Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 32PFK4101 Zwart Review

daanski82 24 augustus 2016, 1.444 views

Philips 32PFK4101 Zwart

Deze monitor heb ik aangeschaft ter vervanging van mijn 23". Het model is van 2016 en de prijs zat ik in mijn budget range.

Pluspunten

• Full HD
  • simpel
  • muurbeugel aansluitingen
  • beeld scherp.

Minpunten

• Voetjes voelen goedkoop aan
  • De aansluitingen steken naar achteren
  • Menu UI zit niet lekker in elkaar.

Is gewoon een simpele monitor met Full HD wat voor mij een prio was . De bijgeleverde voetjes schroef je aan de onderzijde er aan, de voetjes voelen op zich wel plastic fantastic (goedkoop) aan (je kan niet alles hebben ;-) ).
Een klein min punt is dat de aansluitingen naar echter uitsteken waar je dus met de muurbeugel rekening mee moet houden.

Ik ben nog niet bezig geweest met de kleur instellingen omdat ik daar nog geen tijd voor heb gehad. En twijfel even of ik een profiel instelling moet pakken vanuit mijn Mac. Of dat ik het handmatig moet aanpassen.

Overal: tot nu toe tevreden.

Heb jij ook een Philips 32PFK4101 Zwart?

Je mac aansluiten op zo'n cheap ass monitor :?
helaas moest ik opnieuw beginnen en moest terug naar start! en je plaatst niet zo maar even een 50" in je kamer omdat het een mac is ;-).

[Reactie gewijzigd door daanski82 op 25 augustus 2016 08:29]

Je mac aansluiten op zo'n cheap ass monitor :?
FULL HD schermen hoeven niet perse veel te kosten, belangrijk is de kleurechtheid. Althans als je je mac gebruikt voor fotografie.
Ja, en juist dat lijkt me niet gewaarborgd met een goedkoop tn-scherm.
Veel van deze schermen zijn vaak ook een ips of een va paneel. (hopelijk va, contrast is namelijk 5x zo hoog, met dezelfde kijkhoeken). Kleurechtheid is vaak wel een probleem. Ze worden zelden goed afgesteld, zelfs de dure Samsung panelen.(zie reviews van tweakers.net).
Ik heb dit scherm ondertussen zelf ook. Het is een IPS scherm. Contrast is matig. Kleuren out of the box erg slecht, maar zijn goed te krijgen door alle opties uit te zetten in TV mode en kleuren op custom zetten.
Tja, Philips...

Verbazend wat een bagger die lui maken. En niet pas de laatste paar jaar ofzo.

Overigens kun je tegenwoordig niet eens meer over 'die lui' spreken. God mag weten uit wiens fabriek die troep nou weer komt.
Tp-vision. Zie nieuwsberichten tweakers.net
Waarom niet? Als je een high-end game systeem of zware video/foto editor Windows bak zou bedoelen zou ik idd een 4k scherm willen maar voor een gewone Mac of office pc is het toch prima?