde van begin af aan erg slecht op speakers, waarbij een hevige ruis op de achtergrond ontstond. Nu ben ik geen fervent muziekluisteraar, dus ik kan daar mee leven. Na twee weken begon het toestel nog meer kuren te vertonen.
Daarnaast maakte de bijgeleverde oplader erg veel herrie, daarmee bedoel ik dat er hoge tonen en frequenties uit het ding kwamen.

Ik kon de telefoon alleen nog maar opladen, als het toestel helemaal uitstond. Als de telefoon aan of in stand-by stand, reageerde deze niet op de adapter. Ik heb meerdere adapters geprobeerd, maar ook dat werkte niet. Ik heb het probleem gegoogled, en wat bleek: Nog meer mensen hebben exact dezelfde problemen.

Na het een paar weken aangekeken te hebben, besloot ik dat dit toch echt niet zo verder kon. Daarom besloot ik de telefoon naar Belsimpel ter reparatie te versturen.

Na ongeveer 3(!) weken kreeg ik pas bericht van Belsimpel. Terwijl de normale procedure 5-10 dagen is. Het bericht dat ik kreeg was dat de telefoon niet gerepareerd kon worden vanwege 'waterschade'. En dat de reparatie daarom niet onder de garantie valt.
Dit is de grootste onzin, want ik heb bij de telefoon altijd een hoesje gebruikt. Daarnaast heb ik de telefoon NOOIT gebruikt op vochtige plekken. Belsimpel zag waarschijnlijk het kostenplaatje voor de reparatie te hoog worden, een nieuwe accu en een nieuw geluidssysteem. Belsimpel dacht:"Laten we er de stempel 'waterschade' op drukken dan zijn we er mooi vanaf.' Alsof de constatering 'waterschade' 3 weken hoeft te duren. Er is hier meer aan de hand. Ik denk dat het grootste verwijt moet liggen bij WIKO zelf, omdat ze defecte telefoons leveren.

Ik vind dit helaas wel echt een tegenvaller voor een winkel met zo'n goede reputatie.

Heb jij ook een Wiko Fever 4G Grijs, Zwart?