Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts Review

[object Object] 25 september 2009, laatste update op 25 september 2009, 1.104 views

Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts

Pluspunten

• Ze werken!

Minpunten

• Ietwat lange uitstekende puntjes, kan in de weg zitten van je hardware
  • Monteren lastig in vreemde hoeken / plekjes met weinig ruimte

Isolatie Score: 4
Isolatievermogen
Van te voren twijfelde ik aan het nut van deze dingen, maar in mijn geval, met een CoolerMaster Centurion 590 als kast werken ze echt! De fan mounts zijn gemaakt van heel zachte siliconen, en nemen zoals Nexus belooft de trillingen weg.

Bewerkbaarheid
Bewerkbaarheid is niet echt van toepassing met deze dingen. Dit komt alleen om de hoek kijken als je heel weinig ruimte hebt op de plek van je fan. Dan zou je de lange uitstekende puntjes kunnen afknippen. Dit vond ik niet beoordelingswaardig omdat ik niets bewerkt heb.

Installatie
Dit is erg lastig als je weinig ruimte hebt. Je installeert deze dingetjes door je fan tegen de gaten van je kast aan te houden. Daarna duw je de fan mount door de gaatjes in de kast en de daartegen aangedrukte fan naar binnen, en trek je aan het lange uitstekende puntje. Door hieraan te trekken trek je de ribbels aan het einde van de fan mount door de gaten van je fan, en zit de fan vast zonder schroeven.

Als je aan de lange puntjes trekt heb je nogal wat ruimte nodig. In mijn geval wilde ik mijn fan scheef boven de CPU koelblok plaatsen. Er was weinig ruimte omdat het koelblok zo groot was, en dat heb ik geweten. Je hebt erg veel ruimte nodig om de fan mounts door de gaatjes te trekken omdat de siliconen zo rekbaar is. Met een tangetje was dit in redelijke tijd opgelost, maar als je weinig ruimte hebt zou ik kijken naar een andere oplossing! Op gewone plekken als de voor en achterkant van je computerkast is het installeren een eitje, sneller dan schroefjes.

Bij mij zaten deze dingetjes bijgeleverd met een van Nexus' 120mm fans. Hier kan ik niet veel over zeggen. Maar aangezien ze zo goed hun best doen en zo weinig kosten vind ik ze de prijs meer dan waard, wat een Goed oplevert.

Heb jij ook een Nexus SFM-1000 Silicon Fan Mounts?

Nette en duidelijke review! Vind het knap dat je over 4 siliconen mounts zoveel vertellen kan! _/-\o_
Kreeg ze zelf ook bij m'n Nexus fans en ben er ook zeer tevreden over!

edit: Foto's geilen wij als tweakers op :9~

[Reactie gewijzigd door iClock op 25 september 2009 16:42]

hehe, knap idd dat je zoveel kunt schrijven over zo'n kleine dingetjes! ga ze aanschaffen om geen trillingen op m'n houten kast over te brengen