Specificaties Bluetooth muis en 1.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Bluetooth Mouse M555b Review

BNX 23 september 2009, laatste update op 23 september 2009, 2.412 views

Logitech Bluetooth Mouse M555b

Pluspunten

• Strak vormgegeven
  • Zr precieze laser
  • Ligt lekker in de hand.
  • Scrollwheel
  • Geen software nodig (Win7)

Minpunten

• Geen extra zijknoppen

Muis pas enkele dagen in bezit, maar aangezien ik overstap van een V470 kan ik al een aantal punten aangeven.

INSTALLATIE:
Hetzelfde als iedere andere Bluetooth muis, wordt standaard herkend in de Bluetooth-omgeving na drukken van connect aan de onderkant. (Win7). Kan dus zonder software geinstalleerd worden.

UITERLIJK:
Had eerst de V470 (OEM) welke een mat zwarte look had en erg plastik aanvoelde. Ook de grootte van de muis was niet echt lekker om langer mee te werken. Deze m555b ligt beter in de hand en is zowel voor links- als rechtshandigen. Zr groot pluspunt is het heerlijke soepele scrollwheel. Vele malen beter. Het logitech embleem lijkt op foto's 'erop' te zitten, maar dit is schijn. Het zit netjes verzonken in het geheel.
De muis heeft een glimmende 'lak' laag over de bovenkant, lijkt op een hooggans metallic lakje.
Ook kwa gewicht is hij perfect, niet te zwaar en niet te licht.

PRECISIE EN FUNCTIES:

Hier kan ik kort over zijn. Hij reageert sneller en preciezer als de V470 en mist eveneens de zijknoppen welke grotere muizen wel hebben. Aangezien dit toch gezien moet als een notebook muis, heb je deze extra functies niet direkt nodig. Wel zit er bovenop een extra drukknop welke je kunt mappen met een functie. Ook is de aan\uit knop handig voor mensen op reis.

CONCLUSIE:

Een goede vooruitgang t.o.v. de V470 (enige andere Bluetooth only muis van Logitech?).
Let wel op de batterijen, deze zijn met beide + polen naar boven :+

Heb jij ook een Logitech Bluetooth Mouse M555b?

Heb deze muis nu zelf ook sinds een week en heb verder maar en nadeel aan deze muis gevonden.

Er gaan AA batterijen en vind ik de muis nu net iets te zwaar met zwaartepunt aan achterkant.

Het voordeel ten opzichte van AAA is waarschijnlijk de gebruiksduur.

Het gebrek aan zijknoppen welke ik normaal met voor en achter uit gaan gebruik is jammer maar dit opgelost door de links en rechts kantelen van muiswiel als voor en achteruit in te stellen.
Wat zijn jullie ervaringen met de middelste muisknop (scrollwiel indrukken)?

[Reactie gewijzigd door Mini Poeper op 3 augustus 2011 16:24]

Ik heb deze muis ook maar ben niet te spreken over de batterijduur. Dit is nu ca. 2 weken. Hoe zijn de ervaringen (en evt. instellingen) hier?
Volgens de QuickStartManual moet het blauwe ledje constant branden als er een bluetoothverbinding is. Dit is bij mij niet het geval. Ook wordt het ledje niet rood als de batterijen leeg raken. Hij stopt opeens met werken...