WD TV HD Media Player - Reviews

WD TV HD Media Player Review

Niellus 23 september 2009, 5.837 views

WD TV HD Media Player

Pluspunten

• DVD afspelen vanuit de VOB / IFO files
  • DVD afspelen vanuit een iso file
  • MKV support
  • Subtitles met DVD en MKV wordt ondersteund

Minpunten

• Geeft alleen DTS door
  • Geeft niet de DVD en MKV menu's weer (maar je kunt wel de subs selecteren)

Geluidskwaliteit Score: 5
Lang geprobeerd om eindelijk eens mijn digitale film collectie via de pc te beheren en af te spelen via het netwerk (op mijn xbox 360). ALTIJD geklooi en gedoe, niets werkte zoals ik het wilde.

Vandaag de knoop doorgehak, na lang zoeken en veel inlezen. Ik heb dit apparaat met een 1TB harde schijf aangeschaft en moet zeggen: GRANDIOOS!

De WDTV is compact en past netjes naast/onder mijn full hd tv. Hij speelt echt alles af!
Het belangrijkst vond ik:
- afspelen dvd files + keuze in ondertiteling + menu
- afspelen MKV files + keuze in ondertieling + menu.

De ondertitels worden perfect ondersteund en het werkt erg makkelijk. Wel jammer is dat ik niet naar de DVD / MKV menu's kan, maar dat hinderd niet. Je stopt de bestanden (in dus mkv / vob / ifo / iso) in een map op je hd drive en je bent klaar.

Het apparaat reageerd snel en is fijn te bedienen via de kleine afstandsbediening.

Kwa audio is hij erg goed al wordt DTS niet ondersteund. Je moet dus wel eerst je videobestanden bewerken, maar dit duurt niet lang.

Ik ben zeer tevreden over dit apparaat!

Heb jij ook een WD TV HD Media Player?

Reviews door de redactie

Indien je geen DTS geluid hebt heb je de 'eerste' versie van het apparaat.
Versie 2 heeft wel DTS geluid.

Misschien een firmwareupdate?

WMV speelt ie inderdaad wel af alleen hebben ze geen licentie op WMPRO audio.
Elk ander geluidsspoor in de wmv kan ie wel afspelen..
Ik down alleen nog maar mkv dus laat wmv ook lekker voor wat het is ( de w in wmv...zegt al genoeg haha 8-) )

Snelheid..
Je kan het apparaat instellen als 'media library' files/ videos artiesten zoeken etc.
Elke keer als je je media geupload hebt op je HD en je sluit hem weer aan dan gaat de WDTV zijn databasje bijwerken.. en dat duurt lang.
Een maal geupdate werkt het apparaat wel weer lekker snel..
Maak je geen gebruik van de media library dan is het aansluiten en gaan!

Voor de rest ben ik ook ernstig tevreden over dit apparaatje.

[Reactie gewijzigd door ierieq op 28 januari 2010 14:07]

Ook ik kan melden dat wmv bestanden zonder geluid worden afgespeeld, de WD zit met een optische kabel in mijn versterker maar ik krijg geen geluid.
Mochten er mensen zijn die dat wel voor elkaar krijgen houd ik mij aanbevolen voor de gouden tip
Heb zelf dit apparaat ook aangeschaft. Heb een hele shitload aan films in wmv(hd) formaat en wilde ook wel eens verlost zijn van de xbox. Uiteraard vooraf de specs gecontroleerd en ja hoor, wmv(hd) wordt ondersteunt.

Maar als ik wat speel: geen geluid! Ze vonden het bij WD blijkbaar niet noodzakelijk om naast een wmv (video) licentie ook nog eens een wma (audio) licentie te kopen! 8)7 .

Ben ik nou gek of heb je niets aan een wmv licentie zonder wma licentie? De audio in wmv is toch per definitie als wma gecodeerd? 'Navraag' op google leert dat meerdere mensen hier achter zijn gekomen en allemaal dezelfde blijkbaar onredelijke verwachting hadden: als je wmv af kunt spelen zou het toch logisch zijn dat dit met geluid kan. |:(
WMV hd werkt net als MKV perfect, ook met geluid. Als er DTS (wellicht ook dd5.1?) geluid bij zit dan decode ie dat niet en moet je om geluid te krijgen OF een DTS/DD versterker met optical aansluiten of het geluid ff converten. Met het popcorn tooltje gaat dit heel snel/makkelijk. Ik heb er geen problemen mee en raad iedereen dit ding aan, perfect apparaat.