Samsung Galaxy I7500 Wit Review

gas0line 20 november 2010, 4.688 views

Samsung Galaxy I7500 Wit

Pluspunten

• Compact genoeg
  • Fantastisch scherm
  • Zeer goede gevoeligheid van scherm
  • Redelijk snel
  • Makkelijk bedienbaar
  • Flash voor foto
  • GPS/Kompas/Accelarator

Minpunten

• Tijdens bellen valt soms geluid heel even weg
  • Accu loopt veel te snel leeg
  • Samsung biedt updates tot max. Android 1.6

Wat deed jou besluiten om het product aan te schaffen?
Ik had vroeger altijd de nieuwste telefoons, waar onder o.a. de Sony P900 en een mini sony. Al zo'n 8 jaar geleden en kleiner dan een lcifer doosje. Aangezien ik voornamelijk belde en er op elke telefoon wel een agenda functie zit ben ik op een gegeven moment op wat simpelere/robustere telefoons overgestapt. Maar nu Android op de markt is (ik haat Windoos) was het een mooie gelegenheid om weer eens een state-of-the-art apparaatje aan te schaffen. En de goede koppelingen nu met internet en de snellere verbindingen maken dit nu tot een goede keuze voor mij

Vind je die aankoop na de opgedane ervaring nog steeds geslaagd?
Ik heb deze Samsung Galaxy (Wit) nu ongeveer 2 weken en ben er helemaal weg van. Is degelijk gebouwd, doet het goed en dat Andorid systeem is echt waanzinnig goed. Wat een verademing. Eindelijk gestructureerd werken/leven op een zeer gebruiksvriendelijke manier.

Er wordt hier en verder op internet veel gepraat over de hoeveelheid geheugen. Tot nu toe heb ik geheugen niet al belemmerende factor ervaren. Alles werkt prima.

Wel jammer dat de accu snel leegloopt alhowel dat bij nieuwe updates beter schijnt te worden. Ook het geluid tijdens bellen niet altijd optimaal en valt de verbinding (geluid) soms even een fractie van een seconde weg.

edit:
26/11/09

• Nu en aantal maanden verder heb ik toch wel wat op- en aanmelkringen. De PC Studio werkt niet goed genoeg en al helemaal niet om te updaten. Bij mij herkend ie de telefoon niet eens terwijl ik wel bestanden kan overzetten!?.
• Al met al valt deze telefoon me dus erg tegen Vooral doordat de telefoon functionalitiet niet optimaal is (rest werkt redelijk feilloos) en de bijgeleverde software niet goed werkt. Tevens is scherm ontgrendelen een crime, dat had ook makkelijker gekund. Jemoet veel te lang op het knopje drukken.

Op wat voor manier, in wat voor omgeving en onder welke omstandigheden heb je het product gebruikt?
In de praktijk, Hele dag bij me. Bel ermee, zoek huizen op straat via Layar en internet geregeld. En af en toe een fototje of video. Maar verwacht niet teveel van de kwaliteit.

Met welke vergelijkbare producten heb je ervaring en hoe verhoudt het besproken product zich ten opzichte van de alternatieven?
Ik had ooit een Sony P900 en daarna veelal 'normale' telefoons. Maar vaak had ik spijt na aankoop. Deze telefoon is echt geweldig. Alleen is de accuduur erbarmelijk slecht. Soms al na 18 uur leeg.

Heb jij ook een Samsung Galaxy I7500 Wit?

Hoe gaat het in de praktijk met het beperkte ram geheugen (192Mb)? Is dat een beetje werkbaar met een aantal apps open?
Ik heb 'm nu een maand en ben nog maar ťťn keer tegen problemen aangelopen. Was met Apps WikiTude, maar die is dan ook wel erg zwaar en volgens mij slecht geprogrammeerd. Nu kan ik bijvoorbeeld geen verbinding krijgen en zegt ie controleeer netwerk instellingen terwijl mijn 3G gewoon werkt.

M.a.w. ik heb die 192Mb nog niet als onwerkbaar ervaren, het tegenovergestelde eigenlijk. Ook ik was na al die internet rumours beetje huiverig maar kan alleen maar zeggen dat ik erg blij met die Galaxy ben. Op de soms een fractie van een seconde wegvallende verbinding dan. Maar dat zou kunnen liggen aan slechte Vodafone bereik op mijn thuis locatie (waar ik het meeste bel).

[Reactie gewijzigd door gas0line op 30 september 2009 09:58]

Ik heb dit toestel nu n paar dagen, mooi ding.
Wie weet hoe ik de bluetooth koppel, en niet alleen verbonden....
En hoe updat ik d firmware, zonder PC, . Kan dit online met de gsm, of moet dat via een computer, heb zelf n mac.

Bedankt alvast.
Alex
Voor BT moet je ff gebruiksaanwijzing lezen (ook van andere apparaat). Is kwestie van een code intypen, heel simpel.

Firmware kan alleen via een computer (PC). Of er ook een Mac versie is weet ik niet.
Dat dat alleen via een computer kan vind ik erg storend.

