Specificaties Radiogestuurde muis en 800dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless Review

TomasH 22 september 2009, laatste update op 17 november 2015, 1.074 views

Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless

Pluspunten

• Volgende/vorige knoppen
  • Muiswiel
  • Magneetjes die helpen bij het in de oplader zetten
  • Muis is uit te zetten

Minpunten

• Aan het begin in het in de oplader zetten niet makkelijk, maar het went!

Logitech MX Revolution

Toen ik in mei 2008 een nieuwe pc kocht, hoorde daar natuurlijk ook een muis bij. Door de goede reviews en de toch wel mooie look heb ik besloten de MX revolution te nemen. Hij kostte bij Dell ongeveer 100 euro.

De muis bevalt me erg goed. Hij ligt lekker in de hand en de volgende/vorige knoppen zijn erg handig.
Zoals op de foto aan het begin te zien is, is een stukje rubber aan de linkerkant afgebroken. Dit komt eerder door "ik" dit er de hele tijd aan liep te krabbelen dan aan de muis. Om verdere vernieling te voorkomen is er een plakbandje op geplakt. Ook erg handig is het muiswiel. Ik heb hem zelf altijd op de snelle scroll-stand staan. Er is echter ook nog een mogelijkheid om er een remmetje op te zetten door het muiswiel in te drukken. Verder kan het behalve van boven naar beneden en andersom, ook nog naar links en rechts om op brede pagina's te scrollen. Nu is dat met mijn 22" schermpje niet vaak het geval, maar toch... Een leuke extra feature.

Het in de oplader duwen is aan het begin erg wennen! Nu, na meer dan een jaar, kan ik hem er blindelings inzetten. Dus het went wel. Daar helpen ook de magneetjes bij, te zien op de bovenstaande foto, die voor een beetje aantrekkingskracht zorgen. Verder is een groot pluspunt dat je de muis uit kunt zetten, bijvoorbeeld als hij achterin de auto moet voor op vakantie.

De tijd gaat snel en inmiddels is de Logitech MX Revolution hier al te koop voor 53,85 ( 58,80 inclusief verzendkosten). Bij alle drie de PC's in ons huis staat inmiddels een MX Revolution, evenals bij mijn oma die er ook erg tevreden over is. Kortom, een echt tevreden MX Revolution gezin!

• Dell Inspiron 530
  • Windows 7

Heb jij ook een Logitech Mouse MX Revolution Laser Cordless?

Ik heb deze muis ook een tijdje gebruikt, maar wat mij opviel is dat als je er meerdere hebt die te dicht bij elkaar in de buurt zijn, je echt haperingen krijgt waar je gek van wordt. Je hebt er meerdere, heb je daar ook last van?

Verder is het bereik van de ontvangers vrij bagger, de pc die onder het bureau staat, staat eigenlijk al te ver weg, waardoor de receiver altijd op het bureau moet liggen. Niet echt ideaal.

[Reactie gewijzigd door TERW_DAN op 22 september 2009 12:55]

Nee, daar heb ik totaal geen last van. Zelfs als ik de laptop en de pc naast elkaar heb staan, met allebei dezelfde muis, haperen ze niet. Ook de ontvanger is goed. Met alle deuren dicht kan ik in de kamer hiernaast door muizen.

Dus totaal geen problemen mee.
Idd, al vaker last gehad van verschillende logitech muizen bijeen op een lan.

2 zijn al genoeg om elkaar te storen. Erg storend om te gamen :)