Alcatel Pixi 4 (6) Dual Sim Zwart

Specificaties 6" • 1280x720 (HD) • 8GB (uitbreidbaar) - Bekijk alle specificaties

Alcatel Pixi 4 (6) Dual Sim Zwart Review

ZuinigeRijder 1 september 2016, laatste update op 6 september 2016, 2.331 views

Alcatel Pixi 4 (6) Dual Sim Zwart

De specificaties zijn van het 4G model, maar de winkels bieden (allemaal?) het 3G model aan. Dus ik kan mijn review niet afmaken.

Pluspunten

• groot scherm
  • goedkoop

Minpunten

• 4G versie niet te krijgen

Ik heb deze besteld bij Azerty. Echter ik kreeg het 3G model en niet het 4G LTE model.

De specs van de bestelde telefoon (staat ook op de bestelling) :

Alcatel Pixi 4 (6) - Android Smartphone - dual SIM - 4G LTE - 8 GB - microSDXC slot - GSM - 6" - 1280 x 720 pixels.

Echter ik heb niet een 4G LTE model gekregen, maar een 3G model van dezelfde telefoon. Ik heb de mobiele telefoon niet aangehad, maar volgens mij zijn dit de belangrijkste verschillen, volgens de site van Alcatel zelf:

3G model:

4G LTE model:

De volgende nadelen voor mij (dat is ook waarom ik deze telefoon bij Azerty besteld heb):
- 3G ipv 4G LTE
- 960 x 540 in plaats van 1280 x 720 pixels schermresolutie
- MTK8321 in plaats van MSM8909 (volgens mij daarom ook maar 3G en lagere schermresolutie)

Volgens mij bieden bijna alle winkels het 3G model aan, die iets goedkoper is dan het 4G model. Dus er moeten 2 verschillende types opgenomen worden met verschillende specs. Volgens de site van Alcatel zou het 4G model ook 1.5 GB RAM hebben.

Uiteindelijk kon Azerty het 4G model ook niet leveren.

Heb jij ook een Alcatel Pixi 4 (6) Dual Sim Zwart?

Dit is meer een klacht, geen product review...
ik zal de product review aanpassen wanneer ik de juiste versie heb.
Maar voor anderen is het goed te weten dat er 2 modellen zijn en dat de 3G (vooral?) aangeboden wordt.
Wil deze graag hebben, maar dan de 4g versie. Merk inderdaad dat er 2 versies zijn die veel op elkaar lijken. Winkels halen de specs van deze twee zelfs door elkaar.

Kun jij bevestigen dat azerty ook de goede, 4g, variant met betere specs kan leveren? Wat is trouwens een beetje duurder?
De reactie van Azerty was:
> Vervelend om te horen dat het verkeerde product is geleverd.
> Uiteraard gaan we dit zo snel mogelijk met je oplossen.

Ik weet niet wat de uitkomst zal zijn, want de voorwaarden geeft ook de mogelijkheid om het geld terug te storten wanneer ze de 4G niet (voor die prijs?) kunnen leveren. Dus even afwachten.

Deze link suggureert een prijsverschil van ongeveer 40 euro:
Dank voor je berichtje.

Ik kan op dit moment geen enkele winkel vinden die het 4g model levert. Sommigen hebben wel half half de specs van het 4g model, maar de prijs van het 3g model. Ik blijf zoeken.
Vandaag bericht gehad van Azerty. Zij kunnen de 4G ook niet leveren, foutje van hun kant m.b.t. de specificaties en mijn geld word teruggestort :( Hij lijkt erop dat de 4G dus helemaal nog niet aangeboden wordt bij de winkels. Typisch is dat ze 4G door 3G vervangen hebben in de specificaties en nog wel de verkeerde schermresolutie opgeven en 1.1 Ghz processor. Dus ze halen de specs nog steeds door elkaar.

Zelf gevonden dat de 4G versie typenummer 5098S of 9001X of 9001D heeft.
De 3G versie heeft typenummer 8050D, die dus nu in Nederland aangeboden wordt.

Rapporteer misbruik van moderaties in Frontpagemoderatie.