Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

Stereoboomm MR200 Review

Suli 7 september 2016, laatste update op 28 oktober 2016, 4.040 views

Stereoboomm MR200

Met de MR200 krijg je echt veel boomm for your buck! Het is een mooie draagbare speaker, met veel mooie functionaliteiten, mooi geluid voor een mooie prijs.

Pluspunten

• Zuiver/volle/diepe geluid
  • Veel verbindingsmogelijkheden
  • Koppelbaar/Uitbreidbaar
  • Geheugenfunctie laatste zender
  • Intuïtieve app
  • Goede accuduur
  • Mooie prijs
  • Intelligente laadfunctie

Minpunten

• Niet waterproof
  • Geen geheugenkaart slot
  • Geen USB ingang
  • Geen Google Cast
  • Spotify Connect alleen voor Premium users

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 4
Inhoudsopgave

(Technische) Eigenschappen en inhoud doosBouwkwaliteit en algemene funcitesWifi & app featuresBluetoothAUX
Geluid
Accuduur en opladen
Firmware upgrades/app updates
Garantie

Om te beginnen. Voor een samenvatting/kortere review, kan de conclusie helemaal onderin gelezen worden. Heb me uitgeleefd tijdens het schrijven en het is een soort review/handleiding geworden.

Ben in het bezit van 2 MR200. Heb ze nu inmiddels 2 weken.
Ik ben geen audiofiel, hou wel van muziek.
Graag wil ik dat mijn muziek in meerdere kamers hoorbaar is, zonder dat mijn buren last ervan krijgen (omdat ik de geluid extreem hard moet zetten in 1 kamer om hoorbaar te blijven in de andere kamers).
Heb een Stereoboom 500 waar ik super blij mee ben, die ik als draagbare luidspreker gebruik. De kwaliteit van Stereoboom ken ik dus al. De keuze was voor mij makkelijk. Het werd de betaalbaar/koppelbaar/uitbreidbaar Stereoboomm MR200.
Mijn wifi netwerk, smartphone (met de gratis Stereoboom App), tablet en laptop met Windows 10 zijn ingezet om te kijken of alles naar behoren functioneert met de 2 MR200.
Heb geprobeerd om de kwaliteit en alle functionaliteiten te testen, voor zover het voor mij mogelijk was. Hieronder beschrijf ik letterlijk hoe ik het gedaan heb en mijn bevindingen, maar eerst de eigenschappen van de MR200.

(Technische) Eigenschappen en inhoud doos

Eigenschappen
Wifi 2.4GHz (tot 8 uur op de accu en tot 80 meter bereik)
Multi Room Broadcasting
Bluetooth (tot 20 uur op de accu en tot 10 meter bereik)
Bluetooth profielen A2DP/ AVRCP/ HSP/ HFP
Audio ingang (AUX)
Gratis app voor iOS & Android
Streamen vanaf Spotify, TuneIn en iHeartRadio
DLNA & AirPlay ondersteuning
Firmware kan bijgewerkt worden
Ingebouwde 2000 mAh oplaadbare batterij
2 x 5W ingebouwde actieve Stereo neodymium speaker (1,5” x 2), ingebouwd Bass-reflex systeem (passieve radiator)
Frequentiebereik: 60Hz – 20KHz
S/N ratio: ≥ 75db
Materiaal: Metaal / Rubber
Afmetingen: 180 x 56 x 69 mm
Gewicht: 430 gram

Inhoud doos
Stereoboomm MR200
Home charger
Micro USB oplaadkabel (60cm lang)
3.5 mm jack kabel (60cm lang)
Handleiding

Bouwkwaliteit en algemene functies

Uiterlijk
De MR200 voelt goed/stevig aan.
Ben niet heel gecharmeerd van de rubberen afdekkingen. Het trekt stof aan en lijkt alsof het heel makkelijk los kan laten. Ik kan de blauwe led aan de onderkant van de bovenrubberdekking zien. Waterdicht is het zeker niet.
De onderrubberdekking heeft ook 6 rubberen pootjes eronder. De MR200 danst zo niet met je mee ;-). Snap de rubberen keuze wel.
Op de foto’s lijkt het alsof de geluid 360 graden verspreid kan worden. Dit is niet zo en wordt terecht niet zo geadverteerd. De speakers zitten gewoon aan de voorkant. De geluid is iets zachter hoorbaar van de zijkanten en achterkant.

