Specificaties 23" @ 2048x1152 (TN, 5ms) - Bekijk alle specificaties

Samsung Syncmaster 2343BW Zwart Review

himlims_ 23 september 2009, laatste update op 24 september 2009, 1.771 views

Samsung Syncmaster 2343BW Zwart

Pluspunten

• Value for money
  • Design (persoonlijk)
  • Helderheid
  • na veeel brand uren nog geen tekenen teruggang

Minpunten

• kijk hoek is goed, behalve van bovenaf
  • monitor is niet in hoogte verstelbaar
  • miereneuker; blauwe led erg fel

Mijn desktop gebruik ik voornamelijk voor photoshop, vanwege de afmeting / prijs heb ik deze monitor gekozen. Voor aanschaf even wezen peeken bij de ben-van-dijk en de bcc, ben van mening dat je een monitor/tv altijd werkend moet zien voor aankoop

VERPAKKING
Monitor is solide opgeborgen in piepschuim bedje, verborgen in stevige kartonnen doos. Is zo verpakt dat een stoot tegen de zijde waar het display zit, geen (...) schade kan veroorzaken.
Gewicht = ongeveer 10kilo incl. verpakking

MEEGELEVERD
- vga kabeltje, iets meer dan 1.20m
- Stroomkabel (1,5m)
- CD met drivers, software en handleidingen
- voetsteun

INSTALLATIE
Beetje onhandig, het voetstuk is gescheiden van het display en de monitor moet op het voetstuk geschoven worden. Waarna deze niet vergrendeld wordt; met andere woorden het scherm kan ik zo weer los van de voet halen .... verder is 't plug and play met vista/xp/ubuntu/suse

RESOLUTIE
De maximale resolutie is 2048x1152 op een scherm van deze omvang kijkt dat zaaalig. Klinkt misschien raar, maar ik werk 'rustiger' achter de computer. Alles lijkt extra overzichtelijk, en kom nooit ruimte tekort (behalve met photoshop, maar dat zegt meer over mij dan over de monitor :X)
De verhouding van het scherm is 16:9, wat de meest gangbare verhouding is voor films tegenwoordig. Je ziet in deze range ook 1080hd schermen, maar deze heeft een hogere resolutie en kijkt zalig.
Heb een screenshot van me desktop om een indruk te geven van de afmeting;

KLEUR
Contrast verhouding is goed, de prints van mijn grafisch werk hebben dezelfde waarde als de kleuren op me display. Echter vind ik de kleur geel/goud qua kleur overloop soms moeilijk te zien.

CONTRAST / HELDERHEID
Het is een TN-display, dus echte zwart waarde heb je niet. Indien in een film 100% zwart/donker beeld wordt getoont kun je soms de contouren van de backlight zien .. maar moet je wel echt in 't donker zitten. Heb hier totaal geen hinder van, en is ook eigenlijk beetje miereneuken. Voor het instelling van de kleuren ed. heb ik gebruik gemaakt van een hulpmiddel wat bij de nvidia software zit.

BOUW
Het oppervlak van de voetsteun is niet bijzonder groot, maar kan wel 360 gedraaid worden. Het monteren vond ik wat onhandig, zoals hierboven beschreven.

KNOPPEN / LED
Menu is overzichtelijk, en de bediening van de functie toetsen is gemakkelijk. Echter zijn deze nouwelijk te zien in het donker. De bediening zijn tip/touch knoppen. Wil ik instellingen wijzigen zet ik vaak de kamer verlichting wat hoger om te lezen welke knop wat is.

ALGEMENE BOORDELING
Super, ben zeer over te spreken. Heb ook een vergelijkbare acer en hp monitor, maar zweer echt bij deze syncmaster. imho mijn beste aankoop voor dit jaar

:w himlims_

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2343BW Zwart?

Bij negatieve eigenschappen staat: "monitor is niet in hoogte verstelbaar".
Ik heb deze monitor zelf ook maar hij is toch echt wel in hoogte verstelbaar.

Achter in de voet zit waarschijnlijk nog een zilveren pin die je er even uit moet trekken ;)
Heb je niet de 2343NW, die heeft een andere voet..

[Reactie gewijzigd door WiebeV op 24 september 2009 10:50]

Inderdaad, ik zou ook denken dat hij die heeft, aangezien hij het ook niet heeft over een dvi-d kabel, welke ik er ook bij had zitten. Daarnaast zat die van mij al gemonteerd in de doos, dus geen geklooi met de voet.
Wat foto's en voorbeelden zouden leuk zijn. Heb je nog veel moeten calibreren qua kleur/contrast? Oh...en misschien moet je het Engelse taalgebruik achterwege laten, 'purches' (purchase), staat wat schlemielig..
je zegt dat je hem voor photoshop gebruikt maar je vertelt niets over kallibratie en kleurweergave.
IK heb deze monitor ook gekocht. Een half jaar terug of zo. En ik kan je melden dat ik ook nog steeds erg in mijn nopjes ben. Zo raar maar de resolutie van 2048x1152 doet echt groter aan dan mijn vorige 24" met een reso van 1920x1050. De monitor is toch echt een inch kleiner. Fijn ding. En voor die prijs een fatsoenlijke monitorvoet. Zo hoort het.
die informatie is toegevoegd
Goede review!
Miischien toch eens in het echt gaan bekijken!
Let inderdaad goed op welke versie je hebt de BW is net iets luxer dan de NW, deze versie mist ook een paar dingen zoals DVI. Voor het geld en de resolutie die je gaat draaien zou ik zeker de BW nemen voor DVI. (heb hem zelf ook)

Het is gewoon een top ding!