AMD Athlon 64 3200+ Boxed Review

inn87 16 oktober 2005, laatste update op 16 oktober 2005, 835 views

AMD Athlon 64 3200+ Boxed

Pluspunten

• Erg goede prijs/prestatie verhouding in vergelijking met Pentium/Athlon op s754, nette overklokprestatie zonder enige moeite, Cool 'n Quiet mogelijkheid, Dual Channel geheugen, 64bit, upgrademogelijkheden naar dual core op s939.

Minpunten

• ehh? Ja ik had natuurlijk liever een fx

Ik heb 8 oktober 2005 een 3200+ Venice besteld voor 142 euro (tray). Dat is 15 euro duurder dan de 3000+ (trayl) en dus bijna niks... (gistron.nl)
Ik heb deze Venice incl. Zalman koeler van volledig koper gekocht en het moederbord A8N-E en 2x512mb pc3200.

Overklokbaarheid/Warmteproductie: Ik ben nog niet echt op zoek geweest naar de maximale overclock, maar hij draait nu al 500mhz harder dan normaal en de temperatuur zit op 27 graden idle en komt op 31 graden stressed. Een koele kikker dus! Zeker in vergelijking met mijn oude athlon XP 2500+ (@2420mhz/46graden) en mijn athlon 1000mhz die doorgebrand was zonder overclock. Wel een tip: neem overclockgeheugen als je gaat overclocken, want mijn ddr geheugen moest ik op ddr333 zetten om hoger dan 2200mhz te kunnen komen.

Prestaties:TOP! mijn oude athlon XP haalt in pcmark04 2000 nogwat punten op 2420mhz, de Venice haalt 4200 punten op 2000mhz! Mede dankzij dual channel en Nforce 4 Ultra chipset van Asus.

Featureset: Eigenlijk helemaal niks, je krijgt een kartonnen doosje met bubbelpapier en schuim, en daar zit dan de processor in, maar dit is omdat het een tray is. Hoewel dit niet erg is, die koeler had ik niet nodig... En een boekje ook niet en ik bespaar zo wel enkele tientjes, die ik dus in mijn Zalmannetje gestoken heb.

Heb jij ook een AMD Athlon 64 3200+ Boxed?

Er bestaat geen retail versie, alleen tray of boxed
Featureset: Eigenlijk helemaal niks, je krijgt een kartonnen doosje met bubbelpapier en schuim, en daar zit dan de processor in, maar dit is omdat het een retail is. Hoewel dit niet erg is, die koeler had ik niet nodig... En een boekje ook niet en ik bespaar zo wel enkele tientjes, die ik dus in mijn Zalmannetje gestoken heb.
Zo te lezen gaat het om een tray versie.

tray = cpu, 1 jr garantie
boxed = cpu + cooler, 3 jr garantie
Ja klopt... ik dacht dat t retail heette, hoe ik daar nou bij kom :? ;)