Knoppen/aansluitmogelijkheden
Aan de achterkant, is er een aan/uit schakelaar, een AUX ingang en een micro USB ingang.
Aan de bovenkant zitten een aantal controls om de geluid harder/zachter te zetten, te pauzeren/spelen en naar vorige/volgende lied te gaan. Daarnaast helemaal links zie je van boven naar beneden WPS, wifi icoon, mode knop (2 pijlen die samen een cirkel vormen) en bluetooth icoon. De laatstgenoemde 3 met ledjes eronder.
Door middel van een blauwe led, zie je of de MR200 verbonden is met wifi of bluetooth. Als de batterij leeg is, zie je een rode led knipperen onder de mode knop en hoor je steeds om de halve minuut een waarschuwingsgeluid. Als de MR200 verbonden is met Wifi, hoor je eerst een verbindingsgeluidje en daarna “Wifi connected”.

Meegeleverde accessoires
De meegeleverde micro USB en jack kabels zijn beide 60 cm lang. Ze mochten wat mij betreft wat langer zijn, maar vind het toch fijn dat ze bij zitten. De product is zo helemaal compleet. De home charger is ook fijn om te hebben, alleen wordt het een beetje warm tijdens het opladen.

Wifi & app features

Verbinden met Wifi
Dankzij de Stereoboomm app, kan je heel makkelijk verbinding maken met je Wifi 2.4GHz netwerk. Je download en installeert de app, zet de MR200 aan en volg de aanwijzingen in de app. (Een volgende MR200 kan je toevoegen door op de + toets te drukken bij apparaatlijst.) Dan is het verbonden met internet/je netwerk. Je hoort dan: “Wifi connected.” De volgende keer verbindt de MR200 zelf met je netwerk en hoef je deze handeling niet te herhalen.
Wanneer je verbonden bent, kan je in de app kiezen uit muziek dat op je toestel zit (lokaal), in je netwerk, ineternetradio zoals TuneIn en iHeartRadio of Spotify. Bij het kiezen van één van de beschikbare internet radio’s/Spotify, heb je je smartphone niet nodig tijdens het afspelen. Je moet je (zender) keuze maken in de app en daarna neemt de MR200 de stream over.
Wat ik heel prettig vind, is de mogelijkheid om na het weer uit/aanzetten van de MR200, weer verder te luisteren naar je laatst gekozen internetradio zender, door op spelen te drukken nadat de MR200 verbinding heeft gemaakt met wifi. Je smartphone hoeft niet gebruikt te worden.

Bereik
In mijn tuin kan ik nog net verbinding maken met mijn wifi. Dan begint het een beetje te haperen. Er zit ongeveer 17 meter (met een aantal muren, meubels en huishoudelijke apparaten) tussen mijn router en de MR200. Dit “probleem” heeft mijn smartphone ook.
Binnenshuis schommelt de signaalsterkte wel eens, maar weet niet of de opgegeven signaalsterkte in de app wel klopt. De signaalsterkte kan je terugvinden in de settings (instellingen icoon) van de (hoofd) MR200 bij speaker info.
Met alleen 1 muur ertussen, kon ik iets van 60 meter verder nog steeds probleemloos muziek luisteren, zonder haperingen. Al zag ik schommelende signaalsterkte in de app.

Groep en solo modus
Als er meerdere MR200 met wifi verbonden zijn, kan je kiezen of je ze in een groep zet om hetzelfde muziek (perfect gesynchroniseerd) af te laten spelen. Dit kan in de app door alle extra MR200 naar 1 MR200 te slepen. Die wordt dan de hoofd MR200 en als je die uit doet, stopt het muziek op alle sub MR200’s (die je net hebt gesleept) in die groep. Je hoort als je een groep hebt gemaakt “Playback in sync” uit de sub MR200.
Om terug te gaan naar de solo modus, sleep je de sub MR200 naar beneden en laat los. Elke MR200 speelt weer afzonderlijk van elkaar. Je hoort van de sub MR200 dan “Playback solo mode”.
Er is geen maximale aantal speakers opgegeven, die met elkaar verbonden kunnen worden en/of bediend kunnen worden in de app. Iemand van iBOOD heeft sowieso 8 samen getest en dat ging helemaal goed.
De MR200 kan sowieso niet gecombineerd worden met wifi speakers van andere merken. Ze hebben allemaal een eigen/andere systeem.

