Specificaties 500GB 3.5" HDD met USB 2.0 - Bekijk alle specificaties

WD Elements Desktop 500GB Wit Review

MisterData 24 september 2009, 264 views

WD Elements Desktop 500GB Wit

Pluspunten

• Prijs/prestatie-verhouding
  • Performance prima
  • No-nonsense schijf
  • Goede Linux-compatibiliteit

Minpunten

• Slechte serie adapters (wel goede service gelukkig!)

Mobiliteit Score: 3
Een jaar geleden kocht ik een WD Elements 500GB schijf. De schijf heeft sinds die tijd bijna onafgebroken gedraaid en dienst gedaan als opslagschijf voor mijn belangrijkste documenten, aan een Linux-NAS. De schijf is zeer compatible met Linux (spindown-commando's vanuit Linux werken, wat wel prettig is, want 's nachts kan de schijf dan uit om stroom te besparen). De performance is prima, maar mijn NAS is te traag om de performance van de schijf te kunnen bepalen...

Klein probleempje is de adapter. Ik geloof dat het intussen is gefixt (mijn nieuwere WD Elements 1TB schijf heeft een nieuw type adapter), maar de serie schijven waar mijn exemplaar tot behoorde, werd geleverd met een bijzonder brakke adapter. Zonder aanleiding ging deze twee keer (!) kapot. Vervangen via de MyCom duurde anderhalve maand, maar toen de tweede adapter kapot ging, kreeg ik een week na een belletje naar de klantenservice van WD een gloednieuwe adapter opgestuurd (van een ander type, dus hopelijk is het euvel verholpen). Desondanks heb ik zeer goede ervaringen met WD-schijven en gebruik ik ze nog steeds om alle belangrijke data mee te bewaren.

Heb jij ook een WD Elements Desktop 500GB Wit?