Nikon D750 Body Zwart - Reviews

Nikon D750 Body Zwart Review

FlevoT 1 september 2016, 632 views

Nikon D750 Body Zwart

Absolute aanrader, stevige bouw, snelle AF, zeer goede ISO-prestaties. Alles wat je nodig hebt met nog een paar extra's!

Pluspunten

• Bouwkwaliteit
  • Weinig en beschaafde ruis bij hoge ISO
  • Autofocus
  • Uitklapscherm
  • Ergonomie

Minpunten

• Geen bescherer voor LCD-scherm meegeleverd

Uitbreidbaarheid Score: 3
Batterijduur Score: 3
Snelheid en automatiek Score: 5
Eindelijk kon ik in augustus 2016 een Nikon D750 body kopen. Ik was al in het bezit van een D600 en D700 en de eerste reviews op websites en positieve geluiden van kritische gebruikers maakten me erg nieuwsgierig naar dit model. Ik bedoel maar, als zelfs een Nederlandse top huwelijksfotograaf van zijn D3x en D4 bodies overstapt naar D750 moet het wel een goede zijn.

De bouwkwaliteit is duidelijk steviger dan van een D600, maar de bedieningslayout grotendeels gelijk, dus ik was gelijk thuis. Ik kon dus snel op zoek naar de nieuwe dingen. Sommige knopjes zijn verplaatst en de nieuwe posities bevallen me uitstekend. Vorm van de grip is ook iets aangepast en valt uitstekend in mijn hand.

Ik ben flink onder de indruk van de ISO-prestaties. Zelfs bij ISO 51200 is het niet schrikbarend veel en van het beschaafde soort. Ik denk dat ISO 12800 een serieuze overweging is geworden om mee te fotograferen.

Over de autofocus kan ik kort zien, die is echt van een veel betere klasse dan wat ik tot nu toe gewend was. Helemaal top!

Het uitklapbare scherm zei me vooraf niet zoveel, maar in het gebruik blijkt dit echt ideaal. En alleen voor serieuze fotografie, het is niet naar voren draaibaar om selfies te kunnen maken. Maar juist die lastige lage en hoge standpunten zijn nu snel en gemakkelijk te bereiken.
Wat ik persoonlijk jammer vind is dat er niet meer standaard een beschermer voor het LCD-scherm wordt meegeleverd, maar met een Larmor beschermer is het probleem gelukkig snel opgelost.

De body mag inmiddels dan 2 jaar op de markt zijn, de prestaties die deze camera levert zijn zeer vers!

Heb jij ook een Nikon D750 Body Zwart?