Multi room synchronisatie
Om te testen of de multi room functionaliteiten goed werken, ging ik een aantal uren verspreid over een aantal dagen tussen 2 MR200 zitten.
Beide MR200 stonden eerst op stereo, ze speelden beiden zowel de linker en rechter kanaal af. Vond het mooi klinken. Synchroniseren gaat trouwens vanzelf als de MR200 allemaal in dezelfde groep zitten. Het is me een aantal keer gebeurd dat ze niet synchroon meer afspeelden na een tijd. Door 2x op de pauzeer/speel controlknop te drukken (maakt niet uit van welke MR200), synchroniseerde het weer perfect.
In de app kan je ook kiezen dat de ene MR200 de linkerkanaal afspeelt en de andere de rechter kanaal. Heb zo een nog mooier/duidelijker/voller/dieper geluid ervaren. Het synchroniseerde ook perfect. Deze speakers zijn dus goed bruikbaar in een groep in dezelfde ruimte voor een voller stereo geluid (soort surround sound).
De MR200 laat duidelijk weten welke de linker/rechter kanaal afspeelt. Je hoort namelijk van de speaker: “Left channel”, of uiteraard “Right channel”. En keer je terug naar stereo hoor je “Stereo”.

Heb even de solo modus getest. De ene MR200 streamt van radiozender A en de andere radiozender B. Met de app kan je dit goed beheren.
Als ze allebei bij het uitzetten in solo modus zaten, gaan ze elk na het aanzetten en afzonderlijk drukken op spelen gewoon verder op de zender waar ze gebleven waren.

App gebruik
De app zit heel intuïtief in elkaar. Je kan naar boven, naar beneden, naar rechts, naar links vegen en je krijgt een nieuwe scherm. Eerste keer dacht ik: Huh? De tweede keer vond ik het juist briljant. Alles is overzichtelijk en beschikbaar zo. Dit moet je zelf ervaren.

Luidspreker hernoemen
In de app kan je je MR200 hernoemen. Dat is heel handig als je meerdere MR200 hebt en dan weet je direct naar welke MR200 je wilt streamen.
Je kan dit doen door te drukken op de instellingen icoon, en hernoem te kiezen. Dit kan je voor al je MR200 doen.

Favorieten/presets
In de app kan je je favorieten kiezen (hartje) uit je lokale muziek en je kan ook 6 internetradiozenders per (hoofd) MR200 in de presets (afstandsbedieninkje icoon) doen.
Tijdens het afspelen van je eigen lokale muziek, kan je op het hartje drukken en dan komt het in je favorieten te staan. Je favorieten zie je in het begin scherm (waar je kiest of je lokale muziek/TuneIn/iHeartRadio/Spotify wilt afspelen).
TuneIn biedt de mogelijkheid om te zoeken naar artiesten, zenders enz. iHeartRadio niet en door middel van de presets, kan je sneller bij je favoriete zenders van iHeartRadio.
Bij zowel TuneIn en iHeartRadio zie je rechts in de zenderlijst, afstandsbediening icoontjes (achter de naam van de zenders). Druk op het icoontje en dan zie je een popup die je de keuze geeft om die zender in 1 van de 6 plekken te programmeren.
Onderin staat in het kleins dat de presets makkelijk zonder smartphone toegankelijk zijn door te drukken op de knop van het apparaat, maar dit is (nog) niet mogelijk.
Om bij de presets te komen, moet je de instellingen icoon drukken en daarna apparaat gegevens kiezen en daar zie je je ingestelde favoriete zenders.

Bedienen met meerdere apparaten tegelijk mogelijk
Wat helaas mogelijk (of juist heel handig) is, is dat als er meerdere apparaten (smartphones/tablets) de app gebruiken op dezelfde netwerk, ze ook allemaal tegelijk controle hebben over de MR200. Handig als je smartphone leeg is, kan je of een andere smartphone gebruiken of een tablet pakken om de MR200 te bedienen. Minder handig als je lekker je muziek aan het luisteren bent en je broer heel graag iets anders wilt horen en dit zomaar verandert.