[Reactie gewijzigd door gas0line op 16 februari 2010 14:07]

Ik heb de Galaxy ook (de zwarte, import uit D'land), en met de recente H8 firmware is mijn accuduur in ieder geval spectaculair verbeterd. Ik laad 'm om de 3 dagen een nacht op (i.e. 3 dagen en 2 nachten zonder lading), en ik heb voor het opladen altijd nog tussen de 25 en 50% lading over... Ik durf 'm alleen geen vierde dag te gebruiken.

.Ik moet er wel bijzeggen dat ik geen 3G gebruik (Base BelgiŽ heeft dat namelijk nog niet (!)), en dat Bluetooth, GPS en WIFI uitgezet worden als ik ze niet gebruik.
Als iedereen dit nou doet dat zou zeker de helf van alle accu gerelateerde problemen oplossen.
Daar hebben we dit Android device niet voor gekocht. Om alles uit te zetten en alleen maar te bellen. :)
Ik gebruik het allemaal, maar alleen als ik nodig heb. Automatische sync van contacten en calendar staat voortdurend aan (werd voordien, blijkbaar ten onrechte, aangeduid als als grote boosdoener van de te korte accuduur)

Voor de H8 update liet ik ook alles wat ik niet gebruikte uit staan, en ging mijn batterij met moeite 24u mee.

Trouwens, als ik mijn laptop op batterij gebruik zet ik wifi en bluetooth ook uit als ik ze niet gebruik hoor. Kwestie van gezond verstand zou ik zo denken. (leve de Samsung switcher app die er bij de laatste firmware update bijgekomen is - hip hip hoera!)

[Reactie gewijzigd door Dryhte op 29 september 2009 17:02]

Alleen is de accuduur erbarmelijk slecht. Soms al na 18 uur leeg.
Dat is de nieuwe standaard hoor, geen smartphone die het veel langer dan dat doet tegenwoordig.
Het ligt er maar net aan hoeveel je hem gebruikt. Als je continue spelletjes loopt te spelen of loopt te bellen is het helemaal niet vreemd dat hij binnen 18 uur leeg is (in mijn ogen)

Ik heb zelf een iPhone 2G, die gaat 5 tot 7 dagen mee, maar ik gebruik hem ook niet superveel. Af en toe een spelletje + wat smsen.
Zelfs als ik niks doe dan alleen bellen (wel op de achtergrond mail (5 accounts) syncen e.d. is ie na een ruime 24 uur leeg.
Mijn moeders nieuwe e52 houd het anders makkelijk 4 Š 5 dagen uit op een lading. Dit met voltijd roaming. 18uur is gewoon inderdaad heel erg weinig, mijn toch al wel verouderde Samsung Blackjack doet zelfs nog 30uur op een lading.
Hoe is de geluidskwaliteit tijdens het voeren van een gesprek met voldoende bereik? Kan je de ander altijd goed verstaan en vice versa of merk je dat je jezelf vaak moet herhalen?

Ik heb het namelijk ook nog nooit zo gehad op de hippe phones van de laatste tijd. Echter nu Android echt van de grond komt en mobiel internet niet meer zo duur is heb ik een oogje op de i5700 (Galaxy Lite) die nog uit moet komen. Qua hardware van wat ik hoor grotendeels hetzelfde alleen enkele specs wat lager, waaronder ook het scherm een halve cm diagonaal maar hopelijk blijft dat werkbaar vnl. het keyboard.

Nu kwam ik echter van een goedkope Samsung X660 welke vreselijk was qua gespreksvoering, om de zin kon ik mezelf herhalen etc. kon gewoon geen normaal gesprek voeren. Nu met ook een redelijk goedkope Sony Ericsson C510 is een gesprek voeren een verademing en daar wil ik niet op achteruit gaan eigenlijk.

Afijn, ik praat er omheen, hoe is de in-call quality afgezien van je genoemde probleem wat wellicht aan het bereik ligt?
Ik ben er nog niet uit, maar ik werk van huis uit. Meestal is het bereik daar niet optimaal. Knippert tussen de 2 en 3 streepjes (heel soms 1) van de 4. En daar is de belkwaliteit matig. Soms denk ik dat iemand wegvalt of horen ze me niet. Maar moet zeggen in bijvoorbeeld de auto via bluetooth gaat het eigenlijk altijd wel goed. Dus mogelijk een bereik probleem.

Zal er binnenkort eens wat beter op letten.

Nu ik 'm een week of 5 heb moet ik zeggen dat alleen die belkwaliteit en de accu me tegenvallen. Verder niks dan lof. En die accu gaat beter mee met de nieuwe updates heb ik begrepen.
Bedankt voor de snelle reactie :)

Over de betere accuduur met de latere firmware revisies lees ik inderdaad ook o.a. in wat comments hier boven mij goede dingen dus dat is iets waar ik me onderhand gelukkig minder zorgen om maak.

In principe is in de gebieden waar ik kom bijna altijd vrijwel volledig 2G/GSM bereik buiten en binnen en ook zeer respectabel 3G bereik.

Ik wacht je volgende reactie af, is het zowaar gerelateerd aan het bereik dan boeit het niet zo als ik af en toe een woord moet herhalen.
Deze post mag weg, maar hoe ? 8)7

[Reactie gewijzigd door gas0line op 6 oktober 2009 19:49]