Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties

Lenovo IdeaPad 500 15 80NT00LMMH Review

PetrosSystems 31 augustus 2016, laatste update op 31 augustus 2016, 389 views

Lenovo IdeaPad 500 15 80NT00LMMH

Erg prettige laptop in gebruik. Niet al te zwaar en typt prettig. Beeldscherm is goed alleen heeft niet altijd goede inkijk (TN scherm en geen ips)

Pluspunten

• Prettig toetsenbord
  • Apparte grafische kaart
  • Goed beeld
  • 3d camera, grappige extra
  • Matte laag over scherm tegen weerspiegeling

Minpunten

• Geen cd speler (vind het zelf geen probleem)
  • Windows 10 zorgt voor wazig beeld. Moet opgelost worden met apparte tool
  • Geen IPS

Heb deze laptop paar weken geleden aangeschaft voor school. Mijn oude laptop is nog erg goed maar niet al te licht met zijn 3.5 kilo. Ik zocht dus een goedkope laptop die wel aan de specificaties voldeed van school en niet te zwaar is. Dat is dus deze geworden

Een erg prettige laptop in gebruik. Hij weegt niet al te veel en is dus makkelijk mee te nemen. Toetsenbord is erg prettig. Toetsen zijn een beetje gebogen zeg maar.

Beeldscherm is een vrij goed scherm. erg prettig dat hij een matte afwerking heeft waardoor je jezelf niet ziet als je bezig bent ;). Echter is het wel jammer dat het een Tn scherm is en niet een Ips. (wat ik overigens wel slecht vind voor een laptop met een begin prijs van bijna 800 euro)
De grafische kaart van AMD is goed genoeg. Heb hem nog niet veel kunnen testen (gebruik hem voor school, dus wil er geen spellen op) maar hij speelde half life met alles op Max vloeiend.

In deze laptop zit geen cd/dvd speler. Ik vind dit zelf geen probleem. Is niet echt nodig. Mocht het wel nodig zijn dan bieden externe cd spelers een goede oplossing.

Het geluid van de laptop is zeer goed. Ook bij hoog volume blijft het geluid netjes en raakt het niet overstuur. Tevens zit er een jack ingang in die je ook op telefoons ziet. Hier bedoel ik dus mee dat je met 1 jack de koptelefoon en microfoon kunt bedienen.

Ik vind de stekker van de voeding een bijzonder ding maar wel heel prettig. Deze blijft erg goed zitten. Deze voeding weegt ook weinig en is vrij compact.

De WiFi is ook goed en snel. De bekabelde verbinding blijft goed zitten.

De 3d webcam is een leuke extra en werkt erg goed. Zoals ik zei leuke extra en heb nog niet veel applicaties, behalve de real sense gebeuren van Intel, gezien die het ondersteunen.

Als laatste punt:
Als je de laptop binnen hebt heb je grote kans dat teksten en afbeeldingen wazig kunnen zijn. Dit is niet het probleem van de laptop maar van windows 10.
Op de 1 of andere manier krijgt Windows het niet voor elkaar te begrijpen hoe dit goed moet. Ik heb hier een appart programma voor moeten downloaden met de naam "Windows 10 fix screen". Deze zorgt ervoor met opstarten dat de instellingen van windows 8 worden ingeladen. Erg jammer dat het zo moet maar is niet anders.
Windows begint te veel massa productie te vertonen.

Heb jij ook een Lenovo IdeaPad 500 15 80NT00LMMH?

Is dat wazige niet gewoon de dpi schaling? 100% al is geprobeerd?
Klopt. 100% word het beter op maar niet alles + letters worden klein maar dat is op te lossen met font size in instellingen.
Maar er blijven dus een heleboel dingen wazig. Die tool lost bijna alles op.(nog niet echt dingen gevonden die heel erg waren)

Heb met die fix tool de instelling op Windows 8.1 en 100% schaling staan en tot nu toe is dus alles goed.

Dit is trouwens de tool: http://windows10_dpi_blurry_fix.xpexplorer.com/
Gevonden in dit forum: https://nl.hardware.info/...update-windows-10.282707/