DLNA & Airplay
De MR200 ondersteunt DLNA & Airplay. Heb zelf geen Apple apparaten in huis en kon zo de Airplay niet testen.
Op mijn Windows 10 laptop zie ik (allebei) de MR200 in mijn netwerk als multimedia apparaat.
Heb gekeken of het heel makkelijk (en zonder tussenkomst van de app mogelijk) is om media te streamen naar de MR200 van mijn laptop.
Heb op de muziekbestand rechts geklikt en gekozen voor “op apparaat weergeven” en daarna de MR200. Dat was het. Een playlist is op deze manier makkelijk gemaakt, omdat alle media in de wachtrij komt te staan om afgespeeld te worden. Mijn 2 MR200 stonden al in een groep en die bleven ook in diezelfde groep gesynchroniseerd afspelen.
Mijn mediabestanden deel ik trouwens met mijn netwerk. Hierdoor is het ook zichtbaar in de app en kan ik ook zo de bestanden, die op mijn laptop staan, afspelen.

Tijdens het lokaal/netwerk muziek afspelen, kan de volgende/terug knop op de MR200 niet gebruikt worden. Pauzeren/spelen kan wel.

Spotify
Heb zelf geen Spotify Premium, maar heb gelezen dat Premium alleen nodig is als je meerdere luidsprekers tegelijk wilt gebruiken. De multi room functie dus.
Helaas krijg ik de keuze niet om Spotify met wifi af te spelen. Geluid gaat ook als ik 1 MR200 wil gebruiken via de smartphone speakers.
Heb van nog iemand vernomen dat Spotify met wifi helemaal niet werkt als je geen Premium abonnement hebt.
Als je bluetooth gebruikt, werkt dit uitstekend.

Wifi zonder router
Is er geen router in de buurt (je bent bijv. in de park), dan kan de MR200 zijn eigen wifi netwerk maken. Een wachtwoord kan ingesteld worden voor de MR200 bij Speaker info. Dan kunnen alleen mensen met de wachtwoord verbinding maken met de MR200.
Muziek (lokaal opgeslagen) op je smartphone, kan dan afgespeeld worden. Doordat de MR200 door meerdere apparaten tegelijk bediend kan worden, kan je ook muziek afspelen die opgeslagen zijn op die apparaten. Je voegt ze toen aan volgende spelen. Alleen werkt dit niet perfect. De laatste toegevoegde nummer speelde meestal eerst volgende.
Verbinding maken met internet is niet mogelijk (als het iemand lukt, lees ik het graag in een reactie) en dus geen gebruik maken van internet radio. Van Spotify weet ik het niet, want met Spotify Premium heb je de mogelijkheid om offline muziek te luisteren.
Verbinden gaat heel simpel. Doe de MR200 aan, zoek de beschikbare wifi netwerken in je smartphone en daar zie je Stereoboomm staan. Kies om er mee te verbinden en dan ben je verbonden met de MR200. Een volgende MR200 kan toegevoegd worden door in de app op de + knop te drukken en zonder wachtwoord in te voeren op volgende te drukken. Je kan alweer groepen maken indien gewenst.
Om weer te verbinden met je vertrouwde router, kan je gewoon de MR200 uit en weer aan doen. Na eventjes zegt ie vanzelf “Wifi connected”. Lukt dit niet, dan kan de eerste verbindingsproces herhaald worden.

Bluetooth

Verbinden met bluetooth
Om van wifi modus (als je de box aan doet, gaat het standaard naar de wifi modus) naar bluetooth te gaan, druk je op de mode toets (verlichte 2 pijlen in een cirkelvorm).
Wat ik heel handig vind is dat de MR200 zelf verbinding maakt met mijn smartphone als het al eens eerder mee gekoppeld is geweest. Ook als de muziekspeler compleet afgesloten is geweest, speelt hij verder waar hij gebleven was wanneer je op spelen/pauze drukt. De bluetooth moet wel al aan staan op de smartphone, de MR200 doet je bluetooth niet voor je aan.
Zodra de MR200 verbonden is met een apparaat via bluetooth, wordt het onzichtbaar voor andere apparaten. De eerste apparaat wordt niet ontkoppeld, maar je kan ook geen 2de apparaat mee verbinden als het eenmaal verbonden is.
Als je met bluetooth verbonden bent, kan je geen gebruik maken van de app. De app werkt alleen als de MR200 met wifi verbonden is. Alle geluid dat normaal via de smartphone speakers gaat, gaat via de (met bluetooth verbonden) MR200.
Gelduid van Spotify en YouTube gaat met bluetooth via de MR200.

