Specificaties 16MP, Full HD filmen, 65x optische zoom - Bekijk alle specificaties

Canon PowerShot SX60 HS Zwart Review

sloeberkeNewbie 30 augustus 2016, 860 views

Canon PowerShot SX60 HS Zwart

Mooie camera met heel wat goede functies. De kwaliteit is echt top. Zou hem niet willen inruilen met een DSLR.

Pluspunten

• kantelbaar lcd scherm
  • zoomlens
  • goedebouwkwaliteit
  • goede beeldstabilisatie
  • de accu (persoonlijk)
  • groothoeklens
  • HS systeem
  • een zoeker (geen optische)

Minpunten

• app niet aangeboden op windows phone

Uitbreidbaarheid Score: 5
Batterijduur Score: 5
Ik heb het toestel al ongeveer een jaar en ben er heel tevreden mee. De accu gaat lang genoeg mee. Er zijn veel handige functies aan boord. Het kantelbaar lcd scherm is een groot pluspunt voor mij. Het filmen gaat soepel en in een prachtige kwaliteit. De zoomlens is zeer gemakkelijk in dagelijks gebruik. Je kan nu alles fotograferen op welke afstand dan ook. De beeldstabilisatie maakt het dan ook gemakkelijk om ver in te zoomen. De groothoeklens (uitgezoomd) maakt het gemakkelijk voor plaatjes van dichtbij. Het HS systeem maakt ook prachtige plaatjes bij weinig licht. Ik hou van de zoeker, maar het is jammer genoeg geen optische zoeker. Er is nog een handige app op android en ios waarbij je met de wifi van het toestel verbind met je smartphone of tablet. Je kan dan foto's nemen van op de app. De app is jammer genoeg niet verkrijgbaar op Windows-Phone. Het toestel heeft ook nog NFC en wifi aan boord. Ik heb NFC nog niet gebruikt. Is wel wat prijzig, maar je krijgt wel veel waar voor je geld.

Heb jij ook een Canon PowerShot SX60 HS Zwart?

Sinds februari mijn derde Power Shot camera gekocht. Vooral in vakanties is het een schitterende camera door de super-zoom. Je kan zo dichtbij je foto object komen en het geeft fraaie foto's. De App voor mijn Android telefoon heb ik nog niet aan de praat gekregen. Het fototoestel herkent mijn telefoon maar hier blijft het bij. Nog een uitzoek zaak. Bij deze camera zijn de mogelijkheden om te fotograferen bij weinig licht verbeterd. Zeer mooie resultaten. Over de resultaten van de ingebouwde flitser ben ik minder te spreken. De camera van mijn telefoon levert dan betere resultaten. Mijn SX50 is gestopt na een vakantie in Sri Lanka waar de camera toch te veel zand heeft gezien. Dat is jammer maar hij heeft toch vier jaar goed gefunctioneerd. Voor de fotograaf die meer wil dan plaatjes maken is dit een uitstekende aankoop