HP Officejet 7510 Wide Format AiO Review

Barryke 29 augustus 2016, laatste update op 29 augustus 2016, 431 views

HP Officejet 7510 Wide Format AiO

Deze inktjet printer is geschikt voor wie niet vaak print, maar dat wel wil kunnen doen op A3 formaat. Je kan er ook mee faxen, en scannen via flatbed of (enkelzijdige) feeder. Het touch display is stevig en reageert goed, een flinke verbetering ten opzichte van zijn voorgangers.

Pluspunten

• Touch scherm werkt goed
  • A3+ printen
  • Relatief compact

Minpunten

• HP inkt prijs stijgt
  • Geen duplex

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 3
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 5
Inktverbruik Score: 2
Eigenschappen
Afdrukken kan niet automatisch dubbelzijdig. (duplex) Er is maar 1 invoer tray, dus je moet wel zelf het papier wisselen. Het afdrukken op kleine formaten zoals enveloppen werkt ook goed.

Een aangename verrassing was dat deze niet "gewoon" kan afdrukken op A3, maar echt op A3+ papier/formaat en dat is dus als je die weer uitsnijd echt een A3 bedrukt tot op de rand. Iets waar een designer blijkbaar erg blij van kan worden getuige de reactie van mijn vriendin toen ze dit ontdekte.
Installatie en onderhoud
De installatie ging vrijwel vanzelf. Afdrukken vanaf het netwerk gaat zonder problemen vanaf OSX, Windows, iOS, of Android apparaten. Ik zag overigens dat je ook vanaf het touch schermpje kan scannen naar een email, en dat werkte verrassend netjes na wat eenmalig instel werk.

De inktpatronen zijn te vervangen door een deurtje aan de voorkant, en als je toch liever de hele bovenkant openscharniert kan dat ook zo. Dit deksel neemt wel veel ruimte "naar achteren" in, maar niet zo extreem als de oudere modellen. Deze zware bovenkant valt overigens ook niet meer dicht met een klap: deze zakt nu rustig met een veer en een rem .. beter voor het scan mechanisme en dit niveau van afwerking voelt weer degelijk aan.
Beter touch scherm en sneller menu
We hebben dit model gehaald ter vervanging van een (5 jaar oude) HP Inktjet 7500A (ook A3 inktjet) welke volledig (!) onbruikbaar was geworden door een defect touch display. Om deze reden vinden we het fijn dat dit veel degelijker aanvoelt bij deze printer. Het menu werkt hetzelfde maar is wel wat sneller geworden, en kan nu netjes scrollen.
Ideaal voor thuis
Deze printer is precies wat we thuis nodig hebben. Maar als je zakelijke klant bent en dubbelzijdig wil afdrukken kies dan een iets duurder model met duplex optie. Als je dagelijks print en geen tijd wil verdoen met invoer wisselen en papier omdraaien, overweeg dan een nog duurdere kleuren laser printer met duplex en meerdere invoer trays voor o.a. A4 en A3.
Aanschaf
Ik heb besteld bij Max ICT welke doorgaans levertijden niet nakomt, maar ik heb even gebeld en kon het meteen ophalen in Tilburg. Wegens het grote prijsverschil tussen de verschillende modellen vroeg ik me wel even af of ik bedrogen uit zo komen, maar dat valt reuze mee. Blijkbaar vraagt HP gewoon 60 euro meer voor een duplex mechanisme. Dan is de keuze snel gemaakt..

Heb jij ook een HP Officejet 7510 Wide Format AiO?