Handsfree functie
Als je gebeld wordt, kan je op pauzeren/spelen drukken om op te nemen/hangen. De MR200 heeft een ingebouwde microfoon waardoor je je gesprek kan voeren zonder je mobiel te hoeven aan te raken (iedereen volgt je gesprek).
De kwaliteit is niet het beste, maar wel verstaanbaar volgens mijn beller. De gebelde MR200 zat 7 meter van mijn mobiel af. Mijn 2de MR200 was ook met bluetooth verbonden aan mijn tablet, en zat tussen de telefoon en de gebelde MR200.

Aux

Met de bijgeleverde jack kabel kan je makkelijk bijv. je mp3 speler/computer/tv geluid via de MR200 laten gaan. Simpel inpluggen en genieten maar. De MR200 kan zo als een vaste pc speaker gebruikt kunnen worden
Je kan ook je smartphone ermee verbinden door de kabel in de koptelefoon ingang te steken. Alle geluid gaat dan via de MR200. Dus wil je Sppotify afspelen, is dat mogelijk door je mobiele internet te gebruiken.
Wat heel jammer is, is dat als je de AUX ingang gebruikt, je de multi room functionaliteit niet kan gebruiken om zo extra mooie stereogeluid te verkrijgen. Je kan of alleen AUX, of alleen Bluetooth of alleen Wifi gebruiken, geen combinatie ervan.

De MR200 heeft geen USB ingang of geheugenkaart slot. Als je niet thuis bent en je wilt meerdere MR200 met elkaar verbinden, ben je verplicht om je smartphone te gebruiken (ervan uitgaand dat je muziek erop hebt staan). Dan verbind je de smartphone met de netwerk van de MR200 (zie hierboven wifi zonder router).

Geluid

Heb al vermeld dat ik de geluid heel mooi en zuiver vind klinken. De stereo geluid uit 1 speaker vond ik super mooi. Uit 2 speakers was onvoorstelbaar mooi.
Wat mij wel opviel is telkens als een nummer afgelopen is er een plof geluid achteraan komt. Zodra een nieuwe nummer begint, hoor je die ook. Kies je om de muziek te pauzeren/volgende hoor je het ook. Dit gebeurde niet tijdens het streamen.
Na mijn zoektocht, denk ik dat de plof geluid door de actieve speakers komen. Ze zijn ook hoorbaar bij het aan en uitdoen van de MR200. Weet niet of dit de levensduur van de MR200 korter maakt. Ben zeer benieuwd. Ik heb een tip gelezen om de geluid bij het uitdoen zachter te zetten.
Als de MR200 aanstaat en geen muziek afspeelt, kan je aan de linker en rechterkant van de box een ruisje horen als je je oor tegen de luidsprekers doet. Tijdens het afspelen zelf hoor je het niet., i.i.g. niet vanaf de luisterplek.
Wat ik mis is een equalizer/een aantal voorgeprogrammeerde audio settings in de app. Hiermee zou je zelf kunnen kiezen om bijv. de bas iets harder te laten klinken of juist zachter.
Begrijp me niet verkeerd. De MR200 klinkt heel goed, maar met meer mogelijkheden, kan je het precies afstellen aan je persoonlijke voorkeur.

Accuduur en opladen

De accu’s waren respectievelijk na 6 en net geen 7 uur leeg, bij het afspelen via wifi. Dit is minder dan de geadverteerde 8 uur, maar nog steeds zeer netjes.
Verbonden met bluetooth waren ze na 31,5 en net geen 33 uur leeg. Dit is veel beter dan de geadverteerde 20 uur.
Heb bij de eerste de volume op het allerhoogste stand (met de controls bovenop de MR200) gedaan en de tweede gelaten op de standaardvolume die je krijgt bij het aanzetten. Met wifi stonden ze harder aan dan met bluetooth. Met bluetooth had ik ze ook ‘s nacht aan op een zachter volume voor totaal 15 uren.
Het duurt 3,5 uur om de accu volledig op te laden wanneer het helemaal leeg is geweest.
Dit valt reuze mee.
De MR200 tegelijk kan afspelen en opladen. Door de intelligente laadfunctie, stopt de MR200 met opladen zodra de batterij vol is.
Bij het opladen, heb ik de bijbehorende home charger en micro USB kabel gebruikt. De charger wordt heel warm tijdens het opladen. Het hoogste wat ik gemeten heb, was 60.7 graden bij een binnentemperatuur van 23 graden.

