Samsung Syncmaster 913N Zilver Review

DarthPlastic 16 oktober 2005, 808 views

Samsung Syncmaster 913N Zilver

Pluspunten

• Snelle reactietijd (8ms)
  • Superhelder beeld (zelf in te stellen)
  • Strak design, netjes afgewerkt
  • Zeer compleet geleverd
  • Goed menu om scherm bij te stellen

Minpunten

• Geen DVI, kan nodig zijn voor bv zwaar grafisch werk
  • Verder geen!

Ik heb bij mijn nieuwe computer dit flatscreen gekocht. Hij is in twee soorten verkrijgbaar; met en zonder pivot-stand, dwz. met een pivot kun je hem draaien, en dus documenten "rechtop" lezen. Ik heb dit niet nodig, en omdat ik ook heb gehoord dat zo'n pivotvoet wankel kan staan, heb ik de versie zonder gekozen. Deze kostte 350¤ bij Computerland Eindhoven, en je kreeg er gratis het spel SplinterCell Chaos Theory bij. Qua verpakking zat het ook helemaal goed; het geheel wordt in een stevige doos geleverd, en de monitor zit goed verpakt met bubbelplastic binnenin. Er zit een handleiding bij, en een cdrom met speciale drivers/tuningsoftware etc., en een bouwhandleiding. Dit opbouwen is heel simpel, en het zit vrij stevig in elkaar. Eenmaal werkend is de monitor nog niet geweldig, het beeld is heel wazig en de kleuren zijn niet mooi, maar na installatie van de drivers en na calibratie van de kleuren en de helderheid oogt het beeld perfect! Ik heb het scherm nu al een tijdje, ik gebruik hem voor schoolwerk, waarbij de monitor een scherp en rustig beeld geeft, en voor spellen/films, waarbij de helderheid heel goed is, en het beeld snel reageert. Ghosting kan ik eigenlijk niet zien, alleen af en toe als ik bv. als een gek in Word op en neer ga scrollen is het een klein beetje te zien. Een ander (klein) nadeel is dat het scherm soms een beetje wankelt, hoewel ik de schroef om het scherm te monteren strak heb aangedraaid. Als ik bv tegen mijn bureau stoot trilt het scherm een beetje mee. Maar als ik dit afweeg tegen alle voordelen, stelt het niets voor. Kortom: Een geweldig scherm, waar ik nog lang van zal genieten! :)

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 913N Zilver?