Specificaties 15,6" (1920x1080 IPS), 128GB (ssd) - Bekijk alle specificaties

BTO P-BOOK 15CL70 Review

brogamma 3 september 2016, 789 views

BTO P-BOOK 15CL70

Goede laptop met veel opties om te kiezen wat de gebruiker wil.

Pluspunten

• toetsenbord
  • fullhd ips scherm
  • gebruiktijd van de batterij
  • speakers
  • keuze voor 3 opslagbays
  • veel accessoires
  • prijs kwaliteit verhouding
  • goedkope upgrades voor meeste dingen

Minpunten

• touchpad last van blijven hangen
  • aan/uit knop 2 keer indrukken voor aanzetten
  • bepaalde upgrades duur
  • geen volledige windows

Goede laptop met veel keuzevrijheid om samen te stellen. Draait zware clients voor servers goed en heeft een goed toetsenbord die niet testiff voor mijn gevoel is. Het trackpad is wel gevoellig voor eventuele tikjes die je erop geeft tijdens het typen. verder is de uitvoering met i7, GTX940m(x) een ssd en hardeschijf voor 850 euro een killer prijs en daarnaast ook nog eens veel accessoires. Nadeel is wel dat een i7 met GTX950m upgrade 120 euro meer is dan mij uitvoering. Wat mijn ook nog een mooi pluspunt is, is dat er een volledige pijltjestoetsen plek is ipv de up en down in de plaats van een keycap. speakers is niks mis mee maar ook niet bijzonder.

Heb jij ook een BTO P-BOOK 15CL70?

geen volledige windows
Wat bedoel je hiermee?
Je krijgt een trial versie van Windows meegeleverd. Er is echter wel een keuze om een legitieme versie te krijgen bij het bestellen.
Heel eerlijk gezegd vind ik dat eerder een voordeel dan een nadeel. Vooropgesteld dat een trail-versie wel degelijk een volledig werkende en ook legitieme OS is. Niets ongeoorloofd eraan wanneer je de trail-periode volledig benut en niet gelijk een licentie afneemt. Je hebt dan hier ook niet voor betaald (OEM-versie is overigens goedkoper dan een retail) en je daardoor dus ook de vrijheid hebt om de OS van jouw keuze te installeren.
Hoe is de bouwkwaliteit van deze laptop?
Uitstekend, Weinig screenflex en het toetsenbord veert niet door.
Uitstekend, Weinig screenflex en het toetsenbord veert niet door.
Trilt/veert het scherm als je er een tikje tegenaan geeft wanneer het opengeklapt is? Hoe is het scharnier?

Is de laptop geheel van plastic, of is er ook aluminium gebruikt?

[Reactie gewijzigd door hershel op 21 september 2016 20:26]

In meer detail. De laptop is volledig plastic met een gebruschte look op de cover screenflex is alleen als je de laptop aan een zijkant openklapt. Trilt nauwelijks als hij een tik krijgt. Helaas niet met een vinger open te klappen. Je moet de laptop tegenhouden om hem open te krijgen.
Duidelijk! Bedankt voor je reactie.
Is de fan van de laptop continu aan (dus ook bij browsen of een Word bestandje) en maakt hij veel lawaai?
Nee de fan is niet altijd aan. Er is een fan curve in te stellen voor de fan zodat hij pas bij hoge temperaturen aangaat. Als de fan aangaat is hij niet heel luid. Tenzij je veel load op de laptop zet, dan is hij wel wat luider.
Bedankt! Zit dat in de Bios, het instellen van de fan curve? Want ik denk niet dat BTO zelf drivers of programmaatjes erbij levert toch?

[Reactie gewijzigd door Slingeraap2 op 10 januari 2017 11:15]

Bto levert de laptop met driver en een eigen programma. In dit programma is het energiegebruik, helderheid (vraag me niet waarom), en fan curve in te stellen. Ook kan je daarbij macro's op je toetsenbord instellen.
Okee klinkt goed allemaal. Ik ga er even over nadenken de komende dagen. :)