Firmware upgrades/app updates

Door middel van firmware upgrades, kunnen nieuwe mogelijkheden later toegevoegd worden aan de MR200.
Tijdens het schrijven van deze review, is er geen nieuwe firmware upgrade of app update* uitgekomen. Een Stereoboom medewerker heeft verteld dat ze aan een firmware werken, die Deezer** toe zal voegen. De firmware wordt via de app geüpgraded. Er zou ook een firmware uitkomen die je de mogelijkheid geeft om de audio kwaliteit voorkeuren in te stellen. Weet niet of het in de firmware zit die binnenkort uitkomt.
Stereoboom werkt aan het uitbreiden van hun (multi room) techniek en de MR200 zal een broer of zus krijgen in de toekomst.

*De app kan sinds 28-10-2016 geüpdatet worden. Tidal en Pandora wordt nu ook door de MR200 ondersteund.
**Deezer zal (nog) niet toegevoegd worden, doordat ze een licentie fee vragen. Er wordt nog steeds onderhandeld erover.

Garantie

Standaard zit er 2 jaar garantie bij de MR200. Als je je bij Stereoboom registreert, wordt het verlengd naar 3 jaar garantie. Registreren kan door een email te sturen naar de support van Stereoboom.
Heb zelf (nog) geen gebruik hoeven maken van de support van Stereoboom, maar heb wel gelezen dat ze uitstekende service en garantie bieden.

Ben over het algemeen zeer tevreden met mijn 2 MR200. 1 MR200 boommt erg goed, laat staan 2!
De MR200 ziet er goed uit (de rubberen gedeeltes terzijde). Hij wordt compleet met alle kabels/charger geleverd. De accu gaat lang mee.
Geluid is heel zuiver/vol/mooi/diep en voor mij zeker hard genoeg.
Het heeft genoeg verbindingsmogelijkheden, zoals wifi, bluetooth, DLNA en AirPlay.
Verbinden is zo gedaan en wordt ook onthouden voor een volgende keer.
Je smartphone is alleen nodig om een zender uit te kiezen en als je altijd naar dezelfde zender luistert is de smartphone helemaal niet nodig. Na het uit en aandoen van de MR200 herinnert hij de laatste gespeelde zender en speelt hij verder als je op spelen/pauzeren drukt.
De multi room functionaliteit is zeer gaaf, vooral dat je kan kiezen uit stereo geluid met 1 luidspreker of stereo geluid met 2 luidsprekers.
Gaat het synchroniseren even niet perfect, is dit met 2 drukjes op de (spelen/pauzeer) knop weer goed te krijgen.
De app is zeer intuïtief.
Door firmware upgrades, zal de MR200 doorontwikkeld worden.
De MR200 zal compatibel blijven met toekomstige wifi speakers van Stereoboom.
Wifi speakers van andere merken kunen niet onderling met elkaar communiceren/verbinden. Zo werkt ook Stereoboom alleen met Stereoboom.
Je kan of alleen AUX, of alleen bluetooth of alleen Wifi gebruiken, geen combinatie ervan.
Helaas is Spotify Connect alleen beschikbaar voor premium users.
Ik mis het casten van YouTube audio naar de MR200. De MR200 heeft geen Google cast aan board (niet geadverteerd dus het klopt met wat ik heb gekocht).
Een USB ingang of een geheugenkaart slot had het ook net wat completer gemaakt en als de MR200 waterproof was geweest, was dat de kers op de taart geweest.
Hij is dus net niet mijn ultieme draagbare speaker, maar voor de prijs is het veel meer dan ik verwacht had.
Indien een nieuwe broer/zus voorzien is van mijn wensen, zal ik die zeker aanschaffen en toevoegen aan mijn Stereoboom netwerkje speakers.

Zijn er nog vragen na het lezen van mijn review, schroom niet om ze te stellen door te reageren op mijn review. Indien ik kan helpen, doe ik het graag.
Als het me lukt om de geluid van YouTube met wifi door de MR200 te krijgen, laat ik weten hoe. Weet iemand al hoe, lees ik het ook graag!I

Excuses voor de slechte foto kwaliteit. Ze zijn met mijn Note 2 gemaakt.

Heb jij ook een Stereoboomm MR200?

