Huawei Y5 II Zwart Review

HTT-Thalan 21 augustus 2016, 844 views

Huawei Y5 II Zwart

Goed budgettoestel!

Pluspunten

• Snelheid
  • Features
  • Gratis screen protector

Minpunten

• Opslag

Ik gaf vorig jaar mijn vrouw mijn oude Huawei G750 in gebruik. Ze gebruikt de dubbel sim functie niet, maar met 3GB ram en 8 cores was die toch lekker vlot. Helaas liet ze hem deze week op de stenen kletteren, en ondanks de hoes barstte het scherm in heel veel kleine splinters.

De vervanger moest:

- Net zo snel werken
- Niet te duur zijn
- Een nieuwere Android ondersteunen (de vorige zat nog op 4.2)
- Een camera hebben voor snelle snaps (ze heeft een fatsoenlijke losse camera)
- Voldoende opslag voor foto's en muziek

Voor 114,- was dit een goeie gok. Ondanks minder cores en minder ram rapporteert ze dat het toestel erg snel werkt. Dit zal voornamelijk te wijten zijn aan het feit dat ze vooral Whatsapp, Facebook, Gmail en messenger gebruikt, en dus niet veel van het toestel vraagt.

De bouwkwaliteit is goed genoeg, je voelt duidelijk goedkoop plastic, maar het achterkantje sluit met een bevredigende klik en alles blijft goed zitten, al is de grip/textuur matig. Een goede hoes is te adviseren. Je kunt 2 simkaarten kwijt en een micro-SD kaart, wij hebben 32gb geplaatst.

Je zult er waarschijnlijk geen zware games op kunnen spelen, maar voor 114 euro kun je je hier echt geen bult aan vallen.

Heb jij ook een Huawei Y5 II Zwart?

Heeft deze telefoon net als de "duurdere" huawei's de optie om een vereenvoudigde startschermstijl te gebruiken ?