TP-Link TL-WN725N Review

HKLM_ 30 augustus 2016, laatste update op 31 oktober 2016, 306 views

TP-Link TL-WN725N

De TP-Link TL-WN725N is zoals je mag verwachten van een nano adapter inderdaad nano. TP-Link heeft een mooi product gemaakt wat ook nog eens goed werkt. Reis je veel met je laptop dan kan de Nano dongel met gemak blijven zitten zonder schade aan te brengen aan je apparatuur.

Pluspunten

• Klein
  • Goedkoop

Minpunten

• Geen

Verpakking

Op de dag dat de TP-Link TL-WN725N bezorgt ging worden had ik de schaar geslepen aangezien ik een Wi-Fi dongel had verwacht in van dat gesmolten plastic.

Na het verwijderen van het karton schets mijn verbazing dat het echt in een prachtig doosje zit, TP-Link heeft echt zijn best gedaan om deze mini adapter mooi te presenteren.

Hardware

Zoals de mag verwachten is de Wi-Fi dongel klein en gaat bijna helemaal in je USB poort. Hierdoor kan je de dongel laten zitten als je je laptop in je tas doet bijvoorbeeld.

Installatie

Na de TP-Link TL-WN725N in de laptop te hebben gestoken begint windows 10 gelijk met het installeren van de drivers. Windows laat onder netwerkverbindingen de adapter zien als Wi-Fi 2. Het verbinding maken met het Wi-Fi netwerk makkelijk en snel.

In de verpakking tref ik ook een CD aan en na het installeren van het TP-Link hulp programma kan je makkelijk een aantal netwerk items aanpassen.

Als je router de beschikking heeft over een WPS knop kan deze gebruikt worden om verbinding te maken met de dongel.

Onder Netwerk zie je alle beschikbare netwerken die er in de buurt zijn, met hun sterkte als je geen WPS gebruikt kan je hier verbinding maken met je SSID

Als je bijvoorbeeld op meerdere Wi-Fi komt kan je hier het profiel opslaan welke je kan openen als je wilt verbinden met dat netwerk.

Bij geavanceerd kan je kiezen welke netwerkadapter je wilt gebruiken en of je de TP-Link als softwarematige AP wilt gebruiken.

Snelheid

Windows geeft mijn snelheid weer op 72 Mbps het doosje van TP-Link geeft aan max 150 Mbps te kunnen verwerken maar mij is dit nog niet gelukt. ondanks dat de verbinding zeer goed is en ik in een open ruimte zit.

Via een speedtest op de site van ziggo haal ik mijn volle abonnement snelheid dus daar heb ik niets over te klagen.

Een ping naar de DNS servers van google leveren een ping op rond de 15ms

Heb jij ook een TP-Link TL-WN725N?

Nette review voor een wifi dongel!