Is spotify connect niet altijd alleen voor premium gebruikers.

goede review verder :)
Op de productpagina stond en de Stereoboomm expert heeft toen uitgelegd, dat een Premium account alleen nodig is als je met meer dan 1 box (multiroom) wilt gaan luisteren. Met 1 box zou Spotify Connect wel werken.
In de praktijk klopt dit niet en daardoor is dit een minpunt.

Thanks :).

[Reactie gewijzigd door Suli op 11 oktober 2016 10:38]

Kan je met 2 mensen tegelijk bluetooth connecten? Of ontkoppelt de verbinding van de eerste als de 2e connect?
Zodra de MR200 verbonden is met een apparaat via bluetooth, verbindt hij niet meer met een 2de apparaat. De verbinding ontkoppelt niet, maar hij verbindt ook niet met een 2de apparaat.

Oops, moet een reactie zijn op Mar2zz en heb het in mijn review toegevoegd!

Thanks Repr en Timovitc!

[Reactie gewijzigd door Suli op 23 oktober 2016 09:40]

Ik heb mijn 2 MR300s deze week binnen. Prima geluid, minder dan een echte geluidsinstallatie maar goed genoeg voor een deuntje op de achtergrond (vergelijken met goede speakers van ¤1000+ is ook wat flauw).
Anyway, mijn zoektocht heeft opgeleverd dat Müzo mogelijk achter de app zit. Muzo app en alink app zijn hetzelfde als de Stereoboomm app. Müzo/DigiFunk Cobblestone, iEast Soundstream en DigiFunk AudioCast, Venz A501/502 zouden allemaal samen moeten kunnen werken met de MR200/MR300. August en Xoro lijken eenzelfde speaker te hebben met een ander label.
Heb op de gok een iEast besteld als bridge voor mijn geluidsinstallatie, omdat de DAC op papier goed is. Ik zal laten weten of die in een multi-room opstelling mee wil draaien.
Hopelijk komen er geen problemen als er een firmware update wordt gepushed :p

[Reactie gewijzigd door quazar op 12 februari 2017 07:13]

Update: de iEast werkt inderdaad samen met de Stereoboomm MR300 :)
Super! Bedankt voor het melden :).

Hoe wordt het in de app weergeven? Gewoon als een apparaat die gekoppeld kan worden? Gebruik je de stereoboomm app?

[Reactie gewijzigd door Suli op 15 februari 2017 19:02]

Ja de Stereoboomm app, de iEast Play app, de Muzo app, etc. De iEast zit nu bij de Stereoboomm in multi-modus. De iEast kreeg zelfs een firmware update via de Stereoboomm app (en doet het nog) :)
Alle apps hebben hun eigen voor en tegens lijkt het, maar zijn 90% identiek. De iEast versie heeft bijvoorbeeld een keuze voor line-in, mogelijk handig voor de gemodde Stereoboomms?

De iEast heeft als extra functie ook nog een timer, waardoor hij na 10-20-30-60-90 minuten uitgaat.

De Stereoboomm's kunnen trouwens niet zo goed overweg met een WiFi netwerk waarin ook een Access Point zit met dezelfde SSID als de router.... Het WiFi bereik van het Stereoboomm WiFi netwerk dat word opgezet wanneer je multi-room inschakelt is matig.

[Reactie gewijzigd door quazar op 16 februari 2017 17:12]

Ik ben aan het kijken naar iEast voor een multiroom opzet. Daar zoek ik draadloze speakers bij. De iets grotere Stereoboomm speakers MR300 lijken hiervoor een goede optie, maar hebben net als de MR200 een batterij. Die heb ik niet nodig, ze hangen straks continu aan de stroom. Ze zitten me ook niet in de weg, maar het is wat zonde van geld en milieu. Weet jij toevallig nog een goed alternatief?
Venz A501 zou een alternatief kunnen zijn, maar daar zijn geen reviews van te vinden...
GGMM maakt ook mooi spul wat mogelijk samenwerkt. Maar Venz en GGMM heb ik niet getest!
edit De GGMM app ziet er anders uit en de Stereoboomm wordt niet herkend!

[Reactie gewijzigd door quazar op 25 februari 2017 09:09]

Bedankt, ik ga ze bekijken.
Voor de Tweakers onder ons ;)

Hiermee is de Stereoboomm via internet/domotica te bedienen:
Spotify Connect zal alleen via een premium abonnement mogelijk zijn. Maar is het wel mogelijk vanaf de Spotify app op een iphone via Airplay op de Stereoboomm af te spelen?