Canon Speedlite 90EX Review

Dronepower 22 augustus 2016, 423 views

Canon Speedlite 90EX

Zeer compacte speedlite is die te duur is omdat het aan power ontbreekt en een lange herlaadtijd heeft.

Pluspunten

• Zeer compact
  • Gratis bij eos-m
  • Master mogelijkheid op moderne EOS modellen

Minpunten

• niet krachtig (richtgetal 9m)
  • lange herlaadtijd (6 sec)
  • 2x aaa batterijen snel leeg

Features Score: 3
Mijn speedlite 90ex zat bij de eos-m die ik in 2013 heb aangeschaft.

Ik zou het nooit los aanschaffen voor 80 euro.

Het is niet krachtig (richtgetal 9m) en herlaadtijd is lang (ca 6 seconden bij max belichting).

Voor fill flash is het wel handig voor zowel op mijn eos-m als mijn 5D. Het is zeer compact en je neemt het overal mee naar toe.

Ter vergelkijking: Richtgetal van een EOS popup flash is 13m. De 270EX heeft 27m en de 430ex heeft 43m.

Groot voordeel is het de 90ex op moderne EOS modellen als master kan fungeren.

Ik zou voor door sparen voor een 270ex of een 430ex. Deze flitsers bieden veel meer mogelijkheden.

Heb jij ook een Canon Speedlite 90EX?