BQ Aquaris X5 2GB ram, 16GB opslag Zwart Review

puertoricaantje 20 augustus 2016, laatste update op 29 mei 2017, 518 views

BQ Aquaris X5 2GB ram, 16GB opslag Zwart

Een zeer goede midrange telefoon. Batterij gaat lang mee, soms wel 2 dagen wanneer je de telefoon niet heel intensief gebruikt. Bouwkwaliteit is goed, voelt niet cheap aan.

Pluspunten

• Mooi design
  • Draait Android 6.0
  • Dual Sim
  • Batterijduur
  • Europees bedrijf

Minpunten

• Camera had beter gekunt
  • Niet de beste specs
  • Geen 5 GHz ondersteuning

Heb deze telefoon (Aquaris X5 32 GB) nu al een tijdje (6 maanden) omdat mijn batterij van mijn Nexus 5 niet goed meer was en ik van anderen wist dat de producten van het merk BQ een goede batterijduur hebben. Dit is inderdaad zo, wanneer maar een simkaart actief is met 4G en de telefoon op een normale manier gebruikt wordt gaat de telefoon bijna 2 dagen mee. De BQ Aquaris X5 draait een vrij schone versie van Android 6.0.

De telefoon heeft een 720p scherm, dit is natuurlijk niet het nieuwste van het nieuwste maar de 'lage' resolutie stoort niet, verder is het scherm prima. De bouwkwaliteit is uitstekend, heb de telefoon al een paar keer laten vallen en er zitten nog geen barsten of krassen in. De telefoon voelt minder cheap aan dan de Nexus 5 naar mijn mening. De Aquaris X5 voelt vrij solide aan.

De Camera is opzich OK maar het beter gekund, bij donker licht is het erg lastig om scherpe foto's te maken, overdag werkt de camera prima maar het had beter gekund. Wel kan je een hoop instellen bij de Camera app zoals de sluitertijd en de ISO, ook wel een leuke extra.

De telefoon redelijk volt bij normale taken zoals Instagram checken, appen, Snapchat, YouTube, Spotify etc. meer hoeft een telefoon van mij ook niet te kunnen. Mocht je echt geilen op specs/prestaties, dan is dit niet de telefoon voor jou.

Dat de telefoon Dual SIM heeft is ook heel erg fijn voor als je bijvoorbeeld een simkaart koopt op vakantie voor je data of voor mensen die voor hun werk een 2e simkaart hebben. Minpunt is wel dat de telefoon geen 5 GHz wifi ondersteund.

Ik ben er tevreden met mijn Aquaris X5, als ik ooit weer een nieuwe telefoon nodig heb zal ik waarschijnlijk weer een BQ kopen. Ook is het een Spaans bedrijf wat ik ook een pluspunt vind, ik heb liever een Europees bedrijf dan een vaag Chinees bedrijf. Voor 250 heeft deze telefoon een zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding naar mijn mening, zou het iedereen aanraden.

Ik heb de telefoon gekocht bij de webshop van BQ zelf, ze verzenden ook gewoon naar Nederland. De telefoon heeft 2 jaar wettelijke garantie en 3 jaar extra limited garantie, naarmate de telefoon ouder wordt wordt het maximum bedrag wat ze vergoeden lager.

Heb jij ook een BQ Aquaris X5 2GB ram, 16GB opslag Zwart?

Ik vroeg me af wat je van de X5 Plus vind?

Overweeg er een aan te schaffen en als ik dat ding zo naast jouw review leg lijkt het een X5 te zijn waar alle minpuntjes van zijn opgelost. (Meer performance, beter camera, wel 5G.)
Ik zelf hou het bij mijn X5 omdat ik niet elk jaar een nieuwe telefoon ga kopen, maar als ik er nu een moest kopen zou ik wel voor de X5 Plus gaan. Ook om wat je zegt, dat de minpunten zijn opgelost.
Ik heb de x5 plus aangeschaft en ben bijzonder tevreden. Ook Android 7.1.1 update was vlekkeloos.