Specificaties 160GB 3.5" HDD (ATA) - Bekijk alle specificaties

WD Blue WD1600JB, 160GB Review

DarthPlastic 16 oktober 2005, 178 views

WD Blue WD1600JB, 160GB

Pluspunten

• Vrij stil in gebruik
  • Geringe warmteproductie
  • Goede support beschikbaar
  • Aantrekkelijke prijs

Minpunten

• Geen!

Ik heb al een tijdje deze schijf in mijn computer zitten, ook heb ik sinds kort er nog eentje in huis voor mijn vaders pc, die ook wel wat ruimte kon gebruiken.
De schijf wordt OEM geleverd (in zo'n plastic zakje, zonder handleiding ed..) bij mycom, hij is goed in te bouwen, jumpersettings zijn goed af te lezen, en de schijf werkt ook meteen. Tijdens het gebruik is de schijf vrij stil, maar omdat mijn schijf al best lang heeft gedraaid, en hij veel moet swappen (schijf te vol helaas), maakt deze toch aanzienlijk meer herrie als het nieuwere exemplaar.
De schijf geeft echter nog steeds een 100% rating aan als ik met Speedfan de SMART-gegevens uitlees, dus er is geen sprake van het einde van zijn leven. In een oudere computer kostte het wel even moeite om de schijf aan de gang te krijgen, maar op de site van WD was de oplossing snel te vinden.
Als ik terugkijk op de aankoop van de schijven, en wat ze tot nu toe hebben gepresteerd, kan ik alleen maar zeggen dat ik er zeer tevreden over ben.:)

Heb jij ook een WD Blue WD1600JB, 160GB?