Dirt Devil Spider M607 Review

Wom 7 september 2016, 308 views

Dirt Devil Spider M607

Instapmodel robotstofzuiger die gezien zijn prijs de verwachtingen zeker waarmaakt. Goede toevoeging aan je schoonmaakroutine.

Pluspunten

• Prijs/kwaliteitverhouding meer dan goed
  • Druksensor gevoelig genoeg
  • Zuigkracht prima
  • Geluidsproductie valt me erg mee

Minpunten

• Voelt wat goedkoop aan
  • Opladen duurt lang
  • Hij komt wel eens vast te zitten

Energieverbruik Score: 4
Mijn grootste hobby zal het nooit worden: stofzuigen. Een paar jaar terug al eens gekeken naar robotstofzuigers, maar toen tot de conclusie gekomen dat ik de modellen toen redelijk aan de prijs vond. Tijd terug tegen dit model aangelopen, waarbij de lage aanschafprijs mij over de streep trok om toch eens de gok te wagen.

Het idee achter de aanschaf is om een toevoeging te hebben in de schoonmaakroutine, zeker niet als vervanging van de conventionele stofzuiger. En dat is een rol waar de Spider zich prima in laat schikken zo lijkt het. Geen enkele van onze binnendeuren heeft een drempel, waardoor de Spider met gemak een hele verdieping kan doen.

Het opladen duurt ongeveer vier uur, wat dankzij het gemis van een dock/homestation wel een nadeel is. Je zult altijd iets van planning moeten doen wanneer je de Spider wilt inzetten. Niet onoverkomelijk, maar iets om rekening mee te houden. Op een volle lading weet de Spider een groot gedeelte van een verdieping te doen (80mē).

Het reservoir is niet enorm groot. Raadzaam om na elke gebruik deze leeg te maken. Dit is een kwestie van twee klepjes los te maken en leeg te schudden. Ook even langs de borstels op de onderkant kan geen kwaad. De zuigkracht is prima te noemen. Stof is geen probleem en ook zand en bijvoorbeeld macaroni worden ook opgezogen. Uiteraard wordt er niet zoveel opgezogen als met een conventionele stofzuiger, maar het oppervlakkige vuil wordt zeker meegenomen.

De sensoren doen hun werk prima. De valbescherming (welke instelbaar is voor verschillende type vloeren/treden) werkt goed en de bumper aan de voorkant is zeer gevoelig. Het raken van meubels en plinten gebeurd zacht, hij heeft bij ons nog geen beschadigingen veroorzaakt. Nu is de Spider een model wat 'dom' rond gaat, maar naar mijn idee krijgt hij het toch voor elkaar om zo goed als overal wel te komen. Enkel twee losse zetels die schuin naar beneden lopen zijn plekken waar hij vast kan komen te zitten.

Standaard worden er een aantal reserveonderdelen meegestuurd, zodat je in ieder geval een flinke tijd vooruit kan. Na een maand gebruik heb ik nog niet echt slijtage gemerkt in ieder geval. De aanschaf van de Spider heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ons huis gemiddeld genomen schoner is. Nog steeds zul je wel eens de stofzuiger moeten pakken, maar je zult zeker merken dat je hier minder tijd mee kwijt zal zijn. Al met al ben ik positief over de aanschaf en kan ik je de Dirt Devil Spider zeker aanraden.

Wij gebruiken de Spider op een houten- en een laminaatvloer.

Heb jij ook een Dirt Devil Spider M607?

Duidelijk verhaal. Leuk eens iets te lezen over goedkope robotzuigers :D
Hier dezelfde ervaring met de Dirt Devil... Mooi verwoord!
Die M607 is een geweldig ding voor dat geld. Beste aankoop voor m'n nieuwe huis tot nu toe.