Kingston ValueRAM KVR333X64C25/512 Review

4AMD 15 oktober 2005, 784 views

Kingston ValueRAM KVR333X64C25/512

Pluspunten

• Snelheid Front Side Bus en geheugen gelijk
  • Zeer stabiel en betrouwbaar
  • Makkelijk te installeren
  • Beste prijs/grootte verhouding
  • (ten tijde van aankoop)

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Na het lezen van een aantal tests van geheugenmodules in tijdschriften en op Internet heb ik, toen ik in juni 2003 een nieuwe computer besloot samen te gaan stellen, gekozen voor Kingston ValueRAM, vanwege de goede prijs en prestaties. Vanwege Dual Channel viel mijn keuze op twee geheugenmodules van 512 Mb PC2700 333-MHz DDR-SDRAM CL2.5. Deze geheugenmodules hadden op moment van aanschaf de beste prijs/grootte verhouding. Het gebruikte moederbord is de Chaintech Zenith CT-7NJS-Ultra, waarop drie geheugensloten te vinden zijn.

Snelheid Front Side Bus en geheugen gelijk

Omdat de AMD Athlon XP 2600+ processor die ik voor de computer in gedachte had een op 333-MHz lopende Front Side Bus (FSB) had wou ik ook dat de geheugenmodules op die snelheid liepen, wat volgens de tests sneller was (vanwege het niet op elkaar hoeven te wachten).

Installatie

De installatie van de geheugenmodules op het moederbord ging, zoals verwacht, heel gemakkelijk. Beide geheugenmodules boven het slot houden, zachtjes aandrukken tot ze vastklikten en klaar was de installatie.

Ervaringen

Ik vind mijn aankoop na de tot nu toe opgedane ervaring nog steeds zeer goed geslaagd. Sinds juni 2003 werkt de computer, en daarmee dus de twee geheugenmodules, 24/7 (onder Windows 2000) en dit functioneert wat de geheugenmodules betreft tot nu toe probleemloos. Wanneer het nu weer juni 2003 was zou ik exact dezelfde geheugenmodules kopen.

De 512 Mb PC2700 333-MHz DDR-SDRAM CL2.5 Kingston ValueRAM geheugenmodules zijn heel stabiel en betrouwbaar, makkelijk te installeren en goed te betalen.

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR333X